Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Squier Classic vibe


Etabeta

Anbefalte innlegg

5 timer siden, Sugardaddy65 skrev:

Kjøp en eldre Mex Strat 1989-1995 (eller Japan laget Strat)  , hvis du kan finne en i bra stand med lite slitasje på bånd . Pris ca. 3500-4500. Litt mer for en fin Japan Strat .

Oki det skal jeg se etter ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Sugardaddy65 skrev:

Kjøp en eldre Mex Strat 1989-1995 (eller Japan laget Strat)  , hvis du kan finne en i bra stand med lite slitasje på bånd . Pris ca. 3500-4500. Litt mer for en fin Japan Strat .

Smak og behag, egentlig, og litt hva man ser etter angående specs. CV har 9.5" radius, Japan og Mexico 7.25" (men nyere MIM har vel kanskje 9.5"?). Litt eldre Mexico mener jeg har litt tykkere halser enn CV-modellene.

CV-modellene jeg har prøvd har hatt bra, dog ikke outstanding, båndjobb. Gjør jobben sin. Eneste som skriker etter bytte er nøtta, som er noe farget plastgreier. Ei ny nøtt og setup med strengetykkelse etter preferanse og CV-gitarene er framifrå instrumenter.

Squier fra slutten av 80-tallet kan også være fine gitarer, hvis prisen er kurant. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Etabeta skrev:

Så om man kjøper en Squier Classic vibe. Får ny nøtt. Fikse båndene. Så er det bra? 

Classic Vibe'n min trengte ikke 'båndarbeid', men båndene føltes overhodet ikke nypolerte. Men dét er det jo også sjelden gitarer over 10k gjør. Nøtta var også uproblematisk etter den fikk grease i sporene. Men han som kjøpte den filte sporene litt, så det er kanskje forskjellige toleranser for nøtteromslighet ute og går o.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, OsamaFetLaden skrev:

Classic Vibe'n min trengte ikke 'båndarbeid', men båndene føltes overhodet ikke nypolerte. Men dét er det jo også sjelden gitarer over 10k gjør. Nøtta var også uproblematisk etter den fikk grease i sporene. Men han som kjøpte den filte sporene litt, så det er kanskje forskjellige toleranser for nøtteromslighet ute og går o.0

Oki skjønner. Er vell aldri en gitar som blir 100prosent perfekt fra fabriken? eller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.