Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bassforumets altmulig-chat!


Mytola

Anbefalte innlegg

2x12 skyver ikke mer lyd enn et 2x15, det er elementær fysikklære, mindre flate skyver ikke mer enn en større flate, men en raskere respons, og litt etter hvordan du vinkler det kan kanskje gjøre noe fra og til. Jeg er ekspert på det her, bruker 4x12 selv, så jeg har ikke trengt å tenke på dette med volum fra forskjellige elememter.

Men 2x12 er ikke mer høylydt enn et 2x15, vil jeg logisk sett anta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2x12 skyver ikke mer lyd enn et 2x15, det er elementær fysikklære, mindre flate skyver ikke mer enn en større flate

Det kommer vel strengt tatt også an på bevegelse langs normalaksen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hummm.. Skal ikke si mer om den saken, haha.

Skal ikke si du tar feil, ville bare påpeke at mengden med luft som flyttes er en irrelevant målestokk på hvor kraftig et basselement er, da et element med radius på to meter som har et utslag på en meter flytter like mye luft som et element med radius på en meter som har utslag på fire meter (fiktive tall).

Siv.ing. studenten i meg som ikke klarte å la være å kommentere det :P

Endret av Orph
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sett hos Kickmusic?

Dei har både Trace Elliot comboar, toppar og kabinett. Berre søk på "Trace" i søkefeltet.

Nei, der har jeg ikke sett. Takk for tipset. :)

Ser jo at det brukes mye 10 tommere rundt omkring til all mulig slags musikk. Både 8x10" og 4x10", så man skulle tro at 10 tommere er brukende til det meste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et kjapt (dumt) spørsmål som jeg poster her istedet for å lage en ny tråd. Jeg har nettopp kjøpt meg en bass, med det mål for øyet å bli middels ok til å spille. For å unngå å dra med meg for mye gitargrums, og for å lære meg bass som et helt nytt instrument, har jeg bestemt meg for å kun spille med fingrene til jeg føler jeg mestrer det sånn passe greit. Det er ikke lett, men det er morsomt å øve på.

Mitt spørsmål: Når dere spiller f.eks en serie med sekstendelsnoter med pekefinger og langfinger alternerende, har dere en fast finger dere begynner på? Med plekter pleier man jo å begynne med downstroke når bruker "alternate picking," og det virker som om jeg har en tendens til å alltid begynne med langfingeren når jeg plukker med fingrene. Finnes det noe som er "vanlig", eller har det ingenting å si?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Tror jeg kommer til å fortsette å "lede" med langfingeren, det føles mest naturlig for meg.

Det er virkelig et morsomt instrument dere bassister har å leke dere med, skjønner ikke at jeg har latt dere ha det i fred så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.