Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

DIY kabinett [Nesten ferdig!]


Anbefalte innlegg

Her kommer en liten test jeg gjorde. putta kabinettet inn på det ene soverommet, og gnudde på med volum. ca. 1/2 på master og samme på kanal 1. Vet ikke helt om dette rettferdiggjør lyden da jeg tok opp gjennom macens interne mic :P Plasserte denne ute i gagen utenfor soverommet. Synes faktisk ikke det ble så ille. La til litt reverb for å gjøre det litt penere.

https://soundcloud.com/mills_kaviar/sets/searching-for-hendrix-tone

EDIT: Fikk ikke til widget-funksjonen til soundcloud..

Endret av Mills Kaviar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger en Fuzz Face! Hendrix brukte jo Marshall amps, men i alle kassene han brukte, ble elementene byttet fra G12M til G12H.

Den skanglelyden får du lett med FF. I tillegg tror jeg det her er brukt en Univibe som modulasjon.

(Hah, noe jeg fant i min Fender Mustang IV igår ;-)

Det er mange her på forumet som har bygget en FF-clone, inklusive meg. Det er en meget enkel krets som fåes som kit fra

www.dasmusikding.de. Det er en trimpot på innsiden som kan være litt "kødden" å få maks ut av uten oscilloskop, men øret er også et godt verktøy.

Så hvis du er bitte litt loddeerfaren skal det ikke være noe problem å lage skranglelyden i alle fall.

Univiben er litt mer avansert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er et bilde av brettet mitt :P

Som du ser, har jeg både FuzzFace, og univibe(Dunlop). Du kan tydelig høre de begge i aksjon i klippet i min forrige post :)

7_zps93607715.jpg

Holder også på å lage min egen FF. noe lignende Eric Johnson sin, så vi får se hvordan den låter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble veldig kult!

Hvordan monterte du Jacken i kabinettet?

Jeg holder på med et lite 10" ikea-hack RAST kabinett :)

Jeg brukte et slikt sylinderbor fra biltema http://biltema.no/no/Verktoy/Skjareverktoy/Trebor/Sylinderbor-16231/ Så borret jeg nesten igjennom(lot det være ca 3-4mm igjen. Så borret jeg et 10mm hull til selve jacken.

Det der ble bra tøft, Mills! Knall jobba!

Dersom slike tråders suksessrate avhenger av leserens kribling i fingrene etter å gjøre det samme, så scorer denne her ganske høyt hos meg. Tror jeg trenger et nytt cab jeg, gitt. ;)

Takk for det! Gøy å kunne være til inspirasjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.