Web Analytics
Jump to content

Defekt Loop switcher knapper

Affen
 Share

Recommended Posts

Kjøpte denne Joyo looperen i fjor høst, allerede etter få mnd. begynte "store" og "edit" funksjonsknappene å tulle. Nå virker de ikke overhodet. Skrudde opp

for å ta bilde, samt litt elektronikkrens. Finnes det noe jeg kan bytte disse i, gjerne litt mer stødige saker? Kanskje en miniswitch eller noe?

loop1.PNG

loop2.PNG

5 minutes ago, askret said:

Er det ikke å bare ta den med til butikken for reklamasjon ? 1f913.png1f600.png

Jo, men 1: jeg har åpnet den, 2: jeg husker ikke hvor jeg kjøpte den :-O Var på ei nettside og 3: Kan jeg fikse det selv er det jo bare moro ;)

1 minute ago, Æljen said:

Hvis du har et multimeter kan du fort måle om det er bryterene som har feil.
Sett multimeteret til kontakt funksjon og mål diagonalt mens du trykker. Da skal multimeteret pipe.

IMAG2554.jpg

Hjertelig!

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.
  • Similar Content

• By Jalle
      Trenger assistanse av noen med svart belte i gigrig G2. Kort fortalt har jeg en «Strymon sunset» i loop 1. Denne vil ikke kobles inn på alle presets. På bank 2 for eksempel, vil den kun «aktiveres» på presset 10. Alle andre presets reagere ikke når jeg trykker inn loop 1. Hjelp!?
    • By Gmal
      Halla folkens, og god jul i stua?.
      Etter at jeg begynte å gigge har jeg oppdaget behovet for å slå på/av flere pedaler i slengen. Altså har behovet for en looper/switcher meldt seg. Har kikket en del på youtube, og den som passer mitt behov best virker å være Joyo PXL Pro. Disse blir visstnok også solgt av Thomann under Harley Benton navnet. Har sett på både CM Octa Switch og div fra Moen, men nevnte sak fra Joyo passer både i henhold til specs, størrelse (viktig), og lommebok.
      Eneste jeg er skeptisk til, er byggekvaliteten på dem. Derfor: Er det noen som har noen erfaringer og dele? Evt andre greier jeg bør se på? Trenger minst 8 loops, mulighet til å mute, og så smal som mulig. Lengde bør ikke noe særlig over  60 cm. Pris? tja... Så lite som mulig, men gidder ikke bruke penger på noe som varer i 3 mnd?.
      Edit: Ooops! Glemte vel å skrive at jeg er avhengig av å kunne ha noen pedaler foran amp og noen i fx-loop.
    • By Anti-Virus
      Har nettopp kjøpt meg en Boss RC-30, og har det veldig moro med den. 

Er jo da selvfølgelig nybegynner, og tenkte det kunne vært moro med en tråd som handlet om bruk av loopers og gitarer. 
      Er det noen andre som looper her? Tips til teknikker, nettsteder, videoer eller nyttige pedaler?
      Del gjerne kule videoer av artister som bruker dette, eller dine egne videoer også selvfølgelig. 
      Syns denne damen bruker en looper på en god måte:

• By andreas.espolin
      Hey folks!
      Jeg har etter mange års bruk endelig klart å ødelegge min ebow. Bunndekselet har falt av sammen med alle tre kontaktpunkter/ledninger.
      Er det noen her som kan forklare meg hvor disse skal loddes på igjen? Jeg legger med koblingskjema til de av dere som skjønner det

(NB: Bildet under er hentet fra google, men jeg har tilsvarende problem)
      Takk for svar!

• By Griffin
      Hallais Ballais...
      Les gjerne hele innlegget først... spørsmålene ligger sist....
      Jeg sitter her med prosjektet mitt og funderer litt... og trenger noen å stange hode mot. Jeg har en Boss ES-5 switcher. Jeg har funnet ut at jeg kan ved Cnum funksjonen dra hele Mobius ut av sløyfa og kjøre pre/post oppsett slik at jeg kan velge selv om jeg kjører den før eller etter vræng... i tilfelle så ser plutselig oppsettet mitt slik ut:

1. Xotic Wah
      2. Strymon Mobius Pre-drive
      Loop 1. Thorpy FX Fuzz
      Loop 2. Free the Tone MS-2V (for low gain gitar soloer)
      Loop 3. PettyDrive Chime Side (for rytme)
      Loop 4. PettyDrive Iron Side (For litt ekstra gain gitar soloer)
      Loop 5.
      3. Strymon Mobius Post-drive
      4. Fight Time Delay
      Det jeg åpenbart kan gjøre er å bruke en loop til en Compressor... hvilken spiller ingen rolle da en kan mikse og sjalte loop rekkefølge etter eget godtbefinnende med Boss ES5.
      Slik jeg har forstått så er det også en grei bruk å sette Compressor etter no low-gain greier, så kan kanskje settes i samme loop som og etter Free the Tone MS-2V. Da vil jeg kunne bruke den ledige loopen til annet gøy som f.eks. en oktaver... 
      Jeg har ingen fast plan eller formening om hvordan jeg vil bruke en Compressor... jeg synes det er litt kult til enkelte ting, men er noe upløyd mark for meg. 
      Jeg spiller hovedsaklig Blues, BluesRock og god gammel rock... så basisbehovene er små, så dette er for ett litt mer kreativt brett, men kommer til å holde meg til "sjangerne".
      Topic of discussion
      1. Noen andre tanker på hvordan jeg kan få til noe tøft med å passere en compressor her ett sted?
      2. Anbefalinger til compressor (lav pris og lite fotavtrykk gir plusspoeng)
      3. Evt. hva annet kunne en ledig loop bli brukt til?
  • Siste aktive tråder

• Fra mylespaul.com/forum: From another forum: Your results may vary- Gibson Pickups DC Resistance Values Gibson Burstbucker Pro (sim: BB1,Alnico5, potted) 7.4 KO Gibson Burstbucker Pro (sim: BB2, Alnico5, potted) 8.0 KO Gibson Burstbucker 1 (Alnico2) 7.5 KO Gibson Burstbucker 2 (Alnico2) 8.0 - 8.4 KO Gibson Burstbucker 3 (Alnico2) 8.2 - 8.8 KO Gibson '57 Classic (Alnico5) 7.44 - 8.5 KO Gibson '57 ClassicPlus (Alnico5) 9.0 - 13.8KO(the 9.0 appears to be a screw-up or faulty PU) Gibson Dirty Fingers (2xCeramic) 16.0 -16.6 KO Gibson Mini-humbucker (Alnico2) 6.0 - 6.4 KO Gibson 490R (Alnico2) 7.2 - 7.83 KO Gibson 490T (Alnico2) 7.9 - 8.53 KO Gibson 498T (Alnico5) 12.32-13.46 KO Gibson 496R (Ceramic) 8.3 - 8.63 KO Gibson 500T (Ceramic) 14 – 15 KO Gibson Angus Young (Alnico5) 13.5 KO Gibson Tommy Iommi (Alnico2+Ceramic) 16.5 KO Gibson Joe Perry(BB2&3?) (Alnico5) 8.4(neck)-8.8 KO(bridge) Gibson Jimmy Page (Alnico5) 7-8 KO(not found yet, but I reckon within these values) Gibson P-90R (Alnico5) 7.7 - 8.5 KO Gibson P-90T (Alnico5) 7.8 - 9.35 KO Gibson P-100R (Alnico5) 6.1 KO Gibson P-100T (Alnico5) 9.4 - 16.0 KO Gibson P-94R (Alnico5) 8.1 KO Gibson P-94T (Alnico5) 9.1 KO Gibson HB-R (Alnico5) 7.06 - 9.13 KO Gibson HB-L (Alnico5) 13.39 - 15.3 KO
    • Støtter BB Pro.  Akkurat dette med dårlig merking av pickups er en uting. Jeg har handlet en god del BKP det siste året, og de er definitivt verst på dette (absolutt ingen merking..). 
    • Siden de er merket med Alnico V, vil jeg si at det er BB Pro.
    • Pent brukt akkurat passe liten/stor og akkurat passe mye lyd til små øvinger / gigs. Liten, lett og allsidig !  Liten ‘rift i Tolexen’. Og billig ! 1900,-  Tranby.  
  • http://www.BILDELERstore.co.no

• Støtt driften av GitarNorge

• Https://Www.AutoDELER.co.NO
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.