Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvordan avsløre kopigitarer/svindelforsøk


Greener

Anbefalte innlegg

Bare glemme å kjøpe Fender hvis en ikke er ekspert på de ser det ut som...... :wacko:

Jeg kjøpte en Gibson LP Custom Kina kopi forleden , for en høvding av en her i området .

Er egentlig merkverdig bra utseende på den....elektronikken var bare søppel da .

Men skremmende bra utseende .

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Her er en custom shop fender strat som jeg mistenker kan være skummel. Ikke nødvendigvis basert på bildene, men på selgers oppførsel. Ba om å få ekstra bilder som viste serienr på gitaren og noen nærbilder, da ble han vrang og sa at han heller beholdt gitaren selv. I forkant av dette har kommunikasjonen vært vanskelig. Dårlig til å svare, og når han først svarer så er han tverr. Jeg kan ikke være bastant og påstå at det er svindel, men hele korrespondansen gir meg inntrykk av at noe er galt.

Bare som en heads up til forummedlemmer...

http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=49613504&ref=stream&trel=ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Denne figuren har blitt omtalt 'overalt' og som regel ikke med annet enn negativt fortegn. Det kan godt tenkes at han gjør ålreite setups og han har hatt en del snasne ting for salg. Prisene han opererer med er ganske far out, spesielt på partsotingene. Originalvarene har også ofte litt skrudde priser, men kan i enkelte tilfeller være forsvarlig om det et snakk om gitarer som ikke er då lett å få tak selv.

Jeg vil tro at denne fyren hadde tjent mye på å legge om fremtoningen sin. Det blir litt mye wannabe Dritfetegitarer.com over det. Der kjenner vi mannen og kromspringene fra før av. Det gjør vi ikke med denne 'Rob', og da fremstår han, for meg, som skikkelig lite seriøs.

Jeg har tatt feil før, og tar nok feil igjen, men er ikke så sikker på at jeg tar feil her. Men kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har flere omtaler av reparasjoner mannen har utført. Det er fullt mulig jeg har fått tak i et feil utvalg av erfaringer, men har bare kommet over en som er fornøyd. De andre jeg har lest skriver vel stort sett "aldri mer".

Når det gjelder denne herjingen med rasp og sandpapir som er utført er, kan jeg ikke skjønne at det kalles relicing. Når man kan se på små bilder på Finn at det ikke ser bra ut, så er det ikke det.

Har som moderator hatt kontakt med fyren pr. epost. Sier ikke mer om det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg nå tar Ikeabordet ved siden av meg, kutter ut en stratkropp, lakkerer den, skrur på en "vintage fenderhals", og ber moren min ta den med på jobb i morgen så fjerdeklassingene kan gyve løs med relicferdighetene sine, for deretter å legge den ut på Finn til en tullepris, har jeg da salg?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.