Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Din Amp!


Gjest

Anbefalte innlegg

Ampeg B25 fra '69. Fantastisk amp! Clean-lyden er i Bassman-gata. Vrengen er helt særegen. Litt småfuzz-aktig greie. Høres ut som en mild germanium fuzz. Veldig tøft. Den har ganske kraftig headroom, så vurderer å skaffe meg en attentator til den.

Denne amp'en pluss fuzz (Big Muff i mitt tilfelle) = STONER.

Specz:

55 watt.

Nytt sett med Fender GT6L6B-rør.

2 kanaler, 4 inputs. Normal/bright for hver kanal.

Volume, treble og bass.

Hver kanal har også to brytere for treble og bass: Bass-bryteren øker volumet litt, men gjør bassen renere (Hvis det gir mening).

Treble-bryteren booster rett og slett diskanten.

Kabinettet er et gammelt (tror det er fra '85) Marshall 1966b 2x12-cab med Celestion G12-75 elementer.

Endret av Gerald Bostock
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

+1

Eg har samme!:) nettopp kjøpt den, sparer til kabinett.. hvilket kabinett bruker du? er du fornøyd med den?

Prøv denne:

Du ser at det er fra Randall -> du går på nettstedet til Randall og klikker deg videre til kabinetter -> du leter deg fram til kabinettet på bildet hans.

Endret av Innos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv denne:

Du ser at det er fra Randall -> du går på nettstedet til Randall og klikker deg videre til kabinetter -> du leter deg fram til kabinettet på bildet hans.

Eg har nok (såvidt) iq til å skjønne at det er randall visst eg hadde fått opp et bilde.. men det står desverre bare *postet bilde*

Men siden du så hyggelig opplyste meg, så regner eg med det er et 2*12 randall kabinett:) takk for det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laney lg20r

synes egentlig den er dritbra til nybegynner amp og være, litt "tørr" vreng, litt som crunch, og jeg liker mer sånn high gain. clean er egentlig ganske bra, men så skal det også nevnes at jeg aldri har prøvd en skikkelig røramp, men som nybegynneramp må jeg si at det er en de bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IMG_1504.jpg

IMG_1509.jpg

Hva er dette for slags råskap? Så denne i bruk med dertil ståbassist i "Fatboy" som spilte etter oss på bylarm i februar.

Han spiller også med Nisse Hellberg og har er enorm varm lyd som treffer der den skal.

Man hva heter forsterkeren? Den er så anonym, hehe.

Digger utseendet og lyden.

Edit: Så det andre innlegget ditt nå. Så du svarer jo på det jeg spør om, takker.

Grattis med fet amp.

Endret av Æljen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

+1

Eg har samme!:) nettopp kjøpt den, sparer til kabinett.. hvilket kabinett bruker du? er du fornøyd med den?

Bare gode ting å si om den ampen!

Låter helt kanon når den trøs litt, fet utgangsvreng på (relativt :) ) lavt volum, men den spiller definitivt høyt nok både til øving og scene. God clean-twang og den kan minne litegrann om AC30 til tider (litt sånn..."sparkly" topp). OG det er skikkelig kvalitet, solid kabinett, store trafoer og levert med veldig bra (TAD) rør.

Kabinettet er et Randall 2x12", den billigste serien med Celestion Seventy 80 elementer. Ble litt overraska over at det låt så bra som det gjør. Hadde jo selvfølgelig mest lyst på Laney-kabinettet men jeg syns prisen var litt stiv.

Endret av el_roffo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

  • Siste aktive tråder

  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.