Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tele-look i eik


Anbefalte innlegg

  • Svar 402
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Nei, det skal være plass til å heve pickupen gjennom hullet. Ellers blir den for lav.

NÅ husker ikke jeg hvilken pickup du hadde, men hvis den ikke passer er den vel sikkert av en railstype eller noe ? Altså ikke den tradisjonelle sorten med heldekkende sølvfarget cover. Ofte er det jo bare millimetere som er forskjellen, så litt sandpapir, en liten fil eller en kniv er jo gjerne bare det som skal til for å utvide hullet litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det skal være plass til Ã¥ heve pickupen gjennom hullet. Ellers blir den for lav.

NÅ husker ikke jeg hvilken pickup du hadde, men hvis den ikke passer er den vel sikkert av en railstype eller noe ? Altså ikke den tradisjonelle sorten med heldekkende sølvfarget cover. Ofte er det jo bare millimetere som er forskjellen, så litt sandpapir, en liten fil eller en kniv er jo gjerne bare det som skal til for å utvide hullet litt.

Eg har disse: http://store.guitarfetish.com/catepisethle.html

Det ser ut som det er snakk om max 1 mm for å få det til å passe, så det skal nok ikkje mykje til.

No har eg vannbeisa og pussa 4 gongar, for å få vekk all fiberreisning. La så på eit par lag med oljebeisen eg har plukka ut, og fargen ser ut til å vere heilt slik eg såg for meg. Dette blir flott! (Trur eg...)

356435.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har de samme railspickupene, og jeg måtte som nevnt slipe så vidt det er jeg også. Jeg tror ikke jeg hadde brukt kniv, det er veldig lite som trengs å fjernes, og med litt tålmodighet og sandpapir er du i mål. Hvis ikke er som sagt en Dremel et greit hjelpemiddel. Har du ikke, er jo dette en glimrende unnskylding til å handle en. De har en kopi på Europris som koster et par hundrelapper. Den er aldeles utmerket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har de samme railspickupene, og jeg måtte som nevnt slipe sÃ¥ vidt det er jeg ogsÃ¥. Jeg tror ikke jeg hadde brukt kniv, det er veldig lite som trengs Ã¥ fjernes, og med litt tÃ¥lmodighet og sandpapir er du i mÃ¥l. Hvis ikke er som sagt en Dremel et greit hjelpemiddel. Har du ikke, er jo dette en glimrende unnskylding til Ã¥ handle en. De har en kopi pÃ¥ Europris som koster et par hundrelapper. Den er aldeles utmerket.

Biffen er fiksa ved hjelp av skalpell og nålfil, og det blei finfint! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De railpickupsene så fine ut, hvordan låter de? Driver å skal bygge meg tele selv og trenger jo pickups, men tror jeg skal lage coil-tap for å få "tele snap" siden jeg allerede har en humbucking gitar, men greit med muligheten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også en tele, men mine er "modern Vintage". Jeg har satt på coilsplit på mine, og har i tillegg den preampen med aktiv tonekontroll. Jeg har ikke veldig peiling på tele, og har ikke klart å få lånt den bort til en erfaren teleplukker enda, men jeg synes gitaren er morsom, har et fantastisk lydspenn, og er i det hele tatt meget fornøyd. Men jeg er kanskje ikke så kresen. Uansett, så har jeg ikke noe problem med å anbefals edm. Og som sagt, det er støtte for coilsplit. Jeg vil vel tro at disse også låter "tynnere" splittet i forhold til ekte singlecoils, akkurat som de fleste andre humbuckerblades.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De railpickupsene så fine ut, hvordan lÃ¥ter de? Driver Ã¥ skal bygge meg tele selv og trenger jo pickups, men tror jeg skal lage coil-tap for Ã¥ fÃ¥ "tele snap" siden jeg allerede har en humbucking gitar, men greit med muligheten!

Har ikkje testa lyden av akkurat disse, men eg fekk eit lydklipp av Castor, og dei han har let i alle fall knall! Trur ikkje det er store forskjellen på dei eg har...satsar på det i alle fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Då er dagen komen, Telen min er endeleg ferdig (bortsett fra kobling av pu`s), og eg er veldig godt fornøgd med resultatet. Etter 3 runder med oljing og vÃ¥tsliping og 3 runder med møbel-polish blei den riktig sÃ¥ blank og fin.

359458.jpeg

Syns den går godt i lag med storebroren også :rolleyes:

359464.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja! Litt uskarpe bilder, men det ser da unektelig bra ut! Noen lydeksempler også nå så....

Håper kvaliteten på lyden er betre enn på kvaliteten på bileta! Skal ta eit nytt bilete med speglrefleksen etter kvart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

  • Siste aktive tråder

    • Dette ble omsider greit, bestefars gamle (1958?) Höfner 455/S. Fikk lima halsen i vinter, har fått på ei midlertidig bridge, og den er rett i halsen og lettspilt. 010 Flatwoundstrenger. Venter nå på en 1956-modell floating pickup fra de britiske øyer, en 1505 GR med volumkontroll som spikres fast i gripebrettet. Plekterbrettet er også britisk og kosta sitt, men ble pent. Prøver å få tak på en bridge som ser ut som den originale, men det er lengre mellom de. Denne bridgen var dog lett å intonere, da det er bånd-biter som sitter i smale spor, og de kan tas løs og flyttes.
    • Hei, Jeg har ett Line 6 Relay G50 system men har klart å miste senderen. Line 6 TBP12 Noen som har en de vil kvitte seg med?
    • Men blir det ikke moms, toll, osv på dette da?
    • Sjekk https://www.stringsandbeyond.com/  Pass på frakten, før du avgjør om det lønner seg. De har iblant kampanjer på fri frakt world wide, som er verdt å få med seg. Da har jeg pleid å bestille 20-30 sett med forskjellige merker til gitarene mine.  For ordens skyld, jeg kjøper det meste lokalt hvis jeg kan - men akkurat strenger er betydelige summer å spare på når man har en gitar eller to "for mye".
    • Hvor kjøper folk Elixir gitarstrenger i disse dager? 
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.