Gå til innhold

Anbefalte innlegg

GFS har jo svinbillige pickups. Noen som har noe erfaring med Stratpickupene derfra? Er de noe tess?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke strat spesifikt, men jeg har en Dream 90 og en Mean 90 fra dem, er veldig fornøyd med begge. Jeg kjøpte vel en gang et prewired plekterbrett fra GFS, men tror ikke det endte opp i noen gitar...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da må du i såfall sjekke om gitaren har plass til en stratpickup i neck. Har den vanlig routing for teleneckpickup så må du frese plass til stratpickupen da denne er noe større enn en telepickup.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da må du i såfall sjekke om gitaren har plass til en stratpickup i neck. Har den vanlig routing for teleneckpickup så må du frese plass til stratpickupen da denne er noe større enn en telepickup.

Jeg har en minihumbucker der nå, så regner med det er plass nok :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Disse er jo så billige at det er bare å prøve. Min erfaring med GFS og Strat er at de låter helt OK, men ikke at de utmerker seg som enkelte av de andre pickupene de selger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har testet GFS TrueCoil 7K og 10K til Strat og de er verdt pengene. Det låter Strat, bra "quack" og ingen støy.

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg må innrømme at jeg ikke har testa GF sine strat pups. Men tenker at jeg nok heller ville spytta i et par ekstra kroner og kjøpt noe skikkelig med en gang ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kommer jo VELDIG an på hva slags gitar man skal putte dem i da. Jeg har en Epi LP-100 til 2k liggende, hadde ikke giddi å bruke et lass med penger på pickuper til den for å si det sånn :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte Retrotron derfra til min Epiphone Dot just, og det var bra saker altså!
Helt ærlig så tror jeg man skal ha rimelig sensitiv hørsel om man hører stor forskjell på disse vs. f. eks Seymour Duncan.
Sier ikke at det ikke er forskjell, men man får ikke ALLTID hva man betaler for.

Ser i en annen tråd en diskusjon om hvorvidt en Mexico tele er "bra". Bra er jo relativt. Undrer meg over at amatørgitarister kan mene at det og det suger, også er det drøssevis med profesjonelle gitarister som bruker nettopp disse produktene som "suger" (jf. Boss pedaler, Tom Morello bruker en helt standard Mexico Tele)

Jepp, det var dagens høyttenkning ;)

Edit: men vet jo at MAa er profesjonell, så det var ikke rettet til deg ;) Mer til wannabe proffer som megselv ;)

Endret av Affen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte Retrotron derfra til min Epiphone Dot just, og det var bra saker altså!

Høres bra ut! Har bestilt meg retrotrons til Dot'en min selv. Hot Liverpool i bridge og neck.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres bra ut! Har bestilt meg retrotrons til Dot'en min selv. Hot Liverpool i bridge og neck.

Nashville her :) gled deg!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg montert en "Boutique" Strat pickup fra GFS i halsposisjon på Tele`n, og det låter fett det :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Lignende innhold

• Av Kristoffer Hjelmaas Sivertsen
      Heihei! 
      Bestilte telecaster deler fra MJT for ikke så lenge siden og vurderer og gransker pickupmarkedet! Kroppen er i Swamp ash og halsen i maple. Så det blir nok ganske bright (la oss ikke ta tonewood debatten  ) lurer på om folket har noen pickupanbefalinger? Har vært innom å sitt på Fralin, Bare Knuckle og Fender! Ser etter noe vintage med kanskje pittelitt ekstra juice
    • Av erlalv
      Jeg har et lite dilemma som det hadde vært nyttig med litt refleksjon rundt.
      Jeg har en Epi LP Custom Pro, type Silverburst, samt en Tokai Love Rock som jeg ikke blir helt klok på. Tokaien har et serienummer som egentlig tilsier at det er en 1990 modell, og det begynner jo å nærme seg antikk. Men samtidig er det elementer som tilsier at det er en Kina-kopi.. (Serienummeret er 9060xxxx) 
      Det jeg har planer om er å oppgradere en av disse to utifra egne specs,  men jeg er usikker på hvilken jeg skal satse på, og hvilken som lønner seg å være slik den er.
      Håper det er noen som ønsker å komme med fornuftige innspill:-)
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.