Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Dyrt Utstyr Vs. Evner til å spille?


Hallstein

Anbefalte innlegg

Det er vel også en del typiske "soveromsgitarister" her på forumet, og når man ikke spiller i band, men kun alene, kommer jo gitarlyden tydeligere fram. Da er det lett å få feinschmecker-tendenser... Det er ikke så uvanlig å ha et par pedaler eller gitarer som man kun koser seg med hjemme, men ikke tør å ta med ut på spillejobber, i tillegg til at godlyden din drukner i mixen :P Så lenge du har det trivelig med gitarspillingen er det det viktigste - det er ikke alt som trenger å være dødsseriøst eller fornuftig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 69
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

huff, jeg føler meg virkelig truffet..

Jeg har per i dag 7 gitarer der to av dem er akustiske, og fire er elektriske og en bass. Også har jeg et keyboard..

Av elgitarene jeg har så er det to Ibanezer, der den ene var min aller første(GRG170DX) og som jeg ikke har lyst til å selge fordi jeg digger den like mye som da jeg kjøpte den.

Også har jeg en Ibanez(GhostRider220) med to herlige P90 miccer, en Epiphone LP Standard og en Fender Strat.

Ibanezen med P90 har jeg ikke lyst til å selge i det hele tatt, fordi den er sykt pen og låter helt himmelsk og er deilig å spille med.

På Epiphone LP'n er det en deilig og fet lyd jeg bare digger når jeg spiller rock, samtidig som jeg liker utseendet på den.

På Fender Strat'n har vi den herlige crispy og mer klare lyden og den er også herlig å spille på.

Oppsummering: Jeg liker lyden på alle disse gitarene, og vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg bruker alle gitarene jevnt også og har alltid en glede ved å spille på de.

Ellers bruker jeg jo mest min Roland Cube 30X noen ganger med og uten Zoom GFX-3. Dette holder for mitt bruk, men kan alltids oppgraderes. Det viktigste tror jeg at jeg har den gleden av å spille og bruke litt forskjellig. Jeg har nok aldri prøvd gitarene mine på et ordentlig rørstack, og er redd for at det blir en enda fetere lyd av det. Men det er noe som tiden vil komme med etter at jeg får mer erfaring og penger.

Jeg er ingen pro når det gjelder å spille, men kan så klart spille riff og akkorder. Bass og keyboard har jeg nylig startet med, siden jeg har interesse for dette også.

Til slutt finner man helt sikkert ut hva man vil ha, og ender opp med det man vil ha. Jeg brenner for musikken og syns at alt jeg har brukt av penger på utstyret mitt er verdt hver eneste krone. Det tror jeg de alle fleste her føler også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns man bør handle etter hva man har behov for så ikke utstyr blir liggendes og støve ned.

Hvis jeg vil ha forskjellig utstyr liggende uten at jeg egentlig bruker det, forbeholder jeg meg retten til det, uten at jeg skal ha dårlig samvittighet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff, jeg føler meg virkelig truffet..

Jeg har per i dag 7 gitarer der to av dem er akustiske, og fire er elektriske og en bass. Også har jeg et keyboard..

Av elgitarene jeg har så er det to Ibanezer, der den ene var min aller første(GRG170DX) og som jeg ikke har lyst til å selge fordi jeg digger den like mye som da jeg kjøpte den.

Også har jeg en Ibanez(GhostRider220) med to herlige P90 miccer, en Epiphone LP Standard og en Fender Strat.

Ibanezen med P90 har jeg ikke lyst til å selge i det hele tatt, fordi den er sykt pen og låter helt himmelsk og er deilig å spille med.

På Epiphone LP'n er det en deilig og fet lyd jeg bare digger når jeg spiller rock, samtidig som jeg liker utseendet på den.

På Fender Strat'n har vi den herlige crispy og mer klare lyden og den er også herlig å spille på.

Oppsummering: Jeg liker lyden på alle disse gitarene, og vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg bruker alle gitarene jevnt også og har alltid en glede ved å spille på de.

Ellers bruker jeg jo mest min Roland Cube 30X noen ganger med og uten Zoom GFX-3. Dette holder for mitt bruk, men kan alltids oppgraderes. Det viktigste tror jeg at jeg har den gleden av å spille og bruke litt forskjellig. Jeg har nok aldri prøvd gitarene mine på et ordentlig rørstack, og er redd for at det blir en enda fetere lyd av det. Men det er noe som tiden vil komme med etter at jeg får mer erfaring og penger.

Jeg er ingen pro når det gjelder å spille, men kan så klart spille riff og akkorder. Bass og keyboard har jeg nylig startet med, siden jeg har interesse for dette også.

Til slutt finner man helt sikkert ut hva man vil ha, og ender opp med det man vil ha. Jeg brenner for musikken og syns at alt jeg har brukt av penger på utstyret mitt er verdt hver eneste krone. Det tror jeg de alle fleste her føler også.

Kjenner meg veldig igjen i det her..

Har etterhvert så mange gitarer og så mye utstyr at jeg er i ferd med å miste oversikten :P

Ved sist opptelling hadde jeg vel 19 gitarer, pluss et par "prosjekter" i tillegg til haugevis av pedaler, multi-fx og amper..

Vet jo at det i utgangspunktet er helt vanvittig å sitte på så mye utstyr, men samtidig er det dette som er hobbyen min

(og til en viss grad livet mitt, til madammens store fortvilelse innimellom..) :lol:

Blåser ikke tusenlapper på andre ting, så jeg synes at jeg må få lov til å ha disse greiene som tross alt gir meg uendelig mye glede.

Jeg har i løpet av livet solgt én gitar og det angrer jeg enda som en hund på at jeg gjorde :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har drømmeutstyret til mitt nivå å være. Fikk akkutt GAS, og føler meg ikke akkurat verdig for Gibson, men føler det er like greit å ha en nå, iogmed at jeg sikkert skal ha den resten av livet :wub:

Tror jeg har mer respekt for LP'en min enn den har for meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også veldig glad jeg ikke har ti gitarer :)

Jeg skjønner ikke poenget med at det skal være "regler" for utstyr. Jeg har masse utstyr jeg ikke bruker, men ser ikke poenget med å selge det. Så lenge jeg har plass, og kanskje kan få bruk for det, så hvorfor skal jeg kvitte meg med det?

En periode, for eksempel, var jeg veldig opptatt av synther, og har derfor flere synther som begynner å bli ettertraktet igjen, etter at de har vært veldig umoderne.

Jeg har glede av å plukke de fram en sjelden gang, og noen ganger har jeg lånt de bort.

Sitter også med en full PA, ikke veldig fin, men duger de få gangene jeg har bruk for. Skulle jeg solgt den, hadde det kostet meg like mye kroner å leie en "klubb-PA" en par ganger. Da er det rimeligere å eie det selv i lengden.

Her skal det ikke selges noe, men kjøpes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også veldig glad jeg ikke har ti gitarer :)

Jeg skjønner ikke poenget med at det skal være "regler" for utstyr. Jeg har masse utstyr jeg ikke bruker, men ser ikke poenget med å selge det. Så lenge jeg har plass, og kanskje kan få bruk for det, så hvorfor skal jeg kvitte meg med det?

En periode, for eksempel, var jeg veldig opptatt av synther, og har derfor flere synther som begynner å bli ettertraktet igjen, etter at de har vært veldig umoderne.

Jeg har glede av å plukke de fram en sjelden gang, og noen ganger har jeg lånt de bort.

Sitter også med en full PA, ikke veldig fin, men duger de få gangene jeg har bruk for. Skulle jeg solgt den, hadde det kostet meg like mye kroner å leie en "klubb-PA" en par ganger. Da er det rimeligere å eie det selv i lengden.

Her skal det ikke selges noe, men kjøpes!

Det er riktigi nnstilling! ;)

Sitter selv med full P.A med lys og hele pakka i tillegg til smått og stort av gitarstash. Nødvendig? Njæsh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne faktisk ikke brydd meg mindre om hva andre mener jeg skal gjøre, og hva slags utstyr jeg 'fortjener' å eie!

Jeg kjøper og selger nøyaktig det jeg har lyst til! Etter evner hadde jeg fortjent en sliten Netthandelen kassegitar! Og jeg har jo det også da...

(Må kanskje rettferdiggjøre det overfor lommeboka av og til, men det pleier å gå bra!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har spilt i ett halvt år nå (føler at jeg har blitt veldig flink), og driver og går til innkjøp av all slags effekter. Min far mener at jeg bør konsentrere meg mer om å spille enn å kjøp utstyr, men prøver å finne ett band (vi skal snart ha klasseband på skolen).

Min mening er: bra utstyr=bra spilling og motivasjon, selv om jeg ikke vil bli en gitarist som spiller på effekter og ikke gitar :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har spilt i ett halvt år nå (føler at jeg har blitt veldig flink), og driver og går til innkjøp av all slags effekter. Min far mener at jeg bør konsentrere meg mer om å spille enn å kjøp utstyr, men prøver å finne ett band (vi skal snart ha klasseband på skolen).

Min mening er: bra utstyr=bra spilling og motivasjon, selv om jeg ikke vil bli en gitarist som spiller på effekter og ikke gitar :P

:rolleyes:

Jeg har tatt meg god råd til utstyr, bortsett fra amp da. Klarer meg fint med det jeg har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.