Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

ALLE våres gitarer er stjålet..


Neros

Anbefalte innlegg

  • Svar 137
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det var jammen godt at gitarene dukket opp igjen, men det hadde jo vært enda hyggeligere hvis de dukket opp tørre. Håper at minsten sin Ibanez også dukker opp da, og at skurkene blir tatt og får som fortjent! Makan!

Nå er det bare å benytte seg av hele Gitarnorge sin kunnskap og kløkt til å få gitarene up and go igjen!

Godt nyttår! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen...

I dag morges ringte det på døren. En liten gutt i følge med sin mor hadde noen nyheter til oss.

Gutten hadde funnet en svær kniv og noe som lignet et belte, uten beltespenne. Som mødre flest konfiskerte hun kniven og synes at dette belte lignet en gitarreim... Pjokken fortalte hvor han hadde funnet denne, og at noen hadde ødelagt taket på hytta han hadde bygd i i et skogholt bak huset. De drar for å kikke, og under en masse granabar finner de flere plastposer, hvor det stikker ut en gitarkropp. De ringer politiet, og kommer opp til oss for å fortelle om funnet.

Jeg iler ned og graver frem 4 gitarer fra buskasset.... Blandet følelser når jeg ser hvor kliss våte og møkkete de er, men øyner håp... Bilder kommer....

Alt om alt ser nå alt lyst ut, gitarene er stort sett kosmetiske strøkne og vi har satt dem til tørk etter tips fra dere. Jeg tror dette går bra..... Mangler stadig lille-Ibanezen, men har en mistanke om at den dukker opp i løpet av kort tid....

Tyvene er høyst sansynlig gutter som bor i nabolaget, og vi har noen ideer om hvem som bør føle litt bekymret for besøk av onkel polti....

Vil takke dere alle for omtanke og tilbud om å både få og låne utstyr... Dere er unike...

Det er denne omtanken som har holdt gutta hjemme ved godt mot, så dette er helt rått....

Godt nytt år.....

Mvh Søren, Sebastian, Elias og Fabian

edit:screw autoretting på HTC, skriver feil nok om ikke jeg skal få hjelp av HTC. ;-)

post-4617-0-18260600-1325426740_thumb.jp

post-4617-0-03116200-1325426748_thumb.jp

post-4617-0-12776000-1325426754_thumb.jp

post-4617-0-85524800-1325426760_thumb.jp

post-4617-0-79682300-1325426766_thumb.jp

Endret av Neros
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen...

I dag morges ringte det på døren. En liten gutt i følge med sin mor hadde noen nyheter til oss.

Gutten hadde funnet en svær kniv og noe som lignet et belte, uten beltespenne. Som mødre flest konfiskerte hun kniven og synes at dette belte lignet en gitarreim... Pjokken fortalte hvor han hadde funnet denne, og at noen hadde ødelagt taket på hytta han hadde bygd i i et skogholt bak huset. De drar for å kikke, og under en masse granabar finner de flere plastposer, hvor det stikker ut en gitarkropp. De ringer politiet, og kommer opp til oss for å fortelle om funnet.

Jeg iler ned og graver frem 4 gitarer fra buskasset.... Blandet følelser når jeg ser hvor kliss våte og møkkete de er, men øyner håp... Bilder kommer....

Alt om alt ser nå alt lyst ut, gitarene er stort sett kosmetiske strøkne og vi har satt dem til tørk etter tips fra dere. Jeg tror dette går bra..... Mangler stadig lille-Ibanezen, men har en mistanke om at den dukker opp i løpet av kort tid....

Tyvene er høyst sansynlig gutter som bor i nabolaget, og vi har noen ideer om hvem som bør føle litt bekymret for besøk av onkel polti....

Vil takke dere alle for omtanke og tilbud om å både få og låne utstyr... Dere er unike...

Det er denne omtanken som har holdt gutta hjemme ved godt mot, så dette er helt rått....

Godt nytt år.....

Mvh Søren, Sebastian, Elias og Fabian

edit:screw autoretting på HTC, skriver feil nok om ikke jeg skal få hjelp av HTC. ;-)

Håper du/dere har større kontroll på temperamentet enn det jeg ville hatt i en slik situasjon! ;)

Kjempe at *nesten* alle gitarene dukket opp, så får vi håpe at tørkinga går bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir faktisk enda mer provosert av at de har lagt gitarene utendørs. Håper dette er drittunger over 15, så de kan straffes for sine handlinger.

edit: Men selvfølgelig superbra at gitarene er funnet! :)

Endret av død
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok lite tvil om at den tapeseringen av nett, FB, GN osv har gjort tjuvfantene redde. De har nok ikke helt skjønt at Mayo gitarene ville gjøre deres "kupp" totalt verdiløst pga vanskligheter med å få disse omsatt.

Når det gjelder gapestokk, skambank osv, så er jeg dårlig skrudd sammen slik. Ettersom dette trolig er ungdommer i alder15-20 år som har vært på ferde, så har jeg stor interesse av å ta en prat med dem og deres foresatt. Klar man har brutt noen moralske barrierer ved å ta seg inn til andre for stjele, men om det er førstegangs-skurer så er nok en alvorsprat sammen med foreldre av større nytte enn å få dem inn i kverna til Politiet. Er det noe mer drevne skurker, blir det litt annerledes.. Sannsynligheten for at jeg kjenner både ungdommene og deres foreldre er nok ganske stor ettersom det ikke er store forholdene her på "bygda".. At jeg vil holde dem økonomisk ansvarlig for senskader er det liten tvil om..

Har fått kikket mer på gitarene nå og det ser meget lovende ut. Setius`n er den eneste jeg er litt bekymret for da halsen kjennes fuktig enda. De andre føles tørre allerede så der har nok ikke fukt gått noe særlig i dybden. Jeg har god tro på at dette går i orden...

Jeg skal ha et møte med forsikringsselskapene (har dobbel forsikring av innbo) i morgen, og jeg vil da få klarhet i hva som ville blitt dekket ved et slikt tyver. Det er noen momenter som kan være greit for flere her inne å vite mer om så jeg kommer tilbake med info senere. Det som er å tenke på, er at dette er tyveri fra garasje og at lås har vært dirket opp. Det siste er vi ganske sikre på, og etter å ha lest litt opp om tema dirking av låser så ser jeg til skrekk at dette er langt enklere enn de fleste av oss går rundt å trur. Det ER faktisk så enkelt som vi ser på div filmer, det tar under 10 sek å åpne de fleste sylinderlåser med 5-6 stifter. (FG godkjente låser er en annen historie)

For min del skal det byttes til FG godkjent lås, samt alarm blir montert umiddelbart. (ink kamera)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke rart at forumet reagerer, når det er snakk om gitarer.. Åsså utendørs gett :S

Kanskje følket som stjal dem leste nettavisen og fikk litt panikk, og at gitarene måtte sees på som dumpa?

Blir spennende å se om vedkomende blir tatt.

Selv om gitarene overlevde sjokket, så er vel en slags form for erstatning på sin plass nå synes jeg, og jeg er av den firkanta typen :P

Men som alle andre sier her, flott at dem er funnet. Hvertfall de to som var høvelig "uerstattelige".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette var jaggu godt...den siste gitaren er kanskje enklest å erstatte, hadde vært værre med en av majoene :)

Vet ikke helt hvor snill og fornuftig jeg hadde klart å vært mot gjerningsmennene men :s De fortjener iallefall myye kjeft, og erstatningsansvar. Er det skade på gitarene, bruk anerkjent instrumentmaker og send regninga til tyvene....

Rampestraker er en ting, innbrudd og tyveri av verdifulle gjenstander er noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at gitarene er tilbake!

Det er ikke den type majones man pleier å ha i coop-posen :(

Har trua på at gitarene klarer seg fint, selv om de har fått litt regn på seg.

Håper den siste dukker opp snart også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, vi har en jente på 7 år som ønsker å gi 11 åringen sin Squier Strat (3/4 str) Dersom han ønsker å spille på Strat.

Send pm om dere er interresert.

Gitaren er så godt som strøken.

Er også lagt på FB.

EDIT: Det er IKKE en Kitty Strat men en svart en med rosewood. he he

Endret av JAH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.