Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

imponere damer med gitarspilling


agn95

Anbefalte innlegg

"Skal jeg spille en sang? Nei, jeg kan da verken spille eller synge", for så å dra på med Past the point of rescue av Hal Ketchum. Skuddsikkert at det blir sneglespor i lokalet som følge av gutter som synger high-pitched Country hits!

Kan, dog, hende at det kun er et fenomen på bygda.

EDIT: satt forresten på nachspiel med en kar, som forøvrig ikke kan en eneste akkord, som var på country festival. Han satt litt isolert og latet som han stemte en gitar. To ligg den kvelden.

Endret av McLovin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok det kan variere utifra hvilket publikum man har. Selfølgelig funker det ikke med gitar generelt om man er på fest der man kun har 17-år gamle jenter med brunkrem i trynet, fjortissveis, overstadig beruselse, Gutter som spiller WoW på fritiden, og drømmer om at de blir verdensmestere i gaming og det eneste de hører på når de er på fest er Avicii, Skrillex og Deadmau5

Har man derimot den typen jenter som liker at musikken mye heller er slått litt ned, drikker i moderasjon, og liker å sosialisere seg på fest, trenger absolutt ikke ett par velvalgte låter på gitar slå feil.

For å være helt ærlig, synes jeg overstadig berusede fjortissjenter, eller gutter for den saks skyld er 10 ganger mer pinlig enn om noen drar frem en gitar og tar ett par låter. Norge og janteloven ass, fy faen for no dritt.

Edit : Og chondrin, det finnes noen ting som er mye værre enn den typen som sitter i hjørnet og klager på musikken. Det er spesielt kvinnfolk som bare går og slår på sin egen drittmusikk, uten å respektere køa, Det er han typen som tror han har sykt bra musikksmak, og går og slår på Skrillex. Det er han som sitter å sier at "Skrillex og Deadmau5 er helt sinnsyke liveartister" og det er de jentene som begynner å syte og ødelegge festen når de blir for fulle. FY.

Endret av Hallstein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en kompis som basicly er klovn av natur. Som forøvrig også er en jævig dyktig musiker. Så når han drar frem kassa så kommer det mye morsomt ut av den kjeften. Selvom han ikke nødvendigvis kan akkordene på låtene så finner han ut av det rimelig fort, en menneskelig jukebox med andre ord. Det som gjør det til fantastisk underholdning er personligheten hans og at alt er så naturlig og ikke et forsøk på å være morsom eller imponere noe som helst. Bare ren morro... :P

Noe av det bedre han helt tilfeldigvis gjør er plutselig å blande låter og måter å synge på :P DDE-vokal og 8-mile låta kan være en komisk mix med litt alkohol i kroppen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verste jeg vet er folk som syter på musikken når jeg har fest. Er litt sånn "Jeg inviterte deg på fest sammen med resten av bandet mitt og resten av vennene mine, og så er det verdens undergang at vi spiller metall?". Når du er eneste person på festen som liker Bieber, går du ikke og setter på Baby, akkurat som at jeg ikke går og setter på Municipal Waste når jeg er eneste på festen som hører på metall. Sosial intelligens, folkens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og/å <_<

Heihei! kanskje jeg har dysflefsi.. :P

Kan skylde på at det gikk fort i svingene, men jeg var bare lat.

Ble likevel usikker når jeg skulle redigere den, så den ble rett og slett bare fjernet.

Innlegget kunne også være sårende, og det var ikke meningen.

Om noen med dysleksi føler seg såret, krenket, nedverdiget, skriftlig besudlet eller hva det måtte være av begynnelsen på mine utsagn i dette innlegget, må jeg beklage på forhånd.

Men dere trenger ikke å være så hårsåre! Syns dere kan tåle en spøk. (hvis det er tilfellet at dere i tillegg til å ha dysleksi, ikke tåler en spøk)

Jeg er venstrehendt, men jeg lager ikke styr selv om noen sier keivhendt liksom.. ;)

edit: Selv om "keivhendt" er politisk ukorrekt..

Endret av ØysteinV
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

"Skal jeg spille en sang? Nei, jeg kan da verken spille eller synge", for så å dra på med Past the point of rescue av Hal Ketchum. Skuddsikkert at det blir sneglespor i lokalet som følge av gutter som synger high-pitched Country hits!

Kan, dog, hende at det kun er et fenomen på bygda.

EDIT: satt forresten på nachspiel med en kar, som forøvrig ikke kan en eneste akkord, som var på country festival. Han satt litt isolert og latet som han stemte en gitar. To ligg den kvelden.

Hal Ketchum har jo erkecountrifisert låta... Den er skrevet og spilt inn av en irsk trubadur, Mick Hanley, og han spiller ræva av Ketchum.

Endret av Ichi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist gang jeg spilte gitar på fest (var mer en sammenkomst med god mat og vin) fikk jeg spørsmål om jeg ikke heller ville bruke fingrene på noe annet.

Worked for me!

Nå skal det sies at jeg støtter alle andre her i at det å spille gitar på vorspiel, fest, nach etc. er skikkelig tamt. For det første skal folk kun høre kommersiell drittmusikk, og for det andre, kan de ikke å synge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.