Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Axe II


Gluke

Anbefalte innlegg

Du har verkeleg bestemt deg for å ikkje lika Axe du. :D

Nei, det har jeg overhodet ikke. Jeg syns lyden i både Axe 1 og 2 er imponerende bra. Men som jeg sa i en annen tråd, ser jeg ikke behovet for simulering 10000000 forskjellige rørtopper og 1000000000000 forskjellige effekter. Da blir grensesnittet krøkkete. Man kan godt si at det er bedre grensesnitt enn Eventtide, men det driter jeg i.

Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg syns brukergrensesnittet suger bare ved å se på frontpanelet. At det er mange knapper skremmer meg ikke i det hele tatt, men at det så å si nesten ikke finnes vrihjul (potter) betyr at så å si all vesentlig kontroll av vesentlige ting på en røramp må gjøres ved å trykke på knapper framfor å vri. På en analog røramp, eller på Boss ME-70 ser du UMIDDELBART hvilke innstillinger du har på "ampen" (volum, gain, eq, romklang, presence, osv..) og på effektene dine, da ALLE har "analoge" vrihjul.

Det er godt mulig det finnes noe hardware-grensesnitt du kan koble til Axe Fx slik at den blir bedre, men dette har ikke jeg sett. At man kan koble den til PC'en via USB, og justere fra denne er IKKE godt nok for meg.

Jeg vil gå så langt at dere som forsvarer dette grensesnittet ligger på grensa til å være fanboys, eller så har dere aldri sett kontrollpanelet til en ekte røramp.

edit :

Boss ME-70's grensesnitt:

581935.jpg

Axe Fx II:

axe-fx-ii-front-panel-600.jpg

Endret av davidsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 84
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

No tykkjer eg det er litt tynt av deg å seia at me som liker grensesnittet er fanboys, når du rakkar bastant ned på eit grensesnitt du aldri har prøvd. Eg trudde og det skulle vera vanskeleg, og eg skal innrømma at det var litt knotete dei fyrste dagane, men no går det skummelt fort å gjera innstillingar. Litt som det var å læra å skriva meldingar på mobiltelefon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sam Hill er bra. God lyd også, men åpenbart ikke så bra som fra en skikkelig amp. :)

Can I get an AMEN!

Neida, helt seriøst ser jeg gleden ved å kunne ha en slik. Jeg ville kun brukt den i studiosammenheng, og jeg er ikke i studio nok til å kunne forsvare kjøp av en slik over f.eks en av de ekte ampene dem emulerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..enn fuzzbox lyd som jeg likegodt kan kjøpe i en annen pedal.

:blink:

Virker som andre er mer imponert:

SteveStevens wrote:

Heya Mark,

First of all welcome to Los Angeles. This unit sounds pretty f*cking amazing. You also play the hell out a geetar. Really great vibrato and good ol' rock and rollness.

Sam Hill er en meget hyggelig og hjelpsom fyr, morsomt å se han få skryt av sjølveste mister Stevens :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine preferanser for god gitarlyd i amper ligger oftest i crunch området til ampene.

Der er det stor forskjell på originale vintageamper og reissuene.

Og klonene sliter også med å lyde likt med originalene i det området.

Forandringer i input ved boost eller ned på gitarvolumet skaper mer gain og clean.

Sier ikke at lyden i det siste klippet ikke er noen bra lyd for de som liker den slags,

men det er ikke en gitarlyd som forteller meg noe om kvaliteten på å emulere rørforvrengning.

I lydklippet ville jeg heller hatt en lyd som er typisk røramp og som skiller seg fra det som kan lages ved diodeklipping og i ss amper,

hvis jeg skulle mene noe om kvaliteten på emuleringene av røramper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er Sam Hill? :lol:

Han heter Mark Day, og spiller i bandet SamHill.

Og lager artige utstyrsvideoer med de feteste 80-tallsriffene :)

Haha.

Jeg har jo mailet endel med fyren så jeg kan ikke skjønne at jeg presterte å skrive Sam Hill istedenfor Mark Day :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har jo "litt" autoritet på området da ;)

Tror ikke han hadde fått alle de gigene med diverse topacts hvis han ikke klarte å skru bra lyd.

Er vel ganske vanlig at en lyd som låter fett og varmt for seg selv ofte blir borte i en bandmix, liker "real world" vinklingen hans jeg.

Selv bruker jeg aldri bandpatchene mine når jeg øver alene mye pga det han prater om.

Mulig hørselen min er borte, men på KRK monitorene mine lått det da ikke så icepicky...

Låt fint i AKG´n mine. Heldigvis så synes ikke folk det samme om alt. Hadde vært kjedelig......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.