Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Silikonisolert skjermet gitarkabel?


Anbefalte innlegg

Etter å surfet og søkt i det vide og brede, klarer jeg ikke å finne noen som selger en fornuftig mengde med skjermet pickupkabel. Jeg tenker da på to- tre ledere, samt at det er en skjerm utenpå, og så er kabelen laget med silikon i stedet for plast. Det jeg er ute etter, er altså kabel som tåler en del varme før for eksempel ytterstrømpen kortslutter lederen i midten.

Jeg vet at for eksempel EMG bruker slik kabel, og lager ferdige kabler med sitt system, men jeg er ute etter noe slikt i løs vekt i fornuftige lengder. Får jeg kjøpt la oss si fem meter har jeg lenge, selger noen ti meter kan jeg for eksempel spleise med noen.

Når jeg søker, får jeg opp kabel til RC, eller tennplugger, eller noe annet, og ikke noe av det er egnet.

Altså- Noen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristoffer. Disse kablene som selges er veldig dyr syns jeg. Vet du hvem som produserer disse?

Stewmac sine likte jeg ikke, plasten rundt var for stiv og seig, vanskelig å avmantle.

Tror Mojo sine var bra, Montreux hadde også god kabel.

Men bestille disse fra nevnte butikker er som sagt dyr.

Jeg behøver ganske mye slik kabel.

Har forøvrig endel slik kabel du kan kjøpe Castor…

http://www.alliedelec.com/Images/Products/DataSheets/BM/BELDEN_WIRE_AND_CABLE/70005222.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SteikB- kanskje jeg burde slå til og handle en bit av deg. Kommer tilbake til det. Litt travelt her akkurat nå.

Så sant jeg ikke har misforstått noe, er det faktisk ikke akkurat slik kabel jeg er ute etter.

Fire ledere er fint og fjongt, men noe av poenget for meg er at plasten, det som isolerer selve lederene er laget av silikon. Da blir de varmebestandige, og man slipper å være så innmari forsiktig når man lodder og kanskje smelter gjennom plasten rundt lederene. det lar seg jo gjøre, men jeg driver med noe nå som vil medføre at jeg blir nødt til å varme opp kappen en del, og da hadde det vært praktisk med en slik kabel som tåler litt rå omgang med loddebolten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får tipse om du finner noe. 4 ledere + skjerm er fint og fj… PRAKTISKT når man er pickupmaker.

Er ute etter endel kabel da det produseres endel pickups for tiden.

Dog, begynner å bli drøyt avansert. Har basspickup med 16 ledere ut…

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, skjønner den, tenk så festlig det er når man har loddet 15, og så smelter man gjennom isolasjonen på leder nummer 16.. Mine behov er litt enklere. Likevel synes jeg det er merkelig at det ikke er mulig å finne varmebestandig skjermet kabel, selv med en del søkeerfaring. Det nærmeste jeg har kommet, er en kar på ebay som selger brukt silikonkabel til en astronomisk pris, ellers er det myriader av treff på tennpluggledninger og annet som jeg ikke trenger for øyeblikket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.