Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Mye støy på høy gain / compressor.


Teammella

Anbefalte innlegg

Har en stratocaster med 57/62 fender pickups oppsett. mener å ha for mye støy på dette oppsettet.

Tips på hvordan man minsker støyen??

Er faktisk så merkbart at når jeg tar i PC mens jeg holder giteren så hører man forskjel i støyen.

Normalt?

Har en fender Mustang 3 forsterker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle gitar-rigger vil støye i en eller annen grad. Dette fordi du i realiteten spiller på et instrument som tilfeldigvis ligner veldig mye på en antenne.

Ulike faktorer vil påvirke hvor mye støy som plukkes opp, og hvor mye støyen forsterkes. En gjennomgang av alle ledd i riggen med tanke på dette er noe jeg alltid gjør ved rig-design for å sikre at jeg opplever minst mulig støy. Det gjelder gitaren i seg selv, valg av pedaler, valg av strømforsyninger, kabler, amper, rør osv.

Siden du spiller med singlecoil pickups (?) så er du litt mer utsatt for brummestøy enn med humbuckere. En noisegate som første ledd etter gitaren kan hjelpe godt på dette. ISP Decimator er regnet som markedets beste noisegate i pedalformat.

Endret av GummiTZ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle gitar-rigger vil støye i en eller annen grad. Dette fordi du i realiteten spiller på et instrument som tilfeldigvis ligner veldig mye på en antenne.

Ulike faktorer vil påvirke hvor mye støy som plukkes opp, og hvor mye støyen forsterkes. En gjennomgang av alle ledd i riggen med tanke på dette er noe jeg alltid gjør ved rig-design for å sikre at jeg opplever minst mulig støy. Det gjelder gitaren i seg selv, valg av pedaler, valg av strømforsyninger, kabler, amper, rør osv.

Siden du spiller med singlecoil pickups (?) så er du litt mer utsatt for brummestøy enn med humbuckere. En noisegate som første ledd etter gitaren kan hjelpe godt på dette. ISP Decimator er regnet som markedets beste noisegate i pedalformat.

takker for svar!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.