Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bassforumets altmulig-chat!


Mytola

Anbefalte innlegg

hehe

Jeg har jo mine Clementer, og heldigvis har jeg råd til andre, også. Er mulig det finnes et instrument som kan gjøre meg 100% lykkelig, men jeg tviler. Så inntil det instrumentet skulle dukke opp, er jeg glad for at jeg kan unne meg luksusen å ha noen forskjellige. :)

Dessuten... man trenger jo et par basser uansett... 4, 5, 6, 7 strenger, fretless og med bånd. Det blir ihvertfall 8 stykker. Og så med og uten kammer, med og uten MIDI, og med single coils, humbuckers, MMs, piezos... grafitthals, selvsagt. Så jeg ser for meg at det kan ta en stund før jeg har fått på plass "alle" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;)

Jeg vet ikke helt, jeg spiller mange forskjellige ting. Har en jazz trio som jeg spiller litt med, en vokalist (søt jente) og en pianist. Liker å ha en litt "ståbass"-type lyd der. Til solo-ting (spiller en del bass-sololåter bl.a. med en looper) foretrekker jeg en litt rundere lyd... og så er det jo en Jazz bass, osv... blir forskjellige behov for ulike ting.

men det viktigste er jo det du og jeg deler, Martin... fascinasjonen av å prøve ulike ting! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fin jazz bass :-)

Hvor lang tid? Gir deg to uker til ;)

Internett gjør dette farlig tilgjengelig. Tidligere var det jo en stor sak å kjøpe seg en bass, nå går det altfor lett. Hadde frem til 2003 hatt 10-12 basser eller noe sånt på de 20 åra jeg hadde spilt. Siden den gang har det vel blitt 40-50 til. *hehe* Og det meste kommer fra eBay og USA. Så det er utelukkende eBay som har skylda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Internett gjør dette farlig tilgjengelig. Tidligere var det jo en stor sak å kjøpe seg en bass, nå går det altfor lett. Hadde frem til 2003 hatt 10-12 basser eller noe sånt på de 20 åra jeg hadde spilt. Siden den gang har det vel blitt 40-50 til. *hehe* Og det meste kommer fra eBay og USA. Så det er utelukkende eBay som har skylda!

Det var godt å høre. Jeg har ennå en dunge basser før jeg når så mange. B) Av spillbare greier har jeg vel 8,5 basser nå.

----

Fin farge på den Jazz Bassen over her. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fin jazz bass :-)

Hvor lang tid? Gir deg to uker til ;)

Internett gjør dette farlig tilgjengelig. Tidligere var det jo en stor sak å kjøpe seg en bass, nå går det altfor lett. Hadde frem til 2003 hatt 10-12 basser eller noe sånt på de 20 åra jeg hadde spilt. Siden den gang har det vel blitt 40-50 til. *hehe* Og det meste kommer fra eBay og USA. Så det er utelukkende eBay som har skylda!

Ja, synes det virker som om Jazzbassen er en grei basis-bass. Får se om jeg blir så hekta på bass at jeg trenger "en av hver," sånn jeg har det med gitarer... Det eneste problemet er at jeg har en temmelig liten leilighet, og det begynner å bli trangt i det området jeg har fått tildelt til instrumentene mine.

Og internett har gjort ting lettere, ja. De siste fem årene har jeg vel brukt mer på instrumenter hvert år enn jeg gjorde tilsammen på 15 år før det (det henger selvfølgelig også sammen med at jeg ikke hadde så mye penger da jeg var 10 år, men dog). Heldigvis har internett gjort det lettere å selge ting man ikke trenger også, selv om det ikke skjer like ofte.

Fin farge på den Jazz Bassen over her. :)

Takk. :)

Fargen er "ocean turquoise metallic", har ikke intrykk av at den er så vanlig. Blir spennende å se den i virkeligheten. Selve bassen er en Fender Japan JB75 med USA-pickuper, og kropp av asketre (ikke at jeg har noe peiling på forskjellen mellom ask og or, men ask er sikkert tøft, det). Fikk nettopp sporingsnummeret, så nå er det bare å sjekke posten.no 20 ganger om dagen i en ukes tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fender Japan er kjempebra ting. :-) Gratulerer!

Ja, det er blitt lettere begge deler, ingen tvil om det. Selv om det fortsatt er absolutt mye lettere å kjøpe enn å selge! Aldri godt å si hva man kan komme til å angre på å ha solgt en gang! Jeg har nå to basser som er "identiske" til basser jeg har eid en gang men som jeg bare måtte ha igjen. Det er en Dean Jeff Berlin Signatur og en Conklin GrooveTools GT7. Skjønt, den første Jeff Berlin-bassen jeg hadde var en Exotic (med en råstygg zebrawood-topp) og den jeg har nå er en Standard. Og så har jeg nå Bill Dickens sin signaturmodell, og ikke den enklere bolt-on standard GT7-modellen. Og jeg liker egentlig begge alternativene bedre. Men utover disse to, så har jeg aldri kjøpt samme instrumentene mer enn en gang. :)

Man *TRENGER* selvsagt ikke mer enn en eller to basser (med og uten bånd). Og for de som har funnet sin helt særegne stil, så holder det jo i massevis. Men for noen av oss andre, som gjør en del forskjellig ting, så er det en fordel å ha litt ulike basser å velge mellom. :) Personlig synes jeg ofte at en 5-strenger stemt E-C er bedre å spille på om jeg ikke absolutt MÅ ha med den lave H-strengen. Og en 4-strenger vil alltid være annerledes å frasere på enn en 6-strenger. så nei, man TRENGER ikke.. men det er ok å ha ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg MrWalker ang. Antall basser. For min egen del hadde jeg nok klart meg fint med de to jeg nevnte over. Kommer selvfølgelig an på hva man spiller. Noen trenger kanskje flere for å spille den eller de musikksjangerne de beveger seg innenfor. For min del må jeg ærlig innrømme at de fleste bassene jeg har, har jeg nok fordi jeg liker dingser, og syns det er moro å prøve ut nye eller andre basser. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker generelt som om det å være bassist innebærer en trang til å ha et lass med forskjellige basser. Føler meg nesten utafor som bare har to, men de to fungerer (vel, Marcus Miller'n trenger nye pickups, men fungerer igjen snart) til absolutt alt jeg kan tenke meg å kunne spille på en bass. Nå finnes det sikkert 10-15 basser til jeg har lyst på, men behovet, plassen og lommeboka er mindre enn lysten :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.