Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Edwards gitarer?


hanzzen

Anbefalte innlegg

På det bildet der er det skikkelig tydelig at kroppsformen ikke er helt på stell!

:) Fryktelig bilde, så blir spennende å se om det lyver, eller om det stemmer.

Det er nok mer som vil bli avslørt, men det blir spennende uansett. Jeg har jo R7en å sammenligne med..., så får vi se om en "Edwards knuser alt jeg har prøvd av CS Gibson...."... ;)

Jeg tror ikke det, men sikkert en kurant gitar.

Men, Aphelion, du er mer enn velkommen til å belære oss om forskjellene, så skal jeg bekrefte eller avkrefte 'påstandene' når den kommer meg i hende. Eneste jeg vet om er plasseringene av potmeterne...

Endret av Truckstop Chuckie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg foreløpig står over dette parts made in China "maybe" partly assembled in Japan Edwards greiene .

Har hatt problemer med bestillinger fra Japse firma før også .Vanskelig å kommunisere med de .

De er ofte meget dårlige på service og svarer ikke eller etter for lang tid .

Fyren med denne Edwards LP Custom sendte 2 bilder på fb....spurte etter flere bedre bilder , om det var kasse og vekten på gitaren .

Har ikke hørt mer på 2 dager . Så tydeligvis ikke så interessert i å selge antakelig ( selv om han driver stort...) .

Hadde KUN betalt med Paypal der det er mulig å klage i så fall .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter utallige forsøk på å få kjøpt meg en Gibson Les Paul endte jeg opp med en Edwards 130ALS som har en veldig vintage feel over seg på alle måter (se http://www.espguitars.co.jp/edwards/lp/E-LP-130ALS.html). Prøvde vel alt som var av Gibson Standard/Classics/Traditional i butikkene her i Bergen (+ noen finn.no LP'er) uten å finne noe som jeg virkelig falt for. For min del var det først og fremst halsene som ikke helt føltes som de skulle. I motsetning til første gang jeg tok i min Edwards da fikk jeg en skikkelig wow følelse og pustet lettet ut. Det var dette jeg var ute etter (sier ikke at dette er det riktige for alle LP fans). Nå et år senere er det eneste jeg ikke er helt fornøyd med er 'byggekvaliteten'/montering på volum og toneknottene. Ellers smiler jeg like mye enda hver gang jeg plugger Edwardsen i min forsterker.

(En del av denne historien er at jeg i min søken etter en LP også prøvde for morro skyld flere SG'er og ble mer og mer fan av de. Endte selvfølgelig opp med å kjøpe meg en SG Special. SG Standard gitarene hadde litt for mye gummihalser/lakk for my liking. SG'en med SD pups er nå en favoritt!).

Kopi meg her og kopi meg der. Trudde den diskusjonen var lagt død. For min del lager Edwards bedre Les Paul kopier enn mange av de andre gitarmakerene som prøver på det samme, f.eks dagens Les Paul kopier som er lagd av Gibson ;-)

Ellers....

- Har hørt at en bør holde seg unna Jimmy Page modellen med split coil

- Rakuten: Jeg har vurdert å bestille gjennom de før, men har som regel fått opp at butikken ikke selger til land utenom Japan(dette varierer fra butikk til butikk). Det er mulig å bruke en post forwarder for dette.

- Ishibashi: Der kan du sende epostforespørsel om gitaren du er ute etter og deretter vil du om noen dager få svar fra en australier, som jobber for de, som du kan kommunisere videre med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte min kommende Edwards via www.rinkya.com. Er vel en mellommanside for Yahoo Auctions i Japan. De tar noen dollar i fortjeneste, men er sikkert verdt det da det ser ut til at prisene er en del snillere enn på eBay (hvor privatpersoner som selger japanske gitarer, meestursparkle for eksempel, i realiteten nok bare er en mellommann og at det da ville vært billigere å skaffet seg instrumentet direkte fra butikken, men så er det dette med språket....).

Jeg er spent på Edwardsen jeg har i vente, men har ikke all verdens forventninger egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Den hadde 'buy it now' på 58000 yen, men kun meg som budgiver. Dette er selvfølgelig før frakt og tollavgift.

Med tanke på prisen så kan en vel ikke forvente top kvalitet, eller rettere sagt stand siden det er en brukt gitar, men at en får en Edwards og det de kan av kvalitet i en hvis grad er helt klart. Det andre jeg ser er at det ikke står noe over truss rod coveret. Det kan tyde på at det er en noe eldre Edwards Les Paul. Synes dette er spennende :-) Post bilder og et lite review når den kommer.

Endret av blaamann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var det da ikke nødvendighvis "billigmerker" som Epiphone og slikt som jeg siktet til heller. Men tåpelig å sammenligne en ukjent Edwards med en R7..!

Så vidt jeg vet når det gjelder 50% prosent opplegget med Made In USA, Så holder det hvis dem får gitaren shippet, uten lakk og hardware. Da kan dem bare pusse,lakke og sette på deler. Vips Made In Usa=)

Når dem kommer til Made In Usa, så er det mye halvlureri og ting som mange ikke vet om.. Noen tror at f.eks Lp Custom eller de fleste custommodeller er håndlaget. Det er det ikke. Ingen som står å spikker ut en gitar vøtt, når dem har fine CNC maskiner. Er ikke bare Suhr som driver med Kina greier. Det er flere andre ganske populære custombyggere/gitarmerker som kjøper alle delene i Kina.

Vel, Fender,Gibson..etc er jo bedrifter. Bedrifter har kun ett formål, og det er å tjene mest mulig spenn. Da må de ofte senke prod.kost , for å kunne tjene mer. Og det resulterer i at en del gitarmerker ikke var SÅ gode som før. Rett og slett fordi produsentene skorter på produksjonslinja. Derfor kommer det nye "undermerker" og billigere modeller. Og de virkelig gode gitarene, er de som vi må betale haugevis for, selv om kostnadene for å lage disse egentlig ikke har så stor forskjell utover enn customlakk og personlige specs. Holdt på å glemme det, men noen som husker Bernie Rico jr opplegget? Det var jo mer elller mindre mexico gitarer som ble solgt som made in USA. og folk betalte svindyrt for de=) Men nå er det jo mange som ikke fikk gitarene de hadde betalt for engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.