Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Edwards gitarer?


hanzzen

Anbefalte innlegg

Er ikke så langt langt fra dårlige Gibson CS`er. Den største faktoren er hvor du handler ,nytt eller brukt. Å handle en CS uprøvd er gambling, men mindre du kjenner selger veldig godt. Gibson lp CS var den store drømmen min. Etter å ha eid 5 stykk, og er alle solgt. Ikke det at de var dårlige, men når det er en del annet som er like bra eller bedre for mindre penger, så skal det litt å rettferdiggjøre pris i forhold til hva man får. Etter min erfaring,generelt, så er dette gode gitarer. Men man betaler en god del penger bare for at det er en Gibson Lp CS. Jeg var veldig merkehore før. Men nå har jeg blitt mye mer bevisst. Jeg vil helst betale det gitaren er verdt utifra kvalitet. for det er kvaliteten som teller spillemessig. Når det gjelder Gibson LP CS, så betaler man ganske mye i forhold til hva det koster å bygge dem. Er jo greit nok det, MEN helt ærlig, så får man like gode gitarer for bedre pris hvis man ikke er avhengig av merket.

Jeg hadde uten tvil lagt igjen penga mine hos en god luthier, og fått en LP bygd akkurat slik jeg vil ha den. Hvor mye det koster avhenger av hvem luthier du velger, og hvilket specs du skal ha på den. Men tenker vi prisen for en ny LP CS, og du bruker samme sum hos en god luthier, så får du i de aller fleste tilfeller en MYE bedre gitar kvalitetsmessig, og som er etter dine preferanser.

Sjekk ut her som ett eksempel: http://www.youtube.com/watch?v=-tOWNpDQIKc

Vet at en god del kommer til å fnyse av dette, men jeg kjøpte nylig en ESP Eclipse. For meg, så har jeg mer glede av denne enn det jeg hadde av LP CS`ene. Jeg syns også at det ikke er SÅ mye forskjell som det noen skal ha det til. Forskjellen er ihvertfall IKKE verdt alle de tusenlappa ekstra som en LP CS koster!

Da jeg hadde CS`ene, så mente også at alt annet var bare tull. ihvertfall LP`ene av andre merker. Dette var fordi at endelig eide jeg en selv, og trodde det ikke fantes bedre. Dette er bare tull! En som eier en LP CS, vil normalt forsvare dem. de har jo tross alt valgt å bruke masse penger på den, i håp at det skal være den ultimate LP`n. Derfor så vil de ikke høre at andre merker som har billigere pris kan lage like gode eller bedre LP`er. Kjenner meg selv igjen og ser jo at en god del er er akkurat slik på div forumer. Hørte fra en kjent gitarbygger engang at det ikke er noe "rocketscience" å bygge gitarer hvis man er en god luthier. Det er deler av treverk som er satt sammen. Og da tror jeg andre merker klarer det likesåvel som gibson. Men har man råd, og man absolut MÅ ha Gibson, så er det bare å handle=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette går jo begge veier. :) Deles ofte i to leirer; de som kjøper Gibson og de som kjøper knock-offs og begge er iherdige med å forsvare egne instrumenter.

Jeg har ikke prøvd hi-end MIJ Les Pauls til å kunne uttale meg om de er like gode som CS Gibson, men nå koster en hi-end MIJ Les Paul like mye som en CS Gibson Historic Les Paul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra innlegg Sex_Har :)

Har ofte tenkt litt på det, hvorfor Gibson-tilhengerne her inne forsvarer Gibson med livene sine omtrent...

Når du betaler 25.000 kr for en LPC så betaler du MYE for navnet på headstock'en og historien bak navnet.

Før Slash "reddet" Gibson i 89/90 kunne du få en LPC slengt etter deg for 5000 kr...er de sååå siiinsykt mye bedre nå siden de koster 25k? Nei.

På årets American Music Awards spilte alle gitaristene med PRS-gitarer.

Fint å se at unge amerikanske gitarister velger forbi gammel amerikansk tradisjon.

Ikke at det er noe galt med gammel amerikansk tradisjon, men det finnes andre tradisjoner som kan være kulere og bedre.

Har selv eid og spilt på flere lefty Gibson-gitarer, men har aldri fått fot på de. Gode gitarer men ikke fått gåsehud av noen av de.

Men nå spiller ikke jeg blues eller gubberock heller...hehe, kødda :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte meg ny gitar 1990. Det ble en Am Std Strat til ca.10k.

Gibson var alt for dyre for meg da, og jeg tror at det stort sett var sponsa Gibson gitarer som ble solgt i Norge på den tiden.

Hvor du har det fra at LPC'er ble kasta etter folk for 5k aner ikke jeg, men jeg kjenner meg ikke igjen i det hele tatt.

De siste femten åra har det vært et kjempestort prisfall på Gibson gitarer i Norge, og de har aldri vært så billige som nå.

Greit med synsing, men heller ikke noe i veien med litt edrulighet når det gjelder fakta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For mange av oss som er vokst opp fra 60-70( ja noen lever ennå...) tallet så er Gibson noe magisk . Det er bare sånn . Jeg har aldri hatt samme forhold til Fender .

Og Japan gitarer( eller enda verre asia land) for meg....vel det skal MYE til før jeg kjøper en for å si det sånn .

Jeg tror nok de som er yngre ikke har noe spesielt forhold til Gibson merket , og heller kjøper japan/korea gitarer og sånne "romskip" og ninja lignende gitarer .

Er mange slike til salgs på Finn.no .

Jeg hadde nå blitt EKSTREMT skuffet hvis jeg betalte 25-35k for en Gibson CS , og den viste seg å være like "dårlig" som en bra Gibson USA .

Til prisen de tar så burde ALT være meget bra . Såpass bør en forvente syns jeg . Klart noen få er sikkert prakteksemplarer , men alle skal være topp .

De burde også være like bra som PRS pre factory gitarer , som jeg kan vurdere opp mot .

Jeg har noen Gibson USA som ikke er langt unna PRS`ene , men de er noen år gamle og litt spesielle versjoner som det muligens er lagt til mer oppmerksomhet på .

Men jeg har også prøvd mange middels Gibson gitarer gjennom årene . Det er helt sikkert .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Hansen

De siste femten åra har det vært et kjempestort prisfall på Gibson gitarer i Norge, og de har aldri vært så billige som nå.

Du mener vel brukte Gibson gitarer? Nye er de vel ikke akkurat billige.. Brukt markedet for Gibson CS gitarer er ekstremt lavt, fint for kjøpere, kjipt for selgere som har kjøpt disse nye.

Endret av frankajoerg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Hansen

Yaron Bone... Holy shit and the spirit in it!!!!

Tør ikke tenke på hva den koster men hvor får man kjøpt den?

Endret av frankajoerg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.