Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

ALLE våres gitarer er stjålet..


Neros

Anbefalte innlegg

  • Svar 137
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Så bra at saken begynner å løse seg. De skyldige bør "face" konsekvensene!

Har du fått testet gitarene med ferske strenger?

Fant ut at jeg var tom for strenger og har ikke hatt tid til å svinge innom den lokale sjappa enda, men er hellig overbevist om at det vil gjøre susen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott!

Da er vel alle gitarene tilbake?

Er litt enig med Neros her: la dem komme slukøra å ta støyten i stedet for en tung vei med politilet, men at politiet er involvert er fint.

Tydelig at jeg hadde rett i tankegangengen førstegang jeg leste om denne saken

Er hanLlillegutt på 11 også fornøyd nå, da? Går ut fra at denne ikke er skadet?

Endret av Hank Annicke Noe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da er alle gitarene gjort rede for. Den siste ble med ned til onkel blå, men kan trolig hentes i morgen. Minstemann er supefornøyd :-)

Skal ha et møte med politiet i morgen, og da får jeg navnet på synderen, samt litt info om hans rolle i saken. Ikke avklart om han er tyven, eller er en heler/mellom mann. Skal bli artig å høre hans forklaring...

Jeg er blitt fortalt at han 24 og er en kjenning av politiet. Han ble vist nok tatt med huset fullt av saker han ikke burde ha. Så for min del kan de bure dusten inne og kaste nøkkelen...

OG, mens jeg satt å skrev dette, ringte det på døra, og der stod 2 sivilkledde politimenn med en gitar.. Så DA var alle hjemme igjen.... Utrolig bra service av politiet...

Når så Reguis'n er shinet opp igjen, er lykken komplett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt at det løser seg. Blir spennende å høre hvordan gitaren er etter reparasjon. Virker som Mayo-gutta har ganske mye yrkesstolthet i produktene de lager.

Dette viser jo også at det å kjøpe fra en anerkjent norsk forhandler har sine fordeler når ulykken av en eller annen grunn er ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Howdy.

Da har jeg hatt en liten prat med etterforskeren i saken. Jeg og flere med meg har tenkt og spekulert lenge på hva slags folk det er som har stått bak dette

tyveriet. Alt fra avansert bestillingstyveri med internationale forbindlelser, til småsjalu guttunger i nabolaget har vært i våre tanker. Realiteten er ganske så anderledes. Noe som jeg er glad for på mange måter, men også ganske så trist..

Gjerningsmannen er en lokal ung mann som er lett tilbakestående, dvs han er som en 10 åring i hue på svært mange områder. Han er kjent av politiet som en nattvandrer, og som tar seg inn til helt random folk og ser etter ting han liker. Dvs han har ikke noen økonomiske motiver for hva han tar, han er som en unge i lekebutikken og ser han noe han synes er stilig så er han opphengt i at dette Må han ha. Han har ved flere tilfeller hentet de rareste ting, og latt annet verdifult utstyr stå i fred. I mitt tilfelle så har han fått helt dilla på gitararer, og måtte da ha alle sammen. De ble nok litt vel tunge å rusle hjem med, og da "gravde han ned skatten" og tok med seg en gitar hjem. I hans hode er det mulig at han synes at lille Ibby`n var finest og det MåTTE han ha med hjem.

Som unger flest, så blånekter han på at han har gjort noe galt og kommer med surrete forklaringer på hvordan den lille Ibby`n har havnet hjemme hos ham.

Det har vært en del tyverier i Tønsbergområdet i julen, og politiet har da gått "lysløypa" bland de vanlige tullebukkene og dermed dukket gitaren vår opp. Pga massivt mediatrøkk rundt vårt tyveri var politiet våkne når de så en liten gitar bland alt det andre som ble funnet..

Glad er jeg for at det ikke var noen kjente ungdommer som hadde vært på ferde, og jeg slipper å gå rundt å være småmistenksom på ungdommer vi har tråkkende ut/inn av døra her hjemme.. Synes på mange måter synd på denne figuren som har vært på besøk, håper han kan få hjep til å forstå at han ikke kan holde på slik. Tror politiet er litt smålei fyren.. å hive ham bak lås og slå er nok en kortvarig løsning..

Uansett, deilig å få svar på endel spørsmål som har plaget oss gjennom uken, og deilig å kunne senke skuldrene...

Forsikringen dekker deler av tapet vårt, men med en egenandel på 4K så kommer fiksen av Mayon til å koste litt fra egen lommebok.

Men fikses skal den, og jeg kommer til å kreve erstatning av tullebukken, men det kommer vel til å ta en evighet å få noen krone fra den kanten

Endret av Neros
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.