Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

She's heeeere!


aiwass

Anbefalte innlegg

Skjønner det godt etter innkjøp av fet gitar :D

Jeg kunne tenkt meg å prøve ENGL å THD!  

Hmm, det jeg plages med på Diezelen er att når jeg bruker hals pickup så får jeg rett og slett ikke nok vreng!

Ikke nok vreng med en Herbert? Hva faen er det du har for mikrofoner, da? Kjøleskapmagneter? :P

Ellers må du bare si ifra hvis du noen gang skal selge Diezel'en. Den er etter min mening bortimot det beste en kan få tak i, men ny koster den et middels studielån, og som brukt forekommer den praktisk talt ikke. På den annen side er det kanskje like greit ikke å ha en 180 watts rørforsterker i liten leilighet på Majorstua...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 140
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Enten Engl eller THD, tror jeg. Blackmore-modellen til Engl er det sinnsvakt bra lyd i, men et par av THD-forsterkerne (Flexi 50, blant annet) frister veldig, óg. Noen mener det ikke er mulig å få metal-lyd ut av dem, men jeg er av den mening at hinsides mye vreng ikke er nødvendig, selv ikke i metal.

Ikke metall? vel, det er ikke akkurat helt sant... Da er det bare snakk om at man ikke har brukt de rette rørene! Jeg har selv øynene på THD Bivalve og har tråla nettet etter noen bra lydsamples fra eiere (Sjekk ut www.univalve.com) og det var noen som var totalt og fullstendig over the top... Iflg de som har THD-amper er mye av cluet å ikke glemme at preamp-røra har mye å si! Ikke for preamp-vreng, men fordi de står for karakteren i like stor grad som effektrøra! Og om en vet hvorfor det er en hot-plate på den så er det ikke vreng man vil savne om man bare gidder sette seg litt inn i hva de forskjellige røra kan gjøre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner det godt etter innkjøp av fet gitar :D

Jeg kunne tenkt meg å prøve ENGL å THD!  

Hmm, det jeg plages med på Diezelen er att når jeg bruker hals pickup så får jeg rett og slett ikke nok vreng!

Ikke nok vreng med en Herbert? Hva faen er det du har for mikrofoner, da? Kjøleskapmagneter? :P

Ellers må du bare si ifra hvis du noen gang skal selge Diezel'en. Den er etter min mening bortimot det beste en kan få tak i, men ny koster den et middels studielån, og som brukt forekommer den praktisk talt ikke. På den annen side er det kanskje like greit ikke å ha en 180 watts rørforsterker i liten leilighet på Majorstua...

Jeg har stock pickupene i PRS`n ja! PRS #6 har jeg! Jeg skjønner det ikke jeg heller! Men jeg kan ikke skru opp gainen for da blir det for mye når jeg velger den andre pickupen! Jeg har ikke tenkt å selge diezelen enda nei! Er diezel det beste mener du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er diezel det beste mener du?

Vel, ihvertfall ikke langt unna. Mange av dem som mener å ha mer peiling på dette enn noen andre ser ihvertfall ut til å synes det, og jeg har selv heller ikke hørt mange forsterkere som kan måle seg med Diezel. Selvsagt blir det jo en smakssak når det begynner å bli snakk om såpass bra merker (Diezel, Bogner, THD, VHT, Cornford, etc.).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var kanskje en av de styggeste gitarene jeg har sett..

...når gitaren Randy Rhoads spiller på i avataren din ser ut som et av slipsindustriens største feilgrep? Smaken er visst som baken.

:lol:

grattis med ny gitar, men ikke helt meg. liker du den, så er det som teller ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var kanskje en av de styggeste gitarene jeg har sett..

Har du tenkt på at utseendet ikke har noe å si for spillbarhet, lyd og ergonomi? Menmen... Om utseendet er så viktig for deg så regner jeg med du sminker deg?

Pussig å dele en så negativ mening når et "gratulerer" ville kosta deg mindre og lønt seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var kanskje en av de styggeste gitarene jeg har sett..

Har du tenkt på at utseendet ikke har noe å si for spillbarhet, lyd og ergonomi? Menmen... Om utseendet er så viktig for deg så regner jeg med du sminker deg?

Pussig å dele en så negativ mening når et "gratulerer" ville kosta deg mindre og lønt seg.

Jeg syns det er greit å ha en gitar som ser fet ut

og sminker meg også? Hvordan i alle dager fikk du det ut av at jeg syns en gitar ikke er serlig pen å se på..

Herregud.. SV'er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.