Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NBD - Squier VM Precision PJ


sarge

Anbefalte innlegg

Følte at halsen hadde "satt seg" etter strengeskiftet til flats. I går spilte jeg litt, og syntes strengehøyden var litt høy. Blant annet var det litt slitsomt å spille akkorder.

Litt siktig langs halsen viste at halsen var ganske rett (veldig svakt buet, slik det skal være). Jeg lot derfor truss rod være, og finjusterte sadelhøyden. Jeg må si jeg er positivt overrasket. Jeg har stort sett hatt rimelige basser, og er neppe så godt vant, men etter en justering av sadlene har jeg nå en strengehøyde som er lavere uten buzz enn for noen annen bass jeg har hatt. Mye mer lettspilt.

Glad nå! :)

Endret av sarge
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen alternativer til gitarreim, men sliter litt med å velge. Her er alternativene mine så langt (som Couch fan, så er det her jeg har funnet utvalget, men jeg tar forslag):

1) Racer X, Brown & orange:

rx-orangebrown_LRG.jpg

2) Vintage Cadillac Sunburst Deadstock:

CaddySun_LRG.jpg

3) Brown Deadstock:

tn-brownluggage_02_LRG.jpg

4) Vintage Brown Vokswagen

Brown_Volkswagen_Guitar_Strap_01_LRG.jpg

5) Cadillac Bronzeburst:

Vintage_Cadillac_Bronze_Guitar_Strap_LRG

Hvilken tror dere passer best med sunbursten på bassen?

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo mer jeg ser på det, så er jeg faktisk enig, askret.

Jeg har Racer X-varianten på en annen bass, og den reima er ganske fin, men her er det kanskje bedre med en litt mer understated reim.

Har du prøvd desse reimene før ? Såg bra ut ... Er det butikk i Norge eller på nettet/utlandet som har dei?

Edit ...Las innlegget ditt med begge augene no..... :blush:

Endret av oldskoolstuff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Å, lekker bass! Har en veldig stor plass hjertet for Pj Sunburst! (nytt artistnavn kanskje?? Hehe) gratulerer!

Hadde en vesentlig ombygget Fender P som hovedbass i mange år!

Vedr stol, vet ikke om eg ville byttet ut denne... Den ser ut som en "Hi mass" stol lignende Gotoh, og tror ikke Badass vil utgjøre den store forskjellen.

Aghatis er et treslag som vokser hurtig og som har veldig lignende egenskaper som or og basswood. Tror det hadde blitt brukt i gammel Fender om det vokste i USA :-D or er heller ikke så vakkert i seg sjølv, så ingen av de er sånn veldig godt egnet til en transparent finish som Sunburst.... Men det er no sånn det er :-)

De mest kjente norske instrumentene er vel granbassene fra Guitar Workshop, så man tar vel det man har :-)

Har kikket hardt på disse PJ Sunburst bassene til Squier, må kanskje vurdere å skaffe meg en mimrebass :-D

Gratulerer igjen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et par ting som jeg ikke er 100% fornøyd med:

Neck dive-tendens. Kroppen er så lett at halsen blir tung. I praksis ikke noe stort problem. Det hadde vært verre med neck dive dersom hele bassen var tung.

Flatt gripebrett. Jeg foretrekker nok en mindre gripebrettsradius og generelt en jazzbassprofil på halsen. Men det er en smakssak. Skal man spille P-bass, så skal man.

Begge disse tingene er tolererbare. Lyden i bassen og spillbarheten ellers er veldig bra.

Endret av sarge
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.