Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Axe II


Gluke

Anbefalte innlegg

  • Svar 84
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det jeg ikke skjønner er hvorfor folka i Fractal Audio ikke pusher disse ut i hopetall, til en litt mildere pris. Dette er jo utstyr som kan produseres i mye større skala en det gjøres idag? De kunne jo tjent et lass med penger! Eller er jeg helt på bærtur nå?

For det første, blir alle unitene produsert i USA hos Fractal Audio. Disse blir ikke laget på samlebånd akkurat.

Det er også problemer med levering av selve CPU'en fra produsenten av den. Fractal får ikke nok. Om fractal ikke får nok CPU'er, klarer de ikke å produsere nok Axe-FX'er, rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk min Axe 2 i går.

Gratulerer!

Jeg har brukt min en 6-7timer hver dag siden jeg fikk den tidligere i sommer, rett og slett gitarheaven hehe

Blir bare mer og mer fascinert av den boksen, jeg var rimelig sikker på at jeg var ferdig med amper med Ultraen men nå er jeg 110% sikker.

Den har mye mer av rørampfeelen også, selv om det ikke er noen big deal for meg så føles den bedre å spille på enn Ultra for de som slet med det.

Jeg bryr meg egentlig kun om hvordan den høres ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk min forrige helg. Jeg hadde faktisk ikke trodd at det skulle være såpass med forskjell på denne og Ultraen.

Strålende fornøyd er jeg i hvertfall :)

Ikke rart at vi skeptikere ikke helt er omvendt når man får slike utsagn, kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk min forrige helg. Jeg hadde faktisk ikke trodd at det skulle være såpass med forskjell på denne og Ultraen.

Strålende fornøyd er jeg i hvertfall :)

Jeg vil ikke henge meg på denne. Jeg synes 2'eren absolutt var enklere å skru inn godlyd med, men jeg syntes absolutt ikke det var noen særlig "sonisk" forskjell med tanke på lydkvalitet, respons eller liknende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når folk sier at Axe II er mye bedre enn Ultra`en har det mye å si hvike ampmoddeller som brukes.

Mange er like bra i Ultra, men noen som Cliff har moddelert på nytt fordi han har fått tak i den fysiske ampen og ikke bare basert seg på skjemaer, er bedre i II`ern.

Bla er Soldano SLO100 nå helt magisk etter at han fikk tak i en original black faceplate versjon.

I Ultraen var SLO sånn passe så jeg brukte den ikke, nå er den en av favorittene!

Det samme med Friedman ampene (Marsha, som er den ultimate Marshall hotrod som "alle" rockegitaristene bruker om dagen) Etter at Cliff ble kompis med David Friedman og fått hjelp av han

med modellene er de helt fantastiske og en god del bedre enn de i Ultraen.

Mesa modellene som jeg brukte mye i Ultraen er blitt erstattet med Bogner, Soldano og Friedman ampene som på en måte er nye i Axe II.

Folk sier jo at Mesa MK5 er fantastisk, betyr det at MKIV stinker?? Man må da få lov til å være litt entusiastiske når det kommer no nytt :D

Axe FX er bra nok for en haug topp gitarister (ifølge Matt P er det mer Axe FX på nye DT skiva enn JP får fortelle om pga Mesa dealen!)

Til og med mannen med gullørene Eric Johnson bruker Axe på siste plata si. Men for rørmafiaen på GN virker det fortsatt som den er antikrist i rackformat hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Langt i fra. Jeg har sagt det før og sier igjen at når denne boksen kommer til en fornuftig pris, evt. som software, er jeg slett ikke borte vekk fra tanken om å kjøpe en. Jeg legger dog merke til at den stort sett blir brukt av gitarister i hi-gain land, mens de gitaristene jeg har mine lydpreferansene mine fra, uteblir på "lista". Om det er fordi disse gitaristene er såpass gamle og konservative at de ikke en gang gidder å prøve, eller om det er at Axe'n fortsatt ikke modellerer vintage amper godt nok, vet jeg dog ikke. Uansett kaster jeg ikke 20 laken på bordet for å finne ut at det ikke er noe for meg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Langt i fra. Jeg har sagt det før og sier igjen at når denne boksen kommer til en fornuftig pris, evt. som software, er jeg slett ikke borte vekk fra tanken om å kjøpe en. Jeg legger dog merke til at den stort sett blir brukt av gitarister i hi-gain land, mens de gitaristene jeg har mine lydpreferansene mine fra, uteblir på "lista". Om det er fordi disse gitaristene er såpass gamle og konservative at de ikke en gang gidder å prøve, eller om det er at Axe'n fortsatt ikke modellerer vintage amper godt nok, vet jeg dog ikke. Uansett kaster jeg ikke 20 laken på bordet for å finne ut at det ikke er noe for meg....

Utfra Fractal forumet virker de faktisk som Higain gjengen er i mindretall, men jeg skjønner hva du mener.

Henger vel litt sammen med at mere "vintage" type gitarister gjerne bruker en grunnlyd og ikke trenger den allsidigheten Axe FX gir.

Er jo heller ingen grunn til å forandre noe som funker for deg.

Men lydmenn kommer til å elske deg hvis du bruker Axe, har hatt etpar som har vært MEGET happy med full kontroll over backline og ingen bleed på scena.

Som sagt kan det være en tilvenningsperiode når man er vant til å ha en røramp med 4x12 i ryggen, men for min del gikk det fort da jeg fant ut at den lille sorte boksen utkonkurerte det

jeg har hatt av tidligere rigger.

Selv om den kun hadde hatt effekter hadde jeg som tidligere sagt fortsatt ikke ment den var dyr: En Eclipse koster jo nesten det samme, switcher for tregt til livebruk og er mer knotete å skru!

det er noen nye Fendermodelleringer i Axe II som er helt nydelige så jeg bruker de til cleanlyder nå istedenfor Mesa MKIV yellow clean som jeg brukte i Ultra.

Jeg får avogtil spilt på noen vintage Fenderamper en kompis av meg har sånn at jeg har noe å sammenligne med.

Riktignok er jeg Axe-fanboy, men klarer da å ha litt kritisk sans og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.