Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Jordingsstøy Telecaster


Anbefalte innlegg

Ingen fremgang etter kobberfolien, fortsatt mye støy. Støyen forsvinner når tonekontrollen er helt nede,

men hjelper ikke å koble den fra heller.
Broplukkoppen har ingen bunnplate på seg, slik som på bildet lenger oppe på tråden. Jord går via en liten metalltab skrudd på selve gitarhulrommet, og videre til bak volumpotten.
Hva nå? Noiseless pickup?

Blir så lei at jeg snart hiver gitaren ut vindauget :-O

Endret av Affen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke har jord til bro har du ett problem. Kjr en kabel fra hvilket som helst punkt hvor det er jord, f.eks baksiden av ett potmeter til bro og du vil hre forskjell. Event. til kobberfolie som har kontakt med bro.

Endret av GreenMan
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen fremgang etter kobberfolien, fortsatt mye støy. Støyen forsvinner når tonekontrollen er helt nede,

men hjelper ikke å koble den fra heller.

Broplukkoppen har ingen bunnplate på seg, slik som på bildet lenger oppe på tråden. Jord går via en liten metalltab skrudd på selve gitarhulrommet, og videre til bak volumpotten.

Hva nå? Noiseless pickup?

Blir så lei at jeg snart hiver gitaren ut vindauget :-O

Har du bilde av folieringen du har lagt? Endret av tronni
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke noe feil med jording pr bildene. Synd du ikke bor nærmere Sandnes for jeg liker slike feilsøkinger :D

Ja det er synd, for jeg haaaater det :P Har fått endel loddeerfaring det siste året, så jeg fatter ikke hva dette er.

Og det merkelige var jo at det plutselig begynte slik en dag, uten at jeg hadde gjort noe som helst med gitaren. Så jeg reagerte ved å bytte potter, kondis og outputten, men null suksess. Fikk i det minste lodda litt da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.