Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvordan avsløre kopigitarer/svindelforsøk


Greener

Anbefalte innlegg

Vel, det er noe som ikke stemmer med den headstocken, skulle vært mye bedre plass til tunerene.

Eks.

Fender-Custom-Shop-Pro-Closet-Classic-Te

Finnes fender halser uten skunke-stripa, men da mener jeg at tilgangen til trussroden skal være i andre enden.

Endret av MartheyG
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man ser på baksiden og headstock er det ureglementert liten avstand fra kanten på mørk E-klusonskrua og til der hvor headstocken slutter. Ser veldig rart ut, type denne gitaren har opprinnelig ikke hatt telecasterform på headstocken, men vanskelig å vite. Er squareheel, så ikke noen tvil om at det er en hals som er til en Telecaster-type elgitar. Litt usikker, men det er jo en del telecasterkopier der ute som har større headstock enn de Fender bruker, så fullt mulig med litt verktøy å 'spikke' seg til en slags Telecasterheadstock. Relicingen på gripebrettet ser ikke så aller verst ut faktisk.....

Hmm, du har rett i det spesielt på bilde 4 ser veldig rart ut. Tunerene "passer" ikke på headstocken.

Dessuten ser det samme området på bilde 3 litt rart ut. Mener at det skal være en konkav bue som fra hals til oversiden av headstocken.

Massevis av forbehold om dette siste da den eneste referansen jeg har til tele-headstocker er en mal jeg fant ifbm bygging av egen telepartster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det er noe som ikke stemmer med den headstocken, skulle vært mye bedre plass til tunerene.

Eks.

Finnes fender halser uten skunke-stripa, men da mener jeg at tilgangen til trussroden skal være i andre enden.

Halser med rosentre gripebrett har ofte ikke skunkstripe da trussroden legges i lønna før rosentregripebrettet limes på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halser med rosentre gripebrett har ofte ikke skunkstripe da trussroden legges i lønna før rosentregripebrettet limes på.

Jo, men den aktuelle har lønnebrett.

Klar over det ja, men som du har påpekt skal den da ha trussrodtilgangen på hælen (om det var du som sa det). Jeg har aldri sett en Fenderhals av denne typen, med trussrodtilgang ved headstocken i ren lønn - dvs ikke gjennom skunkstripen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Har aldri sett farget CS-logo, og heller ikke at den blir plassert på den runde delen av hodet, og ikke på vingen (i mangel på bedre navn på delene av Fender-hodet).

Hullet til trussrodden ser ut som det er fra en billig-bass det og.

Endret av MartheyG
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.