Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Edwards gitarer?


hanzzen

Anbefalte innlegg

Gjest Hans Hansen

7000 usd starting price for Yaron...

Holder meg til de jeg har da;)

Sorry for avsporingen. Har alltid vært nyfiken på Edwards selv men aldri hatt en.

Er dog ikke utenkelig at jeg tester Edwards en vakker dag. Leser så og si bare bra ting om de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og her er vi i gang med påstander om overprisede CS Gibsons og andre gitarer som er mye bedre og samtidig mye billigere igjen ja. Må jo si jeg synes det er litt underholdende! :D

Nok en gang ser det ut til at de som synes CS Gibson er overpriset møkk, egentlig ikke liker Les Paul eller foretrekker f.eks. ESP Eclipse. Det er en litt annen type gitar enn en Historic Les Paul. Da går det på preferanser, ikke hvilken gitar som er "best".

Man må selvfølgelig mene hva man vil om Gibson og evt. japanske kopier når det gjelder kvalitet kontra pris, men at Gibson CS er overpriset er en litt drøy påstand, da som flere har nevnt, Gibson aldri har vært billigere i Norge, og tilsvarende japanske kopier faktisk ikke koster noe mindre. Unntaket kan kanskje være R9 som jo koster vesentlig mer enn R/ og R8 uten at det er veldig stor forskjell på gitarene. Det hindrer dog ikke meg i å ha veldig lyst på en! :)

Jeg tror faktisk jeg enda har liggende en katalog fra slutten av '80. Den gang var veiledende pris på en Les Paul Standard rundt 25k hvis jeg ikke husker helt feil. Det var mye penger den gangen, og helt utenkelig for en vanlig norsk ungdom å skaffe seg en slik. I dag har de fleste ikke noe problem med å ha råd både en og to for konfirmasjonspengene sine. Om noen ønsker å kjøpe 3 Edwardser av typen med polylakk og litt smakjipe Duncans i stedet for, er jo det selvfølgelig helt greit! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forhold til gjennomsnittlig lønn , så er Gibson billigere enn før .

Men nå har jo Gibson mange "billigmodeller " også .

En ny Gibson USA LP Custom er ikke akkurat billig ny fra norske butikker nå heller .

CS Gibson nye i norsk butikk er dyre . Jeg så på R9 på Ebay USA forleden ,og de ligger fra ca 25k og de fleste fine ligger til rundt 30-35k .

Legg til frakt og moms så er dette mye penger .

CS Gibson brukte gitarer varierer jo mye i pris her hjemme . Det virker som det er blitt mye mer "fattige" nordmenn de siste 2 åra , og dette fører til at de som MÅ selge , må kraftig ned i pris . Dette er litt synd egentlig, for det vil føre til at mer folk vegrer seg mot å kjøpe en ny her hjemme og å ta inn fra utlandet ( pga at det er umulig å få en "grei" pris for den hvis en senere vil selge ) . Jeg syns det blir litt merkelig hvis folk forventer å kjøpe billigere CS Gibson her hjemme enn prisene på Ebay .

Sikkert flott for de få som gjør et kupp ,men er jo ikke akkurat et stort utvalg å få tak i her i Norge . Jeg har vel knapt nok sett en R9 til salgs i det hele tatt .

Jeg tar det med en stor klype salt når enkelte hevder Edwards og Japanske Epiphone er like bra eller tilsvarende som CS Gibson .

At de er like bra som middels/dårlige Gibson USA er sikkert greit nok .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemte å si at det var i USA jeg mente...har en kompis som gikk på gitarskole i USA på 80-tallet og han så flere steder at en LPC kostet 5000 kr.

Men Gibson var jo omtrent konkurs da pga super-stratens verdensherredømme...helt til Slash kom på banen med sin custom LP (ikke Gibson).

Audun; Seymour Duncan-pickups har vel aldri vært "småkjipe" vel, som du hevder?

Det er en grunn for at Seymour Duncan er verdens største og mest populære produsent av pickups...og...småkjipe Gibson ikke er det :P

Endret av Pikachu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemte å si at det var i USA jeg mente...har en kompis som gikk på gitarskole i USA på 80-tallet og han så flere steder at en LPC kostet 5000 kr.

Men Gibson var jo omtrent konkurs da pga super-stratens verdensherredømme...helt til Slash kom på banen med sin custom LP (ikke Gibson).

Audun; Seymour Duncan-pickups har vel aldri vært "småkjipe" vel, som du hevder?

Det er en grunn for at Seymour Duncan er verdens største og mest populære produsent av pickups...og...småkjipe Gibson ikke er det :P

Det finnes et utall forskjellige Duncans. De som står i de fleste Edwards er småkjipe. På lik linje med at Gibson også har pickuper som ikke er all verden, etter min smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, jeg er forsåvidt enig i det. Har prøvd flere Duncans i min Dean USA Soltero Custom Shop (LP-type gitar) og alle låt grumsete, sølete og udefinert. Men da jeg byttet tilbake til de originale Dean USA DMT Equalizer/Nostalgia-mikkene ble det en annen verden! Som om de var skreddersydd for den gitaren. Men det er litt psykologisk det der...at en bare MÅ bytte pickups i en ny gitar, hehe :-)

Ang Edwards-gitarer så er det stort sett JB/59 eller Distortion/Jazz som blir montert i de.

Om man liker de kombinasjonene eller ikke får være opp til hver enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og her er vi i gang med påstander om overprisede CS Gibsons og andre gitarer som er mye bedre og samtidig mye billigere igjen ja. Må jo si jeg synes det er litt underholdende! :D

Nok en gang ser det ut til at de som synes CS Gibson er overpriset møkk, egentlig ikke liker Les Paul eller foretrekker f.eks. ESP Eclipse. Det er en litt annen type gitar enn en Historic Les Paul. Da går det på preferanser, ikke hvilken gitar som er "best".

Man må selvfølgelig mene hva man vil om Gibson og evt. japanske kopier når det gjelder kvalitet kontra pris, men at Gibson CS er overpriset er en litt drøy påstand, da som flere har nevnt, Gibson aldri har vært billigere i Norge, og tilsvarende japanske kopier faktisk ikke koster noe mindre. Unntaket kan kanskje være R9 som jo koster vesentlig mer enn R/ og R8 uten at det er veldig stor forskjell på gitarene. Det hindrer dog ikke meg i å ha veldig lyst på en! :)

Jeg tror faktisk jeg enda har liggende en katalog fra slutten av '80. Den gang var veiledende pris på en Les Paul Standard rundt 25k hvis jeg ikke husker helt feil. Det var mye penger den gangen, og helt utenkelig for en vanlig norsk ungdom å skaffe seg en slik. I dag har de fleste ikke noe problem med å ha råd både en og to for konfirmasjonspengene sine. Om noen ønsker å kjøpe 3 Edwardser av typen med polylakk og litt smakjipe Duncans i stedet for, er jo det selvfølgelig helt greit! :D

Hvis den var litt rettet mot meg pga ESP`n, så vil jeg påminne at jeg tydelig skrev i samme innlegg at jeg liker Gibson.. Syns bare ikke de er verdt forholdet i pris når det kommer til spillbarhet. Hva kan Gibson tilføye rent spillemessig for ett ganske stort mellomlegg uten om det estetiske?

Er også enig med han som sa at det er flere som virker å være litt i drømmeland her. Er absolutt ikke nødvendig å kjøpe seg en LPC hvis du har sett på en Edwards. For pengene du bruker vil en Edwards være topp.. Det er ikke verdt prisforskjellen sånt reint spillemessig.

Og det mente jeg med ESP også.. Rent spillemessig så skjønner jeg ikke hva Gibson CS har i forhold til ESP når det en snakk om ett betydelig beløp.

Og ja, jeg skjønner de som kjøper seg Gibson pga det historiske ved dem. Men gjør det at man spiller bedre? Nei!

Og det er stort sett de som sverger til Gibson som hardnakket skal forsvare de hele tiden.

Jeg mener bare at det går ann å se på alternativer.. Nå spurte vel trådstarter om en Edwards også?

Gibson er fett det, men det er det jaggu masse annet som er også. Til en bedre pris. Da kan man heller bruke mer spenn på annet musikkutstyr i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.