Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

La oss diskutere 1963-straten på Finn.


nikotro

Anbefalte innlegg

6 timer siden, nikotro skrev:

Denne burde være interessant for mange her(?):

https://www.finn.no/187263144

Edit: Original Stratocaster 1963

Med fare for å virke negativ... og jeg innrømmer at dette er ukjent farvann for meg, men jeg klarer ikke se denne verdien...

1. Den er ikke helt orginal

2. Ut ifra beskrivelsen så høres det ut som gitaren trenger en del kjærleik før den egentlig er spillbar. Det er nok småpenger som skal til ifht. kjøpsprisen.

3. Skjønner interessen om det er en samler, men hadde jeg samlet så ser jeg for meg at jeg ville hatt ett noe penere eksemplar med mindre det kan dokumenteres at den har vært en eller annen gitarist av sin av det kaliber en ikke finner her til lands...
 

Beklager om jeg virker ignorant her altså... men lurer oppriktig på hva det er som tilsvarer prisen? 🤔

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

klarer ikke å forstå at lyd og spillbarhet skal kunne være verdt i nærheten det som forlanges. jeg ser definitivt at den har høy samleverdi, og at på grunn av det vil den kunne anses som så verdifull. men å spille på.... nei. har testet en `62 en gang, og synes ikke den var noe spesielt heller. det er klart, samleverdi er noe annet. men å spille på; igjen, ikke i nærheten av å være verdt det.

hadde jeg hatt 120.000 å bruke på musikkutstyr, hadde den ikke vært i nærheten av å bli med på den listen. det er mye annet som hadde kommet foran.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutes ago, GunnarpåMo said:

Solgte min´63 refinsih gjennom Vintagegitar. Fikk klar beskjed om at den ikke var verdt mye, og at den var så tungsolgt at de måtte ha 20.000 for å selge den. Fikk 60.000 fra Vintagegitar for salget. Hadde kanskje tjent mer på å selge den på Finn?

 

Husker du hva den blev solgt for?

Er vel ikke uvanlig med 25% for kommisjonssalg ? 
Er vel det det er snakk om her også ? Musikkhuset Molde står jo som selger her ! 

Anyhow ... 120000,- er mye penger for en gitar ja ... men er vel mange som bruker (mye) mer på minst like ufornuftige ting ? :)

Om noen kjøper en motorsykkel til 200000,- er det ‘tøft’ og ‘kult’, men kjøper man en gitar til 120000,- blir man nærmest idiotforklart ! :D

Angrer nesten på at jeg ikke slo til på den gamle Martin D-18 som lå på Finn for noen år siden ... eller ... hmmm ... :)

 

 

Endret av juzzizhow
  • Liker 1
  • Takker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, juzzizhow skrev:

Om noen kjøper en motorsykkel til 200000,- er det ‘tøft’ og ‘kult’, men kjøper man en gitar til 120000,- blir man nærmest idiotforklart !

nå er det jo en viss forskjell på et kjøretøy (i mitt tilfelle det eneste kjøretøyet jeg har) og en ting som mange færre folk ser nytten av, spesielt med tanke på at en slik gitar sannsynligvis ikke vil være hverken eneste gitar man har, eller den man har med seg og bruker overalt.

i tillegg tør jeg påstå at det koster en del mer å produsere en mc enn en gitar (spesielt en stratocaster), og at en del vil mene at det derfor er litt mer forståelig å bruker slike summer på en mc enn en gitar.

uansett, jeg er flittig bruker av både gitarer og motorsykkel, og må bare si at for meg er det mer fornuft i å bruke 200.000 på en mc enn å bruke 120.000 på en elgitar, der man får en ganske identisk en (eller mye bedre) i brukbarhet helt ny til la oss si 20.000

 

nå må det jo også legges til at nesten uansett hva man samler på, er det mange som ikke skjønner hvorfor man kan rettferdiggjøre dyre innkjøp. for de fleste er jo en elgitar en planke med strenger på, og i det perspektivet kan man jo skjønne skepsisen. personlig sliter jeg med å forstå at et par ski kan koste mange, mange tusen kroner. og for meg er det også helt ufattelig at flok kan bruke over 3-4000 kroner på en klokke.

Endret av mislykketmusikant
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, juzzizhow skrev:

Husker du hva den blev solgt for?

Er vel ikke uvanlig med 25% for kommisjonssalg ? 
Er vel det det er snakk om her også ? Musikkhuset Molde står jo som selger her ! 

Anyhow ... 120000,- er mye penger for en gitar ja ... men er vel mange som bruker (mye) mer på minst like ufornuftige ting ? :)

Om noen kjøper en motorsykkel til 200000,- er det ‘tøft’ og ‘kult’, men kjøper man en gitar til 120000,- blir man nærmest idiotforklart ! :D

Angrer nesten på at jeg ikke slo til på den gamle Martin D-18 som lå på Finn for noen år siden ... eller ... hmmm ... :)

 

 

Vintagegitar betalte 60.000 for en refinish '63 Strat. Aner ikke va den gikk for. Det fikk ikke jeg informasjon om. Tror de mente den den skulle gå for 80.000. 

 

 

Endret av GunnarpåMo
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 hours ago, Truckstop Chuckie said:

Hadde vært interessant å vite historien til den gitaren. Det er ikke ofte man ser såpass «medtatte» gitarer som ikke har vært med på en del moro i hendene på en eller annen kjent til veldig kjent musiker. En gitar får ikke slik slitasje av å være sofagitar. 

Den har, i følge annonsen, kun hatt to eiere ... noen må jo kjenne noen som kjenner noen som gikk på klassen med onkelen til han som ... :)

Merker jeg savner Guitar Workshop på Bekkestua nå .... Hadde sikkert fått hele historien over en kopp kaffe ‘straight from the horses mouth’ der ! 😄

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.