Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Suhr gitarer - noen i Norge som selger dette?


tommy_sn

Anbefalte innlegg

Vil bare presisere at det er en stretch å kalle Suhr sin MK en kopi av Pensa Suhr ass................. han bygde og hadde navnet sitt på de og lissom, han kan vel ikke kopiere seg sjæl? Eller er det lufta i CA som gjør at de ikke blir like autentiske som i NY?

Ordla meg litt uheldig der. Mente ikke at Suhr lager kopier, men at blodfans ønsker en så nøyaktig replika som mulig av heltens nr 1 gitar. Type blackie, puffy, iron cross, budokan, #1, lenny, osv. Fender lager en finfin MK signatur gitar forøvrig ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært igjennom mye av de samme erfaringene som Gluke og Bobby Peru, og kan bare slutte meg til rådene. Har p.t. ingen av de gitarene jeg har custom bestilt, selv om jeg trodde de skulle være optimalt spec'et. Ble solgt med tap. Har siden kjøpt mer standard utgaver av samme fabrikater, som er mye mer omsettelige. Og kjøper stort sett brukt slik at jeg kan selge til ca samme pris dersom jeg ikke skulle bli fornøyd.

Når det er sagt, så er det positivt for meg at andre kjøper disse instrumentene nye, slik at jeg kan kjøpe de rimelig når de kommer på finn.no litt senere. Så go ahead! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller som Luke sa: "Or you can piss away you money. I have done that and that is why I tell you not to do it...................."

Starlicks videoen.

Classic! slet ut en VHS (Ja jeg er 200år gammel) av den når jeg GAS'a på VA Lukather modellen(som jeg endte opp med

Noen år senere :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

85/SA/SA klassisk oppsett.

Har det selv på flere gitarer og liker de veldig godt.

EMG's er aktive, du må nesten bare prøve de.

Knopfler hadde en mod gjort på de får å få HB sammen med midt SC'n mer clucky eller "Strat-like" om du vil.

En kondensator og en motstand.

Får dette på den EMG Suhr' n nå courtesy of Castor Fiber guitartech services :)

Har også en strat med 89 (spilttbar, 85 i hb og SA i sc modus) men den låter ikke 100% noen av delene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så EMG er veien å gå, ikke Suhr sine standardpickuper?

Når det gjelder radius på hals - vil det gi problemer å sette en 16" non-compound sammen med floyd rose? Leste et eller annet sted at det vill gi svært høye 3. og 4. strenger..?

EMG og Suhr pickuper er helt forskjellige.

Jeg liker EMG og har de i noen gitarer, men jeg har Suhr i flere.

Om EMG eller Suhr pickuper er veien å gå kan bare du selv svare på...

Aktive/passive, apples/oranges :)

Skjønner egentlig ikke hvorfor man må ha 16"...Suhrs standard radius som er på Pro standard modellene føles flate og lettspilte, tror ikke

du merker så stor forskjell i praksis.

Endret av Debris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

'tis is the kinda thinking that ruins a custom..................... just sayin...........

Har jo med smak og behag å gjøre det. Men du mener tydeligvis jeg bør gå for 10-14" for å gjøre den "salgbar" på finn, hehe?

Now we're gettin somewhere......

Men egentlig mener jeg at det ække så viktig som man tror. Hvorfor skal du "låse" deg til en halsprofil lissom? It's just a guitar...... Guitars come and go.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.