Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvordan avsløre kopigitarer/svindelforsøk


Greener

Anbefalte innlegg

De kan få det estetiske på plass, men det gjør ikke gitarene automatisk bedre, og det vil alltid være en armé av gitarinteresserte som vil klare å finne tegn på at en gitar er en billig kina-kopi...., men det er urovekkende at de begynner å nærme seg (selv om eksemplet lenger opp i tråden var ett dårlig eksempel sådan, syns jeg).

Nå som Gibson har sluttet med FEB på enkelte modeller blir det enda litt vanskeligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en Kina LP Custom .Var en selger som hadde den liggende når jeg kjøpte en ekte Gibson .Fikk den billig .

Den SÅ meget bra ut..til og med Ebony fretboard .

Den hadde faktisk ok hals , ok sustain . Fret edges var skarpe- bånd kunne trenge litt polering .

Lyden og elektronikk var søppel , men det kan jo byttes .

Stemmeskruer kjipe .

Ser ikke vitsen når en får ekte vare såpass billig i Norge .

En må gjerne bruke en del penger på bra Gibson elektronikk og stemmeskruer , og da har en lagt ut så mye at hva er VITSEN ?

En får jo og kjøpt bra rimelige MIJ Gibson kopier for lignende priser i Norge .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...
  • 9 months later...

Kjøpte en ganske så spesiell gitar for noen år tilbake (2010 ish?) på finn.no uten å sjekke om den var fake eller ei. Er dessverre i England nå så får ikke lagt ut bilder.

Gitaren er en Les Paul Special med Voodoo pickup. Vet de i dag selge en Les Paul Standard 2016 modell med Voodoo men har ikke klart å finne modellen jeg har på google søk. Den jeg har har "hvite/elfenben" Stemmeskruer. Det står Les Paul med løkkeskrift på necken, men ordet "Spesial" er skrevet med en standard "Arial (MS Word)" aktig font. Det er intet plekterbrett på denne. Selv spiller jeg metall med den og syne den lyder fett og er behagelig å spille på. Er vel "lyts tre" i halsen med mørk tre på bånda. Det er dog "prikker" på bånda og ikke de klassiske Les Paul mønstrene for å markere 5-7-9 bånd osv.  

Ble fryktelig i tvil om denne er ekte eller eietter å ha lest denne tråden. Har overhodet ikke tenkt på det før nå. Kun at den var "billig" til å være Gibson. Betalte vel 4000 for den, den gangen.

 

Har lagt ved en skikkelig dårlig bilde fra face. LP front. Er først hjemme til helgen å legger ut flere bilder da.

487088_10151082251946301_1422595080_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gitaren din er en ekte gibson. Ikke fake mao.

4000,- for en special er heller ikke spesielt billig, men snarere ganske nøyaktig hva den er verdt/ bør koste.

gibson lager gitarer i alle prisklasser, derfor er utsagnet '... "billig" til å være gibson' problematisk. At en gitar er gibson betyr mao ikke automatisk at den bør være dyr.

gitrqmn 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

sGAY i routing. Kult. Antar at det står fo SG angus young? Om gitaren er legit er vanskelig å mene noe om utifra bildet postet, men at skruer rett i treverk er abr er riktig. Og veldig gibsonish. Og abr ser bedre ut enn nashville.

 

flere bilder av gitaren?

 

gtfdscn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.