Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Feite strenger = bedre tone?


ØysteinV

Anbefalte innlegg

  • Svar 164
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Beklager at jeg blir provosert når jeg får høre at det jeg gjør er "feil" :rolleyes:

Du utvikler IKKE CTS uten å ha feil teknikk kombinert med frenetisk øving på samme bevegelse i timevis, dag ut og dag inn. Dette gjør ikke jeg. Spiller en del kjappe riff ala Cannibal Corpse, men det er det. Sannsynligheten for å utvikle CTS er ca. lik null for meg. Er faktisk mer bekymra for shreddere, som prosentvis bruker tynnere strenger enn meg.

hehe, bra å ha en utblåsning i blant..

Nja, noen får aldri problemer, andre tåler nesten ingenting. Det er umulig å si noe sikkert om enkeltmennesket ut i fra statistikk, men på generell basis er nok tynnere strenger og mindre gitarspilling best for håndledd sener osv. Men det er klart at det er liten vits i å ha håndledd og hender om man ikke kan ha noe gøy med dem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du klarer å høre hvilken tykkelse noen har på strengene vil jeg gratulere. :)

"Bedre"? Njasj, njaei. Jeg klamrer meg fast til rockestrenger hvor man slipper å droppe E->D for å dra noen riff. ;) Overgangen fra 9 til 12 kan bli heftig ja... Ønsker deg lykke til. :D

Poenget er vel ikke å høre hvilken tykkelse folk bruker på strengene?

Stor forskjell på 09-42 og 11-54 f.eks... Hvis man ikke hører forskjell på disse, så bør man vel ta en aldri så liten hørselstest. Blir jo nesten samme som å si at man ikke kan høre forskjell på to forskjellige amper på 100w.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen tips om hvordan jeg blir kvit det fort? Kan jo ikke spille gitar før det er over....

Nå er ikke jeg noen lege, men trommisen vår har senebetennelse, og fått varige men.

Så lenge han hviler håndleddet når han kjenner smerte der, så går det fort over, men

forsetter han å utsette hånden for stress, så kan det gå en uke før han i det heletatt kan røre trommestikkene.

Senebetennelse er definitivt noe du ikke skal kødde med, hadde jeg vært deg hadde jeg tatt en tur til lege asap

om du kjenner smerte i håndledd/arm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei.... dyrt med lege =( Men har slutta å spille da. Har noen øvelser jeg gjør med hendene, samt iser dem ned et par ganger daglig. Ble fortalt at det var lurt på Racer X forumet.

Planen er å vente til det ikke gjør vondt mer, så spille veldig enkle ting etter en lang oppvarming

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.