Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Pedal-replicaer


Tommy

Anbefalte innlegg

Har dere ordnet hjemmeside? Jeg må få en link og en beskrivelse av siden, så setter jeg den også på link-siden min. PM helst

Nei har ikke det... Skal undersøke litt rundt det å opprette liten bedrift/firma rett over helga. Få ordna det, så skal jeg bestille domenenavn (må være registrert for å få .no domene vett). Skal nok si ifra når det skjer noe for real her ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 190
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • 1 month later...

Har snaut 30 bokser på vei. Ble sendt i dag. Ulakkerte, hvite, gule, noen røde til fuzz, og et par rosa bokser ^_^ Har også bestilt noen i kobber-look. Blir spennende!

Begynner endelig å likne på noe nå, mangler bare jacks, pots, og brytere så er kitene komplette! kommer ikke til å ta så lang tid til neste oppdatering nå, som det har gjort til denne her :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei har ikke det... Skal undersøke litt rundt det å opprette liten bedrift/firma rett over helga. Få ordna det, så skal jeg bestille domenenavn (må være registrert for å få .no domene vett). Skal nok si ifra når det skjer noe for real her ;-)

Hvis du skal mekke hjemmeside, la han her ta seg av det: http://mattismedia.no/

venn av meg (god venn av valO), flink kar :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal mekke hjemmeside, la han her ta seg av det: http://mattismedia.no/

venn av meg (god venn av valO), flink kar :P

Hjemmeside er prioritert rett etter deler nå... Må få den opp, så folk ser hva vi har å tilby. Har en kompis av Patrick vi kan bruke litt til dette. Har rimelig bra peiling på webdesign osv, men takk for tilbudet!

Forespeiler meg en satsning på å levere komponenter også. LED's i alle farger til 1,50,- stk, motstander (1/4w, 1%, metal) til 20 øre stykket eller deromkring hvis du bestiller 100 eller mer, osv. Kondensatorer, transistorer, dioder, og alt du trenger av komponenter for å lage pedaler. Er vel heller ingen i Norge som tilbyr dette? Nærmeste i skandinavia jeg kommer på er elfa, og de er jo svindyre... Prisene vil være konkurransedyktige med musikding, banzai, smallbear, og de folkene der.

Håper virkelig at vi har en hjemmeside på beina ihvertfall innen 2 mnd, helst før. Forhåpentligvis kan vi da få til med nettbutikk, men må se litt mer på det.

Prisene nevnt i posten her er kun indikasjoner, ingenting bestemt dette. Ingenting er egentlig bestemt før hjemmesiden er oppe og går, og skjønner at det da blir litt enklere å ha noe å forholde seg til...

Trur boksene mine er sendt fra USA nå, blir fett å se åssen fargene blei :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemmeside er prioritert rett etter deler nå... Må få den opp, så folk ser hva vi har å tilby. Har en kompis av Patrick vi kan bruke litt til dette. Har rimelig bra peiling på webdesign osv, men takk for tilbudet!

Forespeiler meg en satsning på å levere komponenter også. LED's i alle farger til 1,50,- stk, motstander (1/4w, 1%, metal) til 20 øre stykket eller deromkring hvis du bestiller 100 eller mer, osv. Kondensatorer, transistorer, dioder, og alt du trenger av komponenter for å lage pedaler. Er vel heller ingen i Norge som tilbyr dette? Nærmeste i skandinavia jeg kommer på er elfa, og de er jo svindyre... Prisene vil være konkurransedyktige med musikding, banzai, smallbear, og de folkene der.

Håper virkelig at vi har en hjemmeside på beina ihvertfall innen 2 mnd, helst før. Forhåpentligvis kan vi da få til med nettbutikk, men må se litt mer på det.

Prisene nevnt i posten her er kun indikasjoner, ingenting bestemt dette. Ingenting er egentlig bestemt før hjemmesiden er oppe og går, og skjønner at det da blir litt enklere å ha noe å forholde seg til...

Trur boksene mine er sendt fra USA nå, blir fett å se åssen fargene blei :D

Dette høres perfekt ut!!! Raskere levering og uten toll for oss andre pedalmakere/elektronikere... Hadde dere fått en butikk som kunne levere de fleste/alle delene som blir brukt i pedalbygging har dere en trofast kunde i meg. DRITlei lang leveringstid+et par ekstra dager til tollbehandling. Betaler gjerne litt ekstra for delene om de kommer raskere...

Endret av kristoffereide
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres perfekt ut!!! Raskere levering og uten toll for oss andre pedalmakere/elektronikere... Hadde dere fått en butikk som kunne levere de fleste/alle delene som blir brukt i pedalbygging har dere en trofast kunde i meg. DRITlei lang leveringstid+et par ekstra dager til tollbehandling. Betaler gjerne litt ekstra for delene om de kommer raskere...

Ledning, switcher, potmetere (på sikt, er så jævla mange forskjellige av disse), og kanskje til og med Mogami kabel i metervis, med Neutrik plugger. Har også litt lyst til å lagerføre elektronikk til gitar...

Bestillingen i posten innen neste virkedag er omme i kombinasjon med brevpost, vil vel ha potensiale til å være kjapt på døra, ja. Kommer til å tilby uborrede bokser i forskjellige størrelser etterhvert, også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...
741, og 1n4148. Får du det til å stemme med en 741? Kan ta også lage et bilde av skjemategninga jeg har designa pcb'en av, siden det ikke hørtes ut som den du fikk var riktig?

Det går bra. Ble sendt til Tonepad sin Distortion +.

Men fant at DOD 250 bedre stemmer med PCB

Det jeg lurte på var om dere har testet andre opamp'er og dioder?

741 er jo beryktet for støy, og med diodene er jo nesten utallige kombinasjoner mulig.

Lurte bare på om de dere har funnet "deres" kombinasjon her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går bra. Ble sendt til Tonepad sin Distortion +.

Men fant at DOD 250 bedre stemmer med PCB

Det jeg lurte på var om dere har testet andre opamp'er og dioder?

741 er jo beryktet for støy, og med diodene er jo nesten utallige kombinasjoner mulig.

Lurte bare på om de dere har funnet "deres" kombinasjon her.

Jeg A/B-testa 741 og TL061. Merka ingen forskjell! I en såpass enkel krets har jeg vanskelig for å tro at 741 avsetter hørbar støy. hadde vært morsomt å teste med et par andre IC'er, men jeg hørte ingen forskjell, om enn veldig liten mellom de to IC'ene.

Har også forsøkt litt forskjellige dioder, inkl germanium (1n34a, osv), men liker 4148 best. Har dog ikke prøvd meg med 1n4001 eller 1n4002 enda. Rød LED kunne også vært morsomt å prøve! Dette er mulige mods å gjennomføre, i utgangspunktet skal denne være så lik OD250 som mulig. Oh forresten, bruker 1M eller deromkring på R1 på PCB'en. Dette er en motstand for å heve inngangsimpedansen, for å bli kvitt evt klikking ved inn/utkobling av kretsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.