Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Pedal-replicaer


Tommy

Anbefalte innlegg

Gul er ikke nødvendigvis reissue, modellene på 70-tallet var grå, de på 80-tallet var gule.

Kan ta feil, men den gule der likner forferdelig på min gamle, fra '81.

edit: Et lite tips; det er ingenting som er mer irriterende en strøminngang på siden og såpass langt "nede" på pedalen.

Jeg ville satt strøminnganen på toppen, og om nødvendig flyttet led nærmere midten (led i midten er noe jeg personlig ville foretrukket uansett).

Endret av Innos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 190
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

For en kar uten erfaring innen lodding, men med litt praktisk innsikt, vil det være overkommelig Ã¥ sette sammen et slikt kit? :rolleyes:

Ja, det skal ikke være noe problem. Er jo kjekt å ha litt lodde-erfaring i hendene først, da :)

Er DOD250'n basert på den originale 70's modelen, den grå altså eller reissue modellen som er den gule der?

Den grå!

Innos: Helt riktig, det er din gamle :)

Hmm, skal tenke på det med plassering av strøm og LED. Får boksene ferdig borret og lakkert, men skal se om jeg ikke kan få til noe der :)

Endret av Tommy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med led er ikke noen big deal egentlig, men hvis strøminngang skal bak der må den vel nesten det?

Kan hende mange foretrekker led helt oppe da den er lettere å se når man tråkker på pedalen.

Grunnen til at jeg ikke liker det er at jeg ikke kan sette pedalene så tett sammen fordi strømpluggen stikker ut til siden.

Ofte er ikke disse vinklet, og da taper man en del plass man ikke hadde trengt å miste.

Det gjør det også vanskeligere å få ledningen til å rekke til alle pedalene om man bruker daisy-chain, da ledningene mellom hver plugg er relativt korte.

Da blir det gjerne slik at at man taper en plugg for hver pedal med strøm på siden.

edit: Og ang. farge så har jo både dist+ og 250 kommet i knall gul, så det kunne jo vært en idé?

Endret av Innos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så, hvor skriver man seg opp på venteliste? Jeg kunne tenke med et slikt gjør-det-selv-sett, så send det første dere har klart til meg.

EDIT: er det dod250 som blir først klar?

Endret av joachiml
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så, hvor skriver man seg opp pÃ¥ venteliste? Jeg kunne tenke med et slikt gjør-det-selv-sett, sÃ¥ send det første dere har klart til meg.

EDIT: er det dod250 som blir først klar?

Har fått noen PM'er, og samt svar i tråden her. Skal få oversikt over hvor mange som har sagt de vil ha OD250, og bestille deler så vi ihvertfall har nok til det!

Jepp, OD250 først. Det går litt tid, da det er snakk om noen høvdinger som må legges ut her :)

Har HAO Rust Driver-replica ferdig, men har ikke laget prototype enda. Har også Fuzz Face ferdig. Jobber med Tubescreamer, og skal se litt mer på Phaser/Fuzz Factory :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva vil prisen være pÃ¥ den?

Rust driver vil koste like mye som OD250, altså 450 kr som kit!

Denne prisen kan gå ned litt, hvis utvekslingskursen mellom NOK og USD synker igjen, men det tar man når det kommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulighet for at dere kunne laget en Tone Bender og, kanskje? :)

Kan forresten forhåndsbetale for fuzz-facen, sÃ¥ kan jeg bare fÃ¥ den tilsendt nÃ¥r den er ferdig, om det er greit? Send meg PM med kontonr og pris og slikt, sÃ¥ fikser jeg det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulighet for at dere kunne laget en Tone Bender og, kanskje? :)

Kan forresten forhåndsbetale for fuzz-facen, sÃ¥ kan jeg bare fÃ¥ den tilsendt nÃ¥r den er ferdig, om det er greit? Send meg PM med kontonr og pris og slikt, sÃ¥ fikser jeg det.

Vil ikke ta i mot noen forhåndsbetaling, da jeg ikke vet hvor lang tid det er til jeg kan levere den. Synes det blir litt feil, og dessuten går det ikke noe fortere om du forhåndsbetaler :)

Skal se litt på Tone Bender, men akkurat nå jobber jeg med de pedalene jeg allerede har sagt jeg skal lage, så får ta evt andre pedaler når jeg har fått de jeg driver med nå, på beina! :) Har lagt inn ordre på 200 stk OD250/Dist+ PCB'er nå, så har dem forhåpentligvis innen slutten av måneden. Har ikke fått bestilt bokser og hardware enda, da det er en del penger som må legges ut, og akkurat nå står det litt dårlig til. Er bedre på den fronten den 24., da jeg har fått to lønninger pluss stipend :D

EDIT: Lag til det under her

Hao Rust Driver replica. Sånn jeg ser det, klarer man seg uten den 3-veis bryteren på siden av pedalen. Er kun normal og bright som er brukandes der, uansett. Det som såklart er en mulighet, er å slenge på en drive-pot, så man faktisk kan kontrollere vrengen.

HAORD.jpg

OD250/Dist+, endelig layout. Tok litt tid før jeg blei fornøyd, men nå er den i boks!

OD250.jpg

Fuzz Face, inntill videre:

FuzzFace.jpg

Kake: Tone Bender er nesten kliss lik Fuzz Face, så kan bruke samme PCB på begge to. Den layouten du ser på bildet over her mangler bias-pot, men den kommer på etterhvert.

Endret av Tommy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Tenkt noe mer på Fuzz Factory? :)

Vet ikke om jeg kan vente så lenge med å kjøpe fuzz... Men på den annen side har jeg lyst på en billig FF. :D

Tenker jo på veldig mye sånn gitar-relatert om dagen, er vel egentlig det eneste det går i :D

Men har ingen umiddelbare planer om Fuzz Factory, mulig jeg prøver å lage en prototype etterhvert.

Ved neste bestilling av deler skal jeg ta med så vi kan lage prototype av Fuzz Factory, Fuzz Face/Tonebender, Hao Rust Driver, og muligens Tubescreamer!

Har forresten bestilt 200 stk PCB'er til OD250, og de er ferdig produsert den 18. mars. Blir saker! Rød loddemaske på PCB'ene med hvitt silketrykk, og blå LED's ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

200? Ambisiøst. =p

Ja veit. Patrick (min bedre halvdel) var veldig skeptisk. Men er kjekt å ha da gitt! Dessuten kan vi selge dem veldig billig :) Og det er vel helt greit det, sikkert? 20-25 spenn eller noe for en PCB, kan jeg tenke meg vi kommer til å ligge på. (For de som er int. i slikt, da) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å være kjip, men jeg tror ikke Fuzz Factory klon er noen god ide. Zachary er fryktelig streng pÃ¥ det med copyright.... Vet om en kar som ble trua med saksøkelse etter Ã¥ ha kopiert en til seg selv. Syntes heller ikke det er noen god ide Ã¥ kopiere HAO-pedalen. Dette er tross alt folk som lever av Ã¥ utvikle og produsere sine egne pedaler og er avhengig av at de blir kjøpt. Vet jeg hadde blitt forbanna hvis noen kopierte mine pedaler og solgte dem. Ligger mye tid og litt penger bak utviklingen av en god pedal, og jeg syntes det blir feil Ã¥ kopiere greiene mens pedalen fortsatt er i produksjon. Syntes imidlertid det er helt fett Ã¥ kopiere gamle klassikere som enten er tatt ut av produksjon, eller som ikke lages pÃ¥ samme mÃ¥ten som orginalen.

Når det gjelder dette med copyright har du forsåvidt lov til å kopiere hvilken som helst pedal, så sant kretsen ikke er patentert. Man har i midlertid ikke lov til å kopiere kretskort eller utsende på pedalen, da dette er beskyttet av opphavsretten.

Hva med å designe en egen pedal, basert på de dere ønsker å kopiere? Ta en HAO, og forandr kretsen til du får noe du syntes er perfekt. Mye morsommere når folk skryter da. :P

Må si de kretskorta dine var fryktelig fine! Også var det ryddig og pent oppi den ferdige boksen. Billig butique-pedaler, det her. Kan ikke skjønne åssen dere skal klare å selge dem til den prisen, men jeg må si jeg er mektig imponert. Godt jobba.

Endret av syndromet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syndromet:

Har hørt om det med Zachary, sÃ¥ ja, jeg er skeptisk. Men hvis man skal være helt A4 pÃ¥ dette, sÃ¥ er ikke Fuzz Factory noe nytt. Den kretsen baserer seg jo rundt transistorer, og nettopp hva de er designet/laget for Ã¥ gjøre. Ingenting nytt i den kretsen, og han har hentet smÃ¥biter av designet fra andre fuzz-kretser, osv. Men ja, med tanke pÃ¥ at han har laget og selger Fuzz Fatoryen, er det pÃ¥ kanten.

Det man evt kan gjøre er jo å introdusere noen små forandringer, så har han plutselig ingenting han skulle ha sagt lenger :)

Den eneste pedalen jeg kommer på i farta som er patentert, er ISP Decimator. Men den er jo passe sinnsyk også :P

Enig med det du sier om at det er feil å kopiere noe som er i salg nå, og det gjelder jo i høyeste grad Rust Driveren!

Planen er å smelle på et potmeter til gain, og droppe bryteren for bright/normal/warm, ihvertfall.

Hadde jo vært ufattelig morsomt å lage noe som er basert på den også, og få en egen pedal. Føler ikke at jeg er klar for å lage noe helt fra scratch enda, må få litt mer erfaring/lære litt mer om pedal-kretser først.

Takk for skryt på PCB'en, har hatt 4-5 forskjellige layouts før jeg fant et jeg ble fornøyd med! I prototypen er ikke kretskortet festa, som du ser. PCB'ene blir laget med 3mm festehull, og skal bruke festebrakett, som jeg limer til boksen, for å feste PCB'en. Er spent på hvordan PCB'ene blir når de er ferdige!

Vil tro vi skal klare å holde den prisen, og vi har vel egentlig satt oss som mål å selge flest kits. Tar jo litt tid å montere disse boksene, og har rett og slett ikke tid til å sitte med det hele tiden. Derav den relativt høye prisen på ferdig montert, sammenlignet med kit. Men for all del, kan ikke påstå at 600 kr er så veldig dyrt for en "boutique"-pedal (:D) som du kaller det!

Takker og bukker for et konstruktivt svar! Har vært innom hjemmesida di, og er imponert selv! Har ikke fått hørt på noen lydklipp enda, men vil tro det er godsaker ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.