Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Edwards gitarer?


hanzzen

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke handlet på Rakuten, men ifølge det jeg fant på nettet når jeg undersøkte de så skal det være pålitelig.

http://forums.soompi.com/discussion/363454/anyone-shop-at-rakuten

http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20130415210929AA4dpzA

http://forums.watchuseek.com/f21/anyone-buy-http-global-rakuten-com-792124.html

Svindling er rapportert, men det betyr ikke at alle selgere der er upålitelig:

http://www.head-fi.org/t/665933/warning-to-everyone-do-not-purchase-anything-from-rakuten-com-buy-com

Gjøres altså på egen risiko, husk å sjekke feedbacken og betalingsalternativene til selgeren isåfall. :)

Ekkelt å ikke kunne kjøpe fra en trygg selger. Får leite litt til. Google is my friend after all.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har hatt en Edwards Explorer i noen år, meget fornøyd med den. Fryktelig lettspitl, og veldig vellydende..... Det oppsummerer vel en god gitar? ;) Eneste som trekker ned for min del, er at det ikke står Gibson på headstocken..... Ja, jeg er en sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Kunne godt tenkt meg en Les Paul Special (basert på den originale, ikke moderne, kjip sak med humbucker og uten binding på halsen). Skulle helst hart en CS Gibson, men for å være litt økonomisk fornuftig så tror jeg at jeg skal teste en Edwards eller lignende.

Er ikke skeptisk til kvaliteten, men lurer litt mer på specs. Noen her inne som har testet Edwards-utgaven av Les Paul Special (E-LS-90) og har noen formening angående halsprofil? Jo tykkere, jo bedre..., lite aktuell om den har tynn 60-tallsprofil. CS Gibson-varianten er jo balltre og hadde vært stas om Edwards-kopien også har det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så disse Edwards gitarene er like bra som nyere Gibson USA ?

Dette må sjekkes opp i !

Jeg har skjønt at det KUN er CS Gibson som er BRA nå lenger ( i følge de fleste her) .

Selv om en av og til kan være den heldige "vinner" i Gibson USA lotto , og en sjelden gang finne en bra Gibson USA gitar .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen mener sikkert det er like bra. Andre noe helt annen. Selv har jeg en 2007 modell av en LP special faded (den såkalte forumhora) og er meget fornøyd med den. Husk at pris og kvalitet henger tett sammen og produksjonskostnadene i USA og Japan er ganske like.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så disse Edwards gitarene er like bra som nyere Gibson USA ?

Dette må sjekkes opp i !

Jeg har skjønt at det KUN er CS Gibson som er BRA nå lenger ( i følge de fleste her) .

Selv om en av og til kan være den heldige "vinner" i Gibson USA lotto , og en sjelden gang finne en bra Gibson USA gitar .

Jeg ville uten tvil valgt en Edwards LP-92/98 foran alt dette Tribute-greiene som Gibson har spydd ut de siste årene, ja t.o.m. LP Studio. Har en kompis som bruker Edwards både live og i studio, stabil som en tank og helt upåklagelig sustain og spillbarhet. For ikke å snakke om det bygg-tekniske. Ja, jeg er fan av Japan-bygde gitarer...har opplevd nok drit med USA-gitarer. Kanskje fordi jeg er lefty? Hehe ;-)

Nei, det er overhodet ikke KUN Gibson CS som er bra, langt derifra. Hvor har du fått det inntrykket fra???

Å handle fra Yasoohmusic på ebay er trygt som graven, vet om flere som har gjort det uten problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en edwards lp selv, usikker på modell men ihvertfall en kanon gitar. Jb i bridge har jeg byttet pga at jeg ikke likte den i akkurat denne gitaren. Skal ikke uttale meg om den er bedre eller dårligere enn gibson da jeg ikke har prøvd nokk av begge sorter til å uttale meg, med beholder gibson es 339 foran edwardsen. Men det er jo et annet dyr også da. Et aspekt man kan tenke på er jo at gjensalgsprisen på en gibson er bedre...og edwards er jo blitt dyre gitarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når de koster omtrent det samme som brukte Gibson så er det ikke vits med Edwards japan gitarene for min del .

De er sikkert helt greie og antakelig hakket bedre enn Epiphone . og muligens på nivå med nyere Gibson USA .

Jeg må få prøvd et par av disse utrolige Gibson CS gitarene .

Så får jeg se om de føles like bra eller bedre enn 80 talls PRS `ene mine .

Jeg får inntrykk her på forumet at disse CS Gibson er det ultimate .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder Gibson, så vil jeg påstå at det er CS som gjelder - når man først snakker om den prisklassen vel å merke.

Det finnes alltid dårlige eksemplarer, og som det har kommet frem i andre tråder her på forumet så står ikke Norge (og sikkert ikke Skandinavia eller nord-Europa) og norske sjapper øverst på lista over de stedene de gode eksemplarerene skal shippes. Usikker om hvordan selekteringen er i standard-sortimentet til Gibson, men det er i hvert fall nok slik det foregår når det kommer til custom shop-gitarene. Det sagt, så tror jeg det er langt mellom de virkelige dårlige CS-eksemplarene, så det er relativt trygt å kjøpe en CS Gibson, og jeg tror det samme gjelder Gibson for øvrig.

Jeg har ikke prøvd noen Edwards-gitarer så langt, men jeg kunne gjerne tenkt meg en, bare fordi. Eneste jeg ikke er helt komfortabel med er eksempelvis fargen på binding som på en del av modellene er altfor røykegul, samt at det ser ut som om samtlige gitarer har appelsinhudklarlakk.

Mangelen på 'nibs' syns jeg også er merkelig, spesielt på toppmodellene som prismessig ikke er så langt unna det eksempelvis en Gibson Traditional Les Paul koster (nå ser jeg at Gibson også visstnok slutter med 'nibs' på en del av gitarene under CS-avdelingen, noe som er veldig synd i mine øyne).

Nå spør det etter Edwards-gitarer i denne tråden, men jeg er freidig og foreslår Burny som et alternativ.

Burny RGL-85 har long neck tenon og er MIJ. Som med Edwards så har de heller ikke 'nibs', men er estetisk sett nærmere enn Gibson enn Edwards

(enklere og renere headstock med kun logo og penere TRC). Bra tykkelse på lønnetoppen, men som med veldig mange kopier har den et tynt flammelønnslokk over selve lønnetoppen, uten at jeg syns det gjør så veldig mye.

Burnyen jeg hadde for noen år siden var ganske 'cool'. Hadde ikke long neck tenon, men skikkelig lønnetopp (i motsetning til de nye) og riktig hardware (ABR-1). Den hadde litt pinglete bånd dessverre og syns ikke det er forsvarlig å spandere på seg en dyr refret på en relativt 'billig' kopi. Som forrige poster skriver så er nok en brukt Traditional et bedre kjøp enn en ny Edwards. Edwardsen er kanskje (med store eller små marginer) et bedre instrument (toppmodellene), men taper seg nok en del i pris med tanke på videresalg enn hva en Gibson gjør. I tillegg er det jo kjøpere marked og en Traditional kan man jo få så lavt som åtte lapper (det gikk jo en for den prisen her på forumet for et par dager siden). Har sett en del traditional-modeller med vanvittige flotte flammelønnstopper og jeg har tilgode å se en Edwards med like bra topp. Det er ikke uten grunn at en Traditional blir omtalt som en 'poor man's R9'.

Endret av Truckstop Chuckie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.