Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Pedal-replicaer


Tommy

Anbefalte innlegg

  • Svar 190
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Må si de kretskorta dine var fryktelig fine! OgsÃ¥ var det ryddig og pent oppi den ferdige boksen. Billig butique-pedaler, det her. Kan ikke skjønne Ã¥ssen dere skal klare Ã¥ selge dem til den prisen, men jeg mÃ¥ si jeg er mektig imponert. Godt jobba.

Ble litt usikker her, mener du at prisen er for høy? :)

Ataxia: Får se hva det blir til etterhvert! Tro meg, tar lett en kveld eller to der vi bare sitter og kopler opp og tester ut, for å prøve å finne noe som kan fungere bra :)

Endret av Tommy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gul er ikke nødvendigvis reissue, modellene på 70-tallet var grå, de på 80-tallet var gule.

Kan ta feil, men den gule der likner forferdelig på min gamle, fra '81.

edit: Et lite tips; det er ingenting som er mer irriterende en strøminngang på siden og såpass langt "nede" på pedalen.

Jeg ville satt strøminnganen på toppen, og om nødvendig flyttet led nærmere midten (led i midten er noe jeg personlig ville foretrukket uansett).

Du har noe som heter 77' Gray mod, den var gul i utgangspunktet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke vanskelig å lage Fuzz Factory replica. Det er jo en rimelig enkel krets. Jeg har laget en selv, ikke store jobben:D

Nei det er ikke akkurat noen stor utfordringen. Utfordringen er jo Zachary :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FuzzFactory er en forholdsvis enkel pedal, ja. Eneste som er slit med den er å finne to transistorer som funker helt perfekt sammen.

Greia med FF er at den inneholder en del spessielle måter å løse ting på, i forhold til de fleste andre pedaler. Dermed er den også litt vanskelig å kopere for deretter si at du har "tilfeldigvis" kommet på noe som er veldig veldig likt FF'en. Selv om den er basert på en fuzz face likner den ikke så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting som absolutt er verdt å forbedre på Fuzz Factory er tone-kontrollen. Eller, det vil si, den HAR jo ingen tone-kontroll, og på noen amper har jeg opplevd at den kan være fryktelig skarp i lyden (ice-pick). En FF-variant med tone-kontroll og kanskje en annen fiks funksjon burde jo gjøre det lettere å slippe unna med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaaa.... går kanskje å sette en master-pot på utgangen. Det kan jo være en tone-pot... Må i en annen boks enn den jeg bygde i da... Kanskje en BB-størrelse. Hmm, nå ble jeg veldig sugen på å bygge en til...

Tro meg, det er andre pedaler det er mye mer verd å bygge. Sjekk om du finner noen skjemaer fra Effector 13, for eksempel. Enda sjukere, og allikevel mer anvendelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.