Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

imponere damer med gitarspilling


agn95

Anbefalte innlegg

folk har misforstått litt for eg mente ikke nach spell, eg mente mer at hvis eg har venninner heme hos meg og de spør om eg kan spille gitar og hvis eg liker den ene jenten da e det greit å kunne imponere med litt fine sanger. eg har også misforstått for jeg trodde at det var folk på min alder her, men men en enkel feil kan ikke noe annet enn å le av det. :D

Beklager at jeg knuser illusjonene dine, men du imponerer ingen ved å klimpre litt på en kassegitar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange fester må du på før du begynner å hate gutta som kan spille tre grep og refrenget på Save Tonight? To, kanskje?

Dette er ganske så nøyaktig hva som skjer hver gang kassa blir dratt frem på fest her i gården. (Bare med marginalt mindre nerdete folk) Bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper for din skyld at du ikke tror gitaren er "det ultimate våpen for å kapre jenter, for så å dra de tilbake til hula di". Vel. Det er sikkert noen som syns det er kult at du kan spille gitar, men tviler på at de hopper på deg som desperate antiloper som i amerikanske collegefilmer. Når det er sagt, du kan alltids skape god stemning med en sang eller to (for guds skyld ikke mer, med mindre du bruker mer enn 4 grep). I mitt hode tenker jeg sanger av jokke og postgirobygget kan være god stemningsskaper.

Off topic:

Jeg vet ikke om du bruker gitaren som "sjekketriks" eller ikke, men om du faktisk gjør det ville jeg heller lært litt kunnskap om sosiale interaksjoner. Sikkert noen som syns det er litt kontroversielt, men dog: www.pickupartist.no. (Ikke sluk alt som står der rått, du vil ikke bli en maskin som spytter ut nedskrevne fraser i øst og vest. Det er bare teit og kleint.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må du bruke de "triksene" for å få damer, da kan du (for egen verdighets skyld) like gjerne være den irriterende hipsteren som sitter å spiller sine 4 akkorder i 4 timer. Greit nok at du refererer til måtehold, men det opplegget der er bare helt på trynet. Snakk om å gjøre jenter til objekt. Har en kamerat som driver med det der, han prøver som f***, men på slutten av dagen er det aldri han som ender opp med damene. True story...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som chondrin sier, helst kun en, maks to låter. Og sørg for at du behersker "kunsten" å stemme en gitar uten hjelpemidler og med nedsatt vurderingsevne i form av promille. Det burde blitt utviklet en formel for det der. Mulig den allerede finns?

Er det ikke det som heter Forhåndsstemming da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må du bruke de "triksene" for å få damer, da kan du (for egen verdighets skyld) like gjerne være den irriterende hipsteren som sitter å spiller sine 4 akkorder i 4 timer. Greit nok at du refererer til måtehold, men det opplegget der er bare helt på trynet. Snakk om å gjøre jenter til objekt. Har en kamerat som driver med det der, han prøver som f***, men på slutten av dagen er det aldri han som ender opp med damene. True story...

Som du selv sier er det ikke triksene jeg tenker på. Har man null sosial intelligens og ikke forstår en dritt av det sosiale samspillet lærer man ekstreeemt mye. (F.eks. Å skjønne at du ikke er morsom å være med om du sitter i et hjørne på en fest med hetta på og klager over musikken. Vi kjenner alle en sånn.) Har iallefall hjulpet meg latterlig mye, ikke bare med tanke på jenter - men også med egen selvfølelse. Jeg liker å betrakte det som å synge: Noen har naturlig bra stemme, noen må lære seg å synge, noen er det ikke håp for, mens noen TROR de kan synge - men kjører på med fake vibrato på hver jævla note for å overbevise om at han kan synge. Altså, hvorfor skal det være tabu å lære seg det sosial samspillet?

Endret av Chondrin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.