Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

She's heeeere!


aiwass

Anbefalte innlegg

  • Svar 140
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har du gitaren så høyt oppe?

Fet gitar btw! Har så jævli lyst på en slik en! Hvordan er de å spille på?

Håper det kommer noen lydklipp i nærmere fremtid!  :lol:  

Grattis :wink:

Jeg har gitaren så høyt oppe, ja. Og med en Parker er det en fordel, da øvre cutaway har en tendens til å 'stikke' en i brystkassen hvis den henger i vanlig høyde, noe mange andre eiere klager over.

Gitaren er helt konge å spille på. Bånd i rustfritt stål og gripebrett i karbon/glass gjør alt silkeglatt--vibrato, bending og raske posisjonsskifter er lettere enn noensinne før. Vibratosystemet er antagelig det beste som finnes, kanskje foruten Steinberger. Det er riktig nok tradisjonell oversadel, uten låsende deler, så den eneste måten å få ting til å holde seg stemt på er å 'stemme med vib.-armen' (samt gi den en liten dytt etter hver gang man har gjort noen bends), men gjør man dette, så virker alt utmerket. Ellers meget 'smooth' og velbalansert vib.-system.

Hva lyden angår, så er den helt upåklagelig. Mye 'hi tech' materialer er gått med i denne gitaren, da særlig i halsen, og mange av de stivere materialene gir den en ekstrem artikulasjon. Den låter likevel ikke sterilt, men har en balansert, finslepen tone. Duncan-pickup'ene leverer sinnsvakt fet (men likevel ikke for hot) lyd, og piezo-pickup'ene i stolen er et helt eget kapittel: Dette klippet ble laget i all hast etter at jeg hadde fiklet med knappene på gitaren i noen få sekunder, og spilt med en standard clean-lyd på POD'en min, men hør bare hvilken effekt det får når jeg blander halspickup'en (Duncan Jazz) med piezo'en:

http://www.soundclick.com/bands/songInfo.c...&songID=2874123

Som sagt kunne både spillet og lyden vært MYE bedre, men likevel synes jeg det er nifst hvor likt en ekte jazzgitar det høres ut. Ihvertfall ingen 5 cm tjukk plankegitar med .009 (!) strenger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.