Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Pedal-replicaer


Tommy

Anbefalte innlegg

  • Svar 190
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

åssn tror du det ville låte med å stappe på med gain? ;D

jeg er ganske ny med Peavey`n min, har ikke prøvd noen pedaler bortsett fra delay og wah på den fordi jeg synest

gain i ampen er awesome

De pedalene der er ikke laget for å produsere enorme mengder gain, men brukes heller til å booste signalet før det går til forsterkeren... Vanligvis når den pedalen (gjelder både dist+ og 250) der blir brukt i forbindelse med vreng, er det for å fete opp vrengen i forsterkeren. De to som jeg kommer på i farta som er mest kjent for å bruke pedalene (yngwie for 250, randy bruke dist+), gjorde nettopp dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dist plus-kretsen fungerer som ei kule. Låter fetere enn jeg trodde, med vrengen på full pupp. Ser ut til at det blir en 8-10 sånne bokser i første omgang!

Venter på noen transistorer jeg har bestilt, for å få prøvd ut fuzz factoryen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har mekka ferdig PCB'en til Dist+ nå, og har bestilt boks så vi kan få test-montert i den, og sjekka at alt fungerer... Usikker på om det blir no særlig mye som skjer før nærmere jul igjen. Har eksamener de tre første ukene i desember! Har forsåvidt også fått tak i transistorer som skal være ypperlige til fuzz!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestiller du mange deler samtidig, så sparer jo du på det mtp frakt ol. frakt kan bli mye i lengden om du bestiller litt og litt :P

Men da må man jo stole på at folk kjøper pedalene.

Viss folk sier seg fornøyd, så kan det hende jeg sender en bestilling til deg. Men nå virker det som om køen og etterspurselen er lang nok :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til at det blir å kjøpe deler til ca. 10 pedaler i første omgang, så får vi bare se hvordan det går, mtp etterspørsel, og hvor mye tid vi har mulighet til å legge ned i dette. Ligger en del timer med planlegging og arbeid bak disse boksene! Mesteparten av jobben er jo igrunn å lage PCB'ene, og få i stand den første pedalen! Går jo såklart også litt tid på å lodde...

Sånn med tanke på hva slags pedaler det er snakk om her, så blir det vreng/boost/fuzz i første omgang. Har lyst til å få klædda sammen TS-808/TS-9, og en pedal ala Fuzz Factory! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.