Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

She's heeeere!


aiwass

Anbefalte innlegg

  • Svar 140
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er diezel det beste mener du?

Vel, ihvertfall ikke langt unna. Mange av dem som mener å ha mer peiling på dette enn noen andre ser ihvertfall ut til å synes det, og jeg har selv heller ikke hørt mange forsterkere som kan måle seg med Diezel. Selvsagt blir det jo en smakssak når det begynner å bli snakk om såpass bra merker (Diezel, Bogner, THD, VHT, Cornford, etc.).

som Bumblefoot sa, enkelt og greit; If you want a metal amp, buy Diezel, if you want a versatile amp, buy vetta.

Diezelen er jo urfet. Men såklart, crap inn-crap ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stilig, har du noe link til den?

Den nye live CDen til Scott viser hva den kan, men Scott bruker vrengpedaler i tillegg til amp vrengen (noe som forsåvidt ikke er så dumt). Ellers er det ikke noe i veien med tyskerampene. Har en ENGL Screamer selv, og den fikser det meste. Har dog fått ett inntrykk av at Diezel skal være et halvt hode over sine tyske brødre.

Engl gjør jobben, diezel får haka til å treffe gulvet. Gjør akkurat det samme, bare mye bedre. Litt mer særegen lyd i engl dog..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte på Bumblefoot på morgenturen min i dag. Forstår ikke helt hvorfor han ikke setter prikken over i'en og går for ekte saker. Det kommer jo bare gull og glitter ut av fingrene hans, men gitarlyden i seg selv finner jeg ikke så veldig facinerende. Håper på forbedring på det området med den nye plata som kommer snart (tror jeg?).

Kjenner du også Scott best fra instruksjonsvideoene hans? Han er vel 51 år nå, så han må vel få lov til å se litt gammel ut. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den nye live CDen til Scott viser hva den kan, men Scott bruker vrengpedaler i tillegg til amp vrengen (noe som forsåvidt ikke er så dumt).

Hmtja, hmtja… Scott spiller bare med en kanal hele tiden, såvidt jeg husker. Før var det clean-kanalen, nå er det vreng-kanalen. Så skrur han ned volumet på gitaren når han vil ha renere lyd. Slik sett viser han kanskje ikke så mye av hva ampen er god for, men på den annen side, han har fet lyd.

Når får en jo OD-100 med SH-mod på clean-kanalen og 3+SE-mod på vrengkanalen, så det burde være lyd nok for de fleste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den nye live CDen til Scott viser hva den kan, men Scott bruker vrengpedaler i tillegg til amp vrengen (noe som forsåvidt ikke er så dumt).

Hmtja, hmtja… Scott spiller bare med en kanal hele tiden, såvidt jeg husker. Før var det clean-kanalen, nå er det vreng-kanalen. Så skrur han ned volumet på gitaren når han vil ha renere lyd. Slik sett viser han kanskje ikke så mye av hva ampen er god for, men på den annen side, han har fet lyd.

Når får en jo OD-100 med SH-mod på clean-kanalen og 3+SE-mod på vrengkanalen, så det burde være lyd nok for de fleste.

Han forteller i Xotic videoene om ulike kombinasjoner mellom pickups, pedaler og kanaler, men han tweaker dog konstant, så jeg tviler ikke på at han har gått over til å bare bruke en kanal. Men var det ikke nettopp clean kanalen som var moddet på den nye SH modellen? Rart om han ikke benytter seg av den da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diezel trenger vel ikke å være så dyrt hvis du ikke kjøper den i Norge?

Jeg kjøpte min VH4 (Nå solgt..sukk) direkte av Peter Diezel, og da "tuna"han den også slik jeg ønsket.

Vannvittig bra kundeservice og, holdt kontakten i månedsvis etter at jeg hadde fått den. RINGTE og spurte om jeg fortsatt var fornøyd :)

Hva mener du men "tuna"?

At han justerte den individuelt for å komme nærmest mulig den responsen jeg ville ha ut av den.

Når det gjelder forskjellen mellom Engl og Diezel er det mye en smaksak.

Jeg Hadde også en Savage 120 (av de eldre håndlagte som vistnok skal låte bedre en de nye ifølge produsenten Tommy Newton) Og flere jeg kjenner likte den bedre en Diezelen..

Diezel er virkelig en "hat/elsk" forsterker og eneste måten å finne ut hvor man står er å prøve en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

…men han tweaker dog konstant, så jeg tviler ikke på at han har gått over til å bare bruke en kanal. Men var det ikke nettopp clean kanalen som var moddet på den nye SH modellen? Rart om han ikke benytter seg av den da.

Litt rart er det, men på den annen side, jeg kjenner ingen gitarister som ikke endrer tonepreferansene sine over tid. Et søk på HRI fant denne tråden fra mars, hvor Suhr nevner at Scott har gått over til ch2. Husker ikke om han har gått tilbake igjen eller hvordan ståa er nå, det har kanskje noen av spørsmålsrundene på Scott Henderson-forumet avdekket.

Uhøflig av meg å bare snakke om dette og ikke gitaren til aiwass. Grattis med ny gitar! Har bare testet en Parker-gitar i et par minutter, men han som hadde den låt fint da han spilte, og det holder i massevis. Mahogny, SD-mikker og piezo høres ut som en spennende kombinasjon, håper du får gjort noen opptak etter hvert og vi får høre på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ute etter Strat, Les Paulen lyden, ikke noe Ibanez, shred, prog lyd :)

Regner med at du vet at Strat-lyd og Les Paul-lyd er to vidt forskjellige lyder?

Å regne med at han vet noe særlig i det hele tatt, ville antagelig være for regnefeil å regne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingen toll på musikkutstyr.

momsen blir varen og frakten til sammen.

hæ? hvis jeg bestiller en gitar fra statene for 12000kr... vill jeg bare trenge å gi 1000kr eller lignende i frakt? uten noen ekstra kostnader på å ta den inn til norge og bla bla bla? :| :)

ca hvor mye hadde det kommet på?:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingen toll på musikkutstyr.

momsen blir varen og frakten til sammen.

hæ? hvis jeg bestiller en gitar fra statene for 12000kr... vill jeg bare trenge å gi 1000kr eller lignende i frakt? uten noen ekstra kostnader på å ta den inn til norge og bla bla bla? :| :)

ca hvor mye hadde det kommet på?:P

Nei. La oss si at vare + frakt = 13000 kroner, blir det ((13 000 / 100) x 24) + 13 000 = 16 120, altså 16120 kroner. Tollfritt, ja, momsfritt, nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.