Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bassforumets altmulig-chat!


Mytola

Anbefalte innlegg

Noen som har lyst til å anbefale "noe" å ha i mellom bassen og miksebordet? På noen spillinger nå, passer det ikke slik at jeg kan bruke egen bassrigg, men må kjøre bassen kun via PA. Men hva anbefales å ha i mellom? Så jeg kan ha litt kontroll på lyden i hvertfall? Har svært lite eller ingen erfaring med å spille med bassen rett i PA. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

POD X3 Live virket jo veldig praktisk. Hadde jeg hatt litt mer penger eller mer tid, hadde den absolutt vært førstevalget. Men tror jeg skal se nermere på den Sansampen. Ikke greit å handle bassutstyr når jeg nettopp har handlet olje til bilen for nesten 3000 kroner... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, nesten. Ford pickup. 8 liter til motoren, 7 stykk 1 liters flasker til til rundt 300 kroner flasken til girkasse, fordelingskasse, bakaksel og foraksel pluss oljefilter. Ser nå et det ble over tre tusen. Huff det er dyrt å ha bil når man heller vil kjøpe bass-stasj... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, nesten. Ford pickup. 8 liter til motoren, 7 stykk 1 liters flasker til til rundt 300 kroner flasken til girkasse, fordelingskasse, bakaksel og foraksel pluss oljefilter. Ser nå et det ble over tre tusen. Huff det er dyrt å ha bil når man heller vil kjøpe bass-stasj... :P

Jeg selger en Pod XTLive dersom du skulle være interessert. 2500kr er prisforlangende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmmm nei, ikke akkurat flere tilsvarende, for dette var ikke så veldig jazz-orientert, men leter sjølv. Skal varsle om jeg finner! :-)

Ellers er det jo de vanlige, mer innenfor jazz-lignende genre... Jeff Berlin, John Patitucci, Mark Egan, Victor Wooten, Stanley Clarke, Marcus Miller, Vital Tech Tones (Vic Wooten, Scott Henderson, Steve Smith), Tribal Tech, Gary Willis, Alain Carron, Adam Nitti, Matthew Garrison, Janek Gwizdala, m.fl.

Har dere hørt om Nils Landgren og Funk Unit?

Her er en bra låt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått Behringer V-AMP Bass PRO i hus nå. Har ikke fått testa den ut skikkelig enda fordi vi driver og pusser opp. Men førsteinntrykket er bra. Foreløpig skal jeg holde meg unna amp-simuleringene og leke meg med effektene.

Kult å se at det er fler enn meg som tør å bruke produkter fra en slik produsent som visstnok bare lager søppel (:

Har selv nettopp fått en Bass V-Amp (den tradisjonelle bord-modellen), med mål om å ikke trenge å ha med amp på spillejobber lenger. Hadde sin første spillejobb på lørdagen, to dager etter at jeg fikk den, og selv om jeg bare brukte en preset så låt bassen veldig bra i lydmiksen.

Sliter dog med å få autowah'en til å funke på den. Skrur effekten på maks, men det skjer liksom ingenting :/ Alle andre effekter funker fint da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått brukt den så mye at jeg kjenner til de forskjellige effektene. Men tror ikke autowahen var helt på topp nei. Jeg skal bruke den i loop med AMPen min, så det er nok for det meste effektene som blir brukt og ikke amp-simuleringer. Jeg tok sjansen på Behringer, ja. :P Var deilig å endelig få den i hus. Har venta siden jul. Den kom i April en gang, men da var hele driten faen meg knust (bulka) så jeg måtte vente på ny som kom her om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah. Det er kjipt. Jeg fikk jo min hovedsaklig for ampsimuleringer, og etter lørdagens spillejobb så må jeg si meg fornøyd med kjøpet. 900kr inkludert strømforsyning, fotbryter, bæreveske og porto er jo ikke helt stygg pris heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kjipt, ja. Jeg er fornøyd med min også, det lille jeg har fått brukt den. Delay-en på denne er jo også veldig bra. Er jo en fet delay-"pedal". Kan jo også legge til at bassriggen ser veldig fet ut nå. Har forsterkeren og V-AMPen i et rackskap. Masse lys og greier :wee: Det visuelle teller også LITT.

Ligger bilde i Galleri-tråden min. :P

Endret av Knewt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jeg har brukt en Behringer V-amp i flere år nå. Bruker den som øvingsforsterker og til innspilling mot PC i første rekke. Etter at jeg satte opp en del effektbokser og kjøpte meg ny forsterker har jeg ikke brukt den live. Men som øvingsforsterker og til innspilling er den helt konge.

Kan også godt tenke meg at den vil fungerer helt supert til live-bruk istedenfor en DI-boks. Du har jo mye mer kontroll på lyden! Men jeg har kjøpt meg en Sansamp som jeg har tenkt å bruke til det bruket. Så for meg blir Behringeren stående mest i hjemme-studioet. Jeg har den idiotisk utseende bord-modellen også, så plastutførelsen er vel det som gjør den *minst* egnet til live-bruk. *hehe*

Der er Sansamp-en mange hakk bedre. Det er solid kvalitet og tåler hva som helst. Og Sansampen er faktisk nyttig den, jeg spiller på en Genz Benz Shuttle 6.0 som er ganske "hifi" i lyden. Så om jeg trenger å emulere litt mer skitten lyd eller noe annet enn crisp klar "Richard Bona"-lyd, så er det godt å ha den.

Men altså, jeg skriver meg bort... Behringer er helt konge, det. Mye utstyr for nesten ikkeno penger. Kan det blir bedre da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.