Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fender Roland Stratocaster VG G-5


tjukknyggis

Anbefalte innlegg

Heisann! Eg har ein Fender Roland Stratocaster VG G-5 i fargen svart/kvit. Eg tenkte å selge denne gitaren. Eg kjøpte den ny for ca 8 år sidan og betalte rundt 17-18.000kr. Gitaren har kun blitt brukt eit par gongar og er derfor heilt strøken og uten riper og bruksmerker. Det eg da lurer på er kor mykje er gitaren verdt i dag, kva pris bør eg legge den ut for? På forhand takk!

Fender strat 1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags strat er det under der?

Hvis det er en US Strat (f.eks. en American Standard) med litt ekstra så kan den vel fort være verdt opp mot 10k bare som standard strat?

Hvis det er en Mexicostrat så er det vel begrenset bruktverdi ja.

Endret av Naigewron
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan se ut som om at de første som kom i 2007 var basert på USA-Fender, men at det senere ble Mexico? Eller kom det kanskje til en rimeligere utgave? Problemet med slike "hi-tech" løsninger, er jo at teknologien fort blir utdatert.

Uansett er det jo fullt mulig å konvertere denne til en "standard" Strat, selv om det sikkert er noe ekstra utfresinger i kroppen. Men da vil jeg tro at man må legge seg ganske godt under en USA-std. i pris, for at noen skal synes det er verdt det.

Dette blir jo nesten rene spekulasjoner, og hvis man sjekker ebay og Reverb, så prises de fra alt mellom såvidt over 6 lapper til over 15. Ser trådstarter har lagt den ut på Finn til 12000,- 

Jeg vet ikke, men tror i hvert fall det kan ta tid å komme opp mot den prisen.

Endret av Audun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, vonalfred skrev:

Jeg solgte en identisk gitar i januar. Var mange interesserte, fikk 11.000kr. Kan være at jeg var heldig, men tror ikke det skal være et problem å få mellom 10-13k for gitaren. 

Selger du med eller uten gitarkasse ? 

Der kan man se...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.5.2020 den 17.21, tjukknyggis skrev:

Heisann! Eg har ein Fender Roland Stratocaster VG G-5 i fargen svart/kvit. Eg tenkte å selge denne gitaren. Eg kjøpte den ny for ca 8 år sidan og betalte rundt 17-18.000kr. Gitaren har kun blitt brukt eit par gongar og er derfor heilt strøken og uten riper og bruksmerker. Det eg da lurer på er kor mykje er gitaren verdt i dag, kva pris bør eg legge den ut for? På forhand takk!

Fender strat 1.jpg

Velkommen til forumet. Jeg ser at dette er første post:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.