Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NBD - Squier VM Precision PJ


sarge

Anbefalte innlegg

Siden jeg solgte den forrige backupbassen, så trengte jeg en ny. Det kjøpte jeg tidligere i uka, og nå har jeg endelig tatt bilder. Det er altså er Squier Precision VM PJ Sunburst. Veldig lett, OK balanse, svært god spillbarhet og faktisk ganske så artikulert lyd, med god respons i potensiometerne for både volum og tone. Her kan har man en fleksibel og robust bass.

Bildene:

20131013_Squier_VM_PJ01.jpg

Ikke verdens vakreste treverk, Agatis, men det er ihvertfall ganske lett og det låter bra.

20131013_Squier_VM_PJ02.jpg

Headshot. ;)

20131013_Squier_VM_PJ03.jpg

ICS13 - Indonesian made by Cort for Squier in 2013. Siden min hovedbass er en Cort, så kan man vel si at denne Squieren er min andre Cort. ;)

20131013_Squier_VM_PJ04.jpg

Baksiden viser at denne er satt sammen av minst 5 stykker tre. Slikt må man regne med i denne prisklassen.

20131013_Squier_VM_PJ05.jpg

Veldig standard hardware, men det fungerer bra, synes jeg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skiftet til flats i går. D'Addario Chromes i .045, .060, .080, .105. Intoneringen gikk som en drøm, og det var minimalt med tilpasning som behøvdes i oversadelen (kun en lett filing av det tykkeste strengesporet).

Smoooooth. :)

Endret av sarge
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedre metallmateriale i forhold til originalstolen. Jeg syns den som står på bassen din ser grei ut. Den som stod på p-bassen min ble først og fremst byttet ut fordi den var vanskelig å intonere (for lite å gå på). Den låt bra nok (men hipshot'en låter bedre).

Har toploaded min nå (flats), bare for å teste det ut kontra å strenge den gjennom kroppen.

Fin bass du har fått deg forresten. Jeg er sugen på den fiestarøde Classic Vibe P-bassen. Cheapo wannabe Palladino-signatur.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg opplevde, var en vesentlig forbedring av sustain. Jeg var som vanlig skeptisk, men i dette tilfellet er det stor forskjell, i hvert fall på min bass.

Og du hadde samme type bro som jeg har på denne?

Ellers har jeg funnet ut at sustain i liten grad er noe problem på en elektrisk bass, ihvertfall slik jeg spiller. Det er ganske langt mellom de virkelig lange basstonene, og ingen av bassene mine har hatt problemer her. Jeg merker at jeg i stadig større grad benytter meg av ulike former for demping med fingre og hender for å kontrollere utklingingen av tonene jeg spiller.

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, bassen jeg satten slik på en gang i tiden er en 1974 Ibanez jazz bass, men siden jeg har flere basser i flere varianter, deriblant P også, og flere der jeg har byttet til badass, så vil jeg si at jeg opplever en forbedring. Særlig i sustain. Jeg er vel ikke helt ueing med deg i at det ikke er nødvendig, så derfor skrev jeg "hvis du kommer over", type "får tak i en for noen hundringser", og ikke "løp og kjøp en med en gang".

Jeg har blant annet en gitar med uendelig sustain, bokstavelig talt, og det er ikke ofte man har bruk for det på gitar, heller. Det er nå moro likevel.

Bassen blir annerledes å spille på, mer vibrasjoner overføres til treverket, og det er noe man opplever som en forbedring når man spiller på den. Nå er som sagt dette ganske lenge siden, og jeg har aldri byttet tilbake for å sammenligne.

Mekanisk sett er det nok ikke mye vits i å skifte. Du skal basse en stund på den der før stolen er utslitt.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.