Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

DIY kabinett [Nesten ferdig!]


Anbefalte innlegg

  • 4 weeks later...

Da har jeg fått kjøpt meg elementer. Ble 2 stk Celestion G12H 70th anniversary.

Tenker litt på kontruksjonen av kabinettet. Er litt redd for at all lyden skal havne i knehøyde hvis jeg lager horisontalt kabinett. Så lurer på om jeg heller skal lage det vertikalt med øverste elementet tiltet bakover, for å høre meg selv enda bedre.

Estetisk synes jeg det er finest når kabinettet er like bredt som toppen. Så derfor lurte jeg på om jeg skulle bruke dimmensjonene til 4x12 MG kabinettet. Det er så vidt jeg vet, så lite man kan lage et 4x12 kabinett. Tanken er da at jeg putter inn to elementer som jeg setter diagonalt iforholt til hverandre, så har jeg muligheten til å skjere ut plass til to elementer til hvis jeg finnet ut av at jeg vil det etterhvert.

Eneste som bekymrer meg, er at kabinettet blir for stort volummessig for 2x12.

Noen som har noen tanker?

Endret av Mills Kaviar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk Marshall kabinett er i finér av baltisk bjørk og er lukket bak.

Her er et 1966a kabinett jeg har gjort litt vintage. Det er et ganske greit 2x12" kabinett.

1965 kabinetta er helt like, men er 4x10" kabinett.

Marshall leverer også et ganske likt 2x12" 2061cx kabinett med 20w 2061x ampen.

2013317_CIMG0724.JPG

2013317_CIMG0723.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg betalte $325 for trekket.

Du kan få Basketweave (salt & pepper) mye billigere.

Pinstripe var på de tidligste Marshall stacka fra sent '65 til tidlig '68.

Da tok Basketweave over og ble brukt til '71.

Marshall buker et helt OK Basketweave på RI kabinetter,

mens Pinstipe RI trekka ikke ligner i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var såpas ja... Det er omtrent totalbudsjettet på hele kabinettet mitt. Det RI trekket, er det det de bruker på 1960ax osv? I såfall må jeg si meg enig, at det er en dårlig RI av det gamle.

Har du noe formening om hva som vil egne seg best; kryssfinér, eller heltre hobbyplater?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sort grilltrekk har de på Biltema. det er "litt" billigere enn det GPM handlet.. :) Funker helt fint, og er rimelig fargeekte. Hadde det trekket i hattehyllen på en Golf jeg eide, og det ble ikke synlig bleket av solen på de tre- fire årene jeg eide den før den ble solgt.

Er det det som er ganske tynt og litt stretch? Har det liggende, men er redd det skal bli for lite beskyttende, siden det er så mykt(?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.