Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvordan avsløre kopigitarer/svindelforsøk


Greener

Anbefalte innlegg

Tror det. Den er i hvert fall priset en del for høyt. Husker at en av de fremtredende medlemmene på 'det andre forumet' bestilte seg en japansk Burny 335 i de dager det var mest aktivitet der. Fant vel ut etter litt research at den var satt sammen i Kina, men antakeligvis lakkert eller i det minste satt opp og klarert hos Fernandes i Japan. Den hadde for øvrig toskruers TRC, ikke treskruers. Er jo et av de tydeligste forskjellene mellom MIJ og MIC/MIK etc.

Ganske sikker på at den Burnyen det ikke er MIJ. Sikkert en ganske bra gitar, men ikke verdt 8000,-.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble Burny laget i Japan i 2005 i det hele tatt da? Hadde ikke hele produksjonen blitt flytta til Kina da?

Tror de dyrere modellene blir fortsatt lagd i Japan. Noen forum nevner at modeller som koster 85000 yen og oppover er fortsatt MIJ. Disse kan identifiseres blant annet vha uthulingene/rutingene for pickuper og anna elektronikk som er lik Tokai sin (Tokai sine fabrikker har tradisjonelt lagd mange gitarer for Fernandes Burny).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Dette er en annonse som har vært på Finn flere ganger, folk som er på jakt etter denne type gitar vil jeg tro er så oppegående og har studert så pass rund disse gitarene at de ser at denne annonsen er bøff.

Men synd at det finnes slike useriøse selgere ja.

Endret av svenni
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da var annonsen fjernet i hvert fall !

Jeg har en lik "Gibsun" LP custom liggende . Utenom pickups og noe smått ligner den veldig på ekte vare .

Fikk den for en tusenlapp , men da elektronikk er koblet vekk , da selger skulle sette på ekte pickups etc. .

Kroppen har en merkelig tre finish jeg aldri har sett på en Gibson LP Custom .

Han kan godt selge for min del , MEN da bør det settes rett pris ( 1-2 tusen) og informere at det ER en replika/kopi .

Endret av Sugardaddy65
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.