Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Axe II


Gluke

Anbefalte innlegg

Utfra Fractal forumet virker de faktisk som Higain gjengen er i mindretall, men jeg skjønner hva du mener.

Henger vel litt sammen med at mere "vintage" type gitarister gjerne bruker en grunnlyd og ikke trenger den allsidigheten Axe FX gir.

Er jo heller ingen grunn til å forandre noe som funker for deg.

Men lydmenn kommer til å elske deg hvis du bruker Axe, har hatt etpar som har vært MEGET happy med full kontroll over backline og ingen bleed på scena.

Som sagt kan det være en tilvenningsperiode når man er vant til å ha en røramp med 4x12 i ryggen, men for min del gikk det fort da jeg fant ut at den lille sorte boksen utkonkurerte det

jeg har hatt av tidligere rigger.

Selv om den kun hadde hatt effekter hadde jeg som tidligere sagt fortsatt ikke ment den var dyr: En Eclipse koster jo nesten det samme, switcher for tregt til livebruk og er mer knotete å skru!

det er noen nye Fendermodelleringer i Axe II som er helt nydelige så jeg bruker de til cleanlyder nå istedenfor Mesa MKIV yellow clean som jeg brukte i Ultra.

Jeg får avogtil spilt på noen vintage Fenderamper en kompis av meg har sånn at jeg har noe å sammenligne med.

Riktignok er jeg Axe-fanboy, men klarer da å ha litt kritisk sans og :)

Et slikt innlegg er jo langt mer balansert og "objektivt" enn det meste jeg har lest om Axe FX her inne. Kudos for det. Er fortsatt spent på den videre utviklingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 84
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Et slikt innlegg er jo langt mer balansert og "objektivt" enn det meste jeg har lest om Axe FX her inne. Kudos for det. Er fortsatt spent på den videre utviklingen.

Blir jo fort litt sånn når man er i fyr og flamme over noe, sikkert vært skyldig i å ta for hardt i mange ganger selv og..

Axe II er jo helt i startfasen når det gjelder utviklinga så det blir spennende ja.

Det neste som kommer på den nå er at man kan lage egne I.Rs, da kan man rett og slett putte sitt eget favorittcab i Axe`n :)

Hadde jo ikke vært noe morro med diskusjonsforum hvis alle likte samme stashet..Er bra vi ungdommen kan være engasjerte over noe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir jo fort litt sånn når man er i fyr og flamme over noe, sikkert vært skyldig i å ta for hardt i mange ganger selv og..

Axe II er jo helt i startfasen når det gjelder utviklinga så det blir spennende ja.

Det neste som kommer på den nå er at man kan lage egne I.Rs, da kan man rett og slett putte sitt eget favorittcab i Axe`n :)

Hadde jo ikke vært noe morro med diskusjonsforum hvis alle likte samme stashet..Er bra vi ungdommen kan være engasjerte over noe ;)

Der er jeg med deg 100% :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ingen grunn til å bytte da?

Jeg har solgt Ultra og venter på II ... er helt sikkert på at jeg ikke kommer til å angre. Dobbelt så mye prosessorkraft betyr at det kommer til å komme en god del nye fete modelleringsamper.

Jeg har bare røramper ellers - 8 stk... vil ha pose og sekk :P

Her er en nordmann som er god til å skru på Axe'n og som kan gi en liten smakebit på den nye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, jeg hadde ikke trodd en enkelt betrakning som "såpass forskjell på Ultra og II" skulle bli tatt på den måten.

La meg utdype.

1. Tightere bunn/bass over hele linja. Ultraen opplevdes som noe ukontrollerbar i bassen uten bruk av highpass-filter. Jeg vil si det er en stor forskjell på Ultra og II'eren her.

2. Innebygget high/lowpass-filter i kabinettblocken. Dette har ingenting med bassproblemer å gjøre, men spør enhver lydmann hvor mye mer glad i deg han blir om du ruller av alt under 100-120 Hz på overdrive-gitarene din. Det er også en nydelig følelse å brenne av en highgain-patch på en PA med høyt volum og ha rullet av det meste over 6k. Plutselig blir det behagelig med høy gitar.

3. Egen TapeDelay som låter nydelig!

4. Mer "grit" i overdriveemuleringene. Jeg synes dette er vanskelig å forklare, men driveampene har dirtyness som jeg trigges av. Det er kanskje subtile forskjeller fra Ultraen, men jeg opplever det alikvel som en relativt stor forskjell da det er en ting jeg har savnet.

5. Reampmulighet via USB.

6. 4x4 USB-interface (etter neste oppdatering. Per nå er det kun 2x3 eller noe i den duren). I Ultraen er du avhengig av et midi-interface for å bruke Axe-Edit eller gjøre FW-oppdateringer.

7. Egen headphone-utgang.

8. X/Y-funksjonaliteten som i realiteten gir dobbelt så mange effektblokker som tidligere.

9. Bitcrusher! Endelig!

For å ta med kostandsspørsmålet så betalte jeg 14k inkludert alt. Midibrettet jeg bruker kostet meg 3500 kr. Jeg har eid mange dyrere gitarrigger enn det opp gjennom årene :)

Det er bare å være skeptiske. Det er bare sunt. Jeg har funnet min hellige gral og er veldig fornøyd med det.

Endret av SgtAlexx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
TO ALL FUTURE AXE-FX II USERS

After a production delay of several weeks due to supplier difficulties, Fractal Audio has once again begun shipping units. We will be receiving a delivery over the weekend and the next shipment should be arriving about two weeks later. However, we are sorry to say that your unit will not yet be among those arriving.

From 1st November onwards Fractal Audio will be doubling its production capacity and we are hoping that this increase will improve the delivery situation.

Based on our experience so far we have decided not to announce or estimate any more delivery dates, as this just tends to lead to confusion rather than making personal planning (selling of gear, allotting of expenses) any easier.

Instead we will be sending a “salvation” mail to all those whose units will be in the next delivery and we will at the same time inform those whose units will be part of the subsequent delivery about two weeks later.

You can find the latest information in the News section of our website and on Twitter, where we will also be posting information on current and expected deliveries.

Many thanks for your understanding,

Kind Regards

Sussi

Glad jeg gikk for en Ultra jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.