Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bassforumets altmulig-chat!


Mytola

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...

En liten ting til til dere admins: hva med å lage en youtube tråd der man kan poste all slags bassrelaterte klipp man finner. Det er ganske mye rart å finne når man surfer på youtube, og det kunne kanskje vært greit å ha en egen samletråd til det?

Jeg er ny her inne, så hvis det finnes en slik fra før av så bekalger jeg.

Poster en link med en av de sprøeste bassene jeg har sett. Pen er den ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei gutter! :)

God sommer! Sitter her og svetter og jobber overtid (skulle begynt på ferie på mandag, men må gjøre ferdig noe annet før jeg kan dra...) og koser meg med Spotify. Endelig fikk jeg hørt Oteil Burbridge sin solo plate: Oteil & The Peacemakers - Believer.

Mannen er bare helt konge på bass. Dette må forsyne meg være noe av det kuleste jeg har vært borti av "bass-solo-plater". Mannen er ikkje så opptatt av å spille 2000 toner i kompet, han bruker gjerne lange toner... men du verden som det groover.

Så for de som har Spotify.... lytt!! Det er verdt det. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann folkens.

Slenger inn en liten drøftingsoppgave sånn på tampen av skoleåret. Strengt talt er det vel ferie, men en liten utfordring før hjernen går i feriemodus er vel fint.

Bolt-on vs Neck through. Fordeler og ulemper. Er det alltid slik at Neck through er best?

Det er fordeler og ulemper ved begge. Den ene er ikke bedre enn den andre, det er et spørmsål om hva man er på jakt etter.

Mer får du ikke på en sånn oppgave rett før ferien, altså!!!! :D

ok, da... litt mer...

Neck-through skal i teorien gi litt mer sustain, siden strengene er festet på samme fjøla. Men noen mener at bolt-on gir en litt mer "snappy" lyd, og at det derfor er bedre egnet til funk, spesielt. Men hvor tydelige de forskjellene er det skal jeg ikke ha uttalt meg om. Det er så mange parametre som også virker inn. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har stort sett bare bolt-on neck, og kan ikke si at jeg plages av lite sustain. Det nermeste jeg kommer gjennomgående hals, er vel en gammel Gibson EB-0, men der er val halsen limt. Men den er jo short-scale, så det går vel ikke an å sammenligne. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, jeg vil ha litt kunnskap: Jeg har nettopp kjøpt meg den siste EBS-fafner toppen, 620watt, kjøpte den i og med at det er den beste ampen jeg noensinne har prøvd! :-) I butikken var kun et classic line 810 kabinett og jeg syns det låt fantastsik om jeg spilte høyt eller lavt, men blir litt stort og skal derfor bestille kabinett etterpå (mest sannsynlig fra EBS). Har noen anbefalinger om kabinett som passer? Noe i riktig størrelse i forhold til toppen, prøde classic line, men er også keen på proline (EBS) Har noen prøvd dette her? Jeg er ute etter definerbar lyd med ikke for mye "grums". Spiller på en fender jazz bass og en musicman SUB 5 om det hjelper. Vil ha fin lyd til flere teknikker...spiller rock, prog, funk og jazz stort sett :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EBS Proline er det ikke mye som slår, etter min mening. På en Fafner ville jeg kjørt Proline 410, da kan du "bygge ut" med f.eks en 1x15 etterhvert hvis det skulle være behov for det. Er det jeg planlegger å skaffe selv etterhvert, når Fafner 2 kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.