Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Axe II


Gluke

Anbefalte innlegg

  • Svar 84
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

auuuch, faen å skarpt alt var(?) blør jo utta ørene her, muligens dårlige laptop speakers..

Uansett, låter jo fett med mange forskjellige instillinger men null feel å sitte der med headset foran en pc å spela gitar laugh.gif

Pete Thorn:

With all due respect to the guys who think things are too bright, I think that alot of guys just don't realize how bright and edgy alot of what we consider "classic" tones really are. I GO for bright tones because you need that high end, IMO, to cut through a band and a mix. EVH, Pete Townsend, alot of Page, the tones are BRIGHT brash and snotty. Not really that pleasant to listen to on their own but in a mix they are just right.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pete Thorn:

With all due respect to the guys who think things are too bright, I think that alot of guys just don't realize how bright and edgy alot of what we consider "classic" tones really are. I GO for bright tones because you need that high end, IMO, to cut through a band and a mix. EVH, Pete Townsend, alot of Page, the tones are BRIGHT brash and snotty. Not really that pleasant to listen to on their own but in a mix they are just right.

Hva så om Pete sier at det låter bra, så betyr det jo ikke at det faktisk gjør det?

Greit nok, Page har jo den mest episke sololyden på "Whole lotta love" men det betyr ikke at han herre axe fx kuken trenger å kappe av oss øra..

Alt med måte vil jeg nå si...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva så om Pete sier at det låter bra, så betyr det jo ikke at det faktisk gjør det?

Greit nok, Page har jo den mest episke sololyden på "Whole lotta love" men det betyr ikke at han herre axe fx kuken trenger å kappe av oss øra..

Alt med måte vil jeg nå si...:)

Han har jo "litt" autoritet på området da ;)

Tror ikke han hadde fått alle de gigene med diverse topacts hvis han ikke klarte å skru bra lyd.

Er vel ganske vanlig at en lyd som låter fett og varmt for seg selv ofte blir borte i en bandmix, liker "real world" vinklingen hans jeg.

Selv bruker jeg aldri bandpatchene mine når jeg øver alene mye pga det han prater om.

Mulig hørselen min er borte, men på KRK monitorene mine lått det da ikke så icepicky...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første tanke var "wow, det der kommer til å recorde pent", jeg har noen timer bak et miksebord bak meg, så jeg er godt kjent med at gitarlyd ofte må være temmelig bright for å sitte riktig i miksen.

Pete liker litt "gnarly" mellomtone, jeg liker litt mer fylde i det området. Jeg tror Axe II blir en hit, for å si det forsiktig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva så om Pete sier at det låter bra, så betyr det jo ikke at det faktisk gjør det?

Greit nok, Page har jo den mest episke sololyden på "Whole lotta love" men det betyr ikke at han herre axe fx kuken trenger å kappe av oss øra..

Alt med måte vil jeg nå si...:)

Nja, velger nå å tro at han vet hva han driver med, jeg. Ikke var det så ille heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IMO så er det bedre med et par knapper for mye på digitale enheter enn for lite..

Nettopp for at det skal være lettere å knotte og velge ting.

Se for deg en fjernkontroll til TV med bare 2 knapper..

Merker at jeg syns at det er mye greiere å styre POD XT via PC enn å bruke de få fysiske knappene som er der, for mer oversikt og brukervennlighet..

Jeg har ikke brukt Axe Fx selv, men hvis man leser hva som står på knappene så ser man hvor latterlig enkelt det ser ut.. Å si at det er dårlig brukergrensesnitt utfra et bilde er derimot litt barnslig imo..

Det virker som om folk stadig finner nye ting å kritisere bare for.. bare for å kritisere.

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger bare å se på frontpanelet at brukergrensesnittet er for dårlig. For mange knapper og for lite skruhjul.

Kommer nok litt ann på hva du er vant til å skru/trykke på.

Når det gjelder prosessorer med så mange muligheter er faktisk ikke Axe`n ille! Har du prøvd div Eventide f.eks?

Tror du bør prøve det og ikke bare se frontpanelet før du feller den dommen, dessuten bruker man jo som regel editor(noe jeg regner med at er tilfellet på BOSS sine og)

Axe`n er for meg minst like intuitiv og lett å skru som en hvilken som helst BOSS ME ihvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ler litt her....

Synes Axe FX (både 1 og 2 eller hva de heter) ser og høres veldig bra ut!

Også eksempelet i første posten høres jo veldig bra ut, iallfall på mine studio-monitorer. Mye treble, men ikke så vilt!

Vil tro de fleste som bruker disse også stiller dem inn med pc eller mac software..

Det høres da ganske enkelt ut!

Kan jo nevne at min Mesa/Boogie Roadster har 33 skruhjul og 20 brytere... Og ikke pc-interface!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.