Gå til innhold
Larvikgitarfestival

LGF 2018

Anbefalte innlegg

Larvik Gitarfestival 2018 (9-11 mars)

STEVE VAI (us) SCOTT HENDERSON TRIO (us) JAN AKKERMAN BAND (nl) GUTHRIE GOVAN (uk) NICK JOHNSTON (can) ROB CHAPMAN (uk) OLA ENGLUND (se) KNUT REIERSRUD/EIVIND AARSET (no) PRESTON REED (us)BJØRN VIDAR SOLLI TRIO (no) KRISTINA VÅRILD (no) + tba

Skjult innhold - vennligst logg inn

• Liker 4

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og der fikk vi også et pekepinn om hvilke norske gitarister som fortsatt er å regne som ledende (ref annen tråd). :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 2.11.2017 den 11.20, skela skrev:

Og der fikk vi også et pekepinn om hvilke norske gitarister som fortsatt er å regne som ledende (ref annen tråd). :-)

Tja, det handler vel mest om hvem arrangørene ønsker å booke (subjektivt), og hvem som er tilgjengelig til hvilken pris...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurer på det samme, bare en time unna her.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skuffende lite bilder o.l. som kommer fra denne festivalen... både fra offisielt hold, presse og publikum.

For langt unna for meg, men alltid interessant å se/lese fra slike tilstelninger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
29 minutter siden, Griffin skrev:

Skuffende lite bilder o.l. som kommer fra denne festivalen... både fra offisielt hold, presse og publikum.

For langt unna for meg, men alltid interessant å se/lese fra slike tilstelninger.

Er jo veldig rart. Jeg kunne jo gjerne tatt turen, men da vil jeg vite hva som er utstilt før jeg kjører ned. Hvis det bare er en ren gitarhuset-utstilling så er det ikke noe poeng for meg. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Evenstad musikk er vel også til stede. Vurderte å ta turen idag, men må holde meg hjemme, barnevakt for ei tispe med løpetid.... (ja, en hund altså)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje jeg som følger litt dårlig med også, men fikk det først med meg i går kveld at det var denne helgen. Har jo hørt snakk om det for litt tilbake, men hadde absolutt trengt noen påminnelser for å huske på at det var akkurat nå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes det har vært litt lite reklame rundt denne helgen ja.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror det har vært utsolgt en god stund. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
4 timer siden, Pledrik skrev:

Er jo veldig rart. Jeg kunne jo gjerne tatt turen, men da vil jeg vite hva som er utstilt før jeg kjører ned. Hvis det bare er en ren gitarhuset-utstilling så er det ikke noe poeng for meg. 

Er det ikke konsertene som er viktigst med denne festivalen? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
16 minutter siden, Evil_Caprino skrev:

Er det ikke konsertene som er viktigst med denne festivalen? 

Helt sikkert, men den biten er utsolgt og da er det bare utstillingen igjen. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Messe området har visst gratis inngang, så vidt jeg har skjønt. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg var innom på fredag, og hvis jeg heller hadde kjørt innom alle Oslobutikkene til Gitarhuset hadde jeg fått sett mye mer enn på denne messen. Akustiske gitarer var tilnærmet fraværende. Ekstremt lite i år sammenlignet med tidligere år synes jeg. 

De skal ha pluss for å ha fått med seg flere importører enn tidligere men totalt sett var messen en nedtur for min de. Selve festivalen hadde jeg ikke billett til.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er alle utstillere knyttet til Gitarhuset, eller finnes det andre og evt uavhengige utstillere, f.eks Nebelung etc?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 12.3.2018 den 10.31, kruneh skrev:

Er alle utstillere knyttet til Gitarhuset, eller finnes det andre og evt uavhengige utstillere, f.eks Nebelung etc?

Ikke alle er tilknyttet. Slik jeg forsto det var Evenstad inne med en liten stand og en Svenske med noen forskjellige forsterkere. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man har jo Reverb Guitar Show i Horten som er en salgs- og utstillingsmesse hvor jeg mener Ronnie Nebelung er involvert. 

Kunne man kombinert disse, altså Larviks konserter/clinics etc med Hortens utstillinger hadde det kanskje vært enda mer attraktivt. 

#hottips 😎

Selv skal jeg på instrumentmakerdagene i Oslo førstkommende søndag. DET er interessant det! 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

(Jeg jobber på Evenstad Musikk).

Det stemmer at vi var innom med en stand, ja. Jeg har ikke hatt noe med LGF å gjøre selv, og var ikke på messen. Men mitt inntrykk er at det er "åpent" for hvem som helst å kjøpe seg en plass på messa. Såvidt jeg har sett er det stort sett distributørene i Norge (og Sverige) som er på plass med sine merker, i tillegg til Gitarhuset selv og oss. Det er Gitarhuset som arrangerer messa. På sikt kan man jo håpe at brands stiller opp selv dersom de ikke har distributør i Norge, men det er vel foreløpig ikke realistisk på en "liten messe i Norge" ("liten" sammenlignet med f.eks NAMM). Det koster mye for en helg med reise, hotell, lønn osv. :) Ellers er jo ikke forslaget til germaniumkid dumt. Hadde vært gøy med en større messe her til lands.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 12.3.2018 den 10.31, kruneh skrev:

Husemoen var vel innom med noen gitarer... han nevnte det når jeg var på tråden med ham.

1 time siden, germaniumkid skrev:

Skjult innhold - vennligst logg inn/applications/core/interface/imageproxy/imageproxy.php?img=//cdn.jsdelivr.net/emojione/assets/png/1f60e.png&key=0cb5602325f476c7be7f1bdcf7c82d70117aa5659c785f675e342aff2c17c98b" width="20" alt="1f60e.png" />Selv skal jeg på instrumentmakerdagene i Oslo førstkommende søndag. DET er interessant det! 

Han skal dit også ettersom jeg forsto og han tar nok med min blå «Jazzbastard»... sjekk it out... ☺️

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Lignende innhold

• Av Instrumentical
      Heisann,
      Jeg er en 27 år gammel kar fra Bergen som søker et seriøst band å joine.
      Hovedinstrumentet mitt er bass gitar men jeg spiller mye annet i tillegg. Bass har jeg spillt av og på i ca 10 år og har alltid hatt en forkjærlighet for flere strenger enn 5...
      Nå spiller jeg for det meste proggete ting og har en Ibanez BTB7 (7-strengs) stemt i drop A. Det er ikke et must å gå så tungt, men jeg liker å ha muligheten.
      Jeg driver mye med tapping men det er ikke noe jeg er nødt til å gjøre i en band sammenheng. Jeg er sterkt imot det å flekse på instrumenter bare fordi muligheten er der så jeg er ikke ute etter å ta over hele lydbildet.

Her skal jeg også være helt ærlig og si at jeg er litt rusten for tiden. Bodde i Japan fram til nå nylig og det ble lite spilling der borte. Men i disse dager har jeg ingen ting annet på agendaen enn en deltidsjobb i butikk så jeg ser meget seriøst på det å bli med i et band igjen. Jeg er klar til å jobbe meg opp til å spille konserter og satse alt!

Ellers kan jeg si at jeg er ganske grei å ha med å gjøre ^^
      Alltid positiv og er ingen fan av krangling. Så lenge vi har noe tøft materiale å jobbe med og vi spiller tight så må da alle være fornøyd!
      Punktlig og presis er jeg og, huehue

Som sagt liker jeg prog, men jeg føler meg ikke bundet til noen sjanger. Har jo flere strenger tilgjengelig så det hadde vært gøy å kunne brukt det til noe som passer låtene.
      Men jeg er definitivt ikke en danseband bassist som bare står der og spiller ompa ompa...

Sammen med tidligere band så har vi spillt mye Dream Theater og Rush (både øving og live) så jeg vil si jeg har et kompetent nivå på bassingen.

Mine hovedinspirasjoner er band som Dream Theater, Rush, Redemption, Opeth, Scale the Summit, Tetrafusion, Haken etc (også en del japansk musikk og film/spill musikk)

Legger ved noen snasne bilder av meg selv, enjoy

Håper virkelig noen trenger en spretten bassist til noen prosjekter her i Bergen!
    • Av PowerShot-x
      Har fått et tilbud på Gibson SG 61 Reissue 2001 modell (bildet under)? Er 8500 kr en grei pris, da uten hardcase. Det sitter uorginale pickups i den, en burstbucker i bridge, og en uviss sak som visstnok skal låte fint i neck, montert i "Peter Green-mod". Er det verd dette? Ingen båndslitasje, og ellers god stand. Den ser slik ut som på bildet, så man ser at pickupsene er uorginale, og tror ikke de orginale følger med.
      Tror de gikk for 13 000 kr en gang, da med hardcase. 8500 kr virker ikke da som noe veldig avslag? Men nå har ikke jeg greie på dette med Gibsen, så jeg søker råd and pris. Har hørt at Gibson SG 61 Reissue har fått gode anmeldelser, men litt usikker på om prisen er verd det. Har ikke fått prøvd den enda.

• Av Eihalv3
      Hei,
      jeg ønsker å selge mine to akustiske gitarer da de aldri blir brukt lenger, 12-strengeren har kanskje bare blitt spilt noen få timer på.
      Jeg vet veldig lite om verdien på gitarene, men jeg har funnet ut at 6-strengeren heter Yamaha LL6SB, og 12-strengeren er av type Morgan.
      Jeg mener å huske at jeg betalte omlag 7-8000kr for Yamaha LL6SB, og ca 4-5000kr for 12-strengeren, disse ble kjøpt for 6-7år siden +- et år.
      Status på Yamaha LL6SB:
      Noen veldig få riper, ingen hakk i gitaren, og så må det byttes to strenger på den som er røket.
      Status på Morgan 12-strenger:
      Noen veldig få riper, ingen dype hakk i gitaren, og den mangler èn streng. I tillegg ser det ut til at batteriet til amplifieren er utladet, går utifra at dette kan byttes/lades opp på et vis.
      Ligger ved bilder på gitarene, tar gjerne også imot bud, og innspill på hva dagens verdi på disse kan være.
      Jeg holder forøvrig til i bergensområdet
      Om ønskelig så følger det også med ubrukt gitar bag på ihvertfall en av gitarene, kanskje begge, og helst også gitarstativet som dere ser på bildene.
    • Av erlalv
      Jeg har et lite dilemma som det hadde vært nyttig med litt refleksjon rundt.
      Jeg har en Epi LP Custom Pro, type Silverburst, samt en Tokai Love Rock som jeg ikke blir helt klok på. Tokaien har et serienummer som egentlig tilsier at det er en 1990 modell, og det begynner jo å nærme seg antikk. Men samtidig er det elementer som tilsier at det er en Kina-kopi.. (Serienummeret er 9060xxxx) 
      Det jeg har planer om er å oppgradere en av disse to utifra egne specs,  men jeg er usikker på hvilken jeg skal satse på, og hvilken som lønner seg å være slik den er.
      Håper det er noen som ønsker å komme med fornuftige innspill:-)
    • Av Markusk95
      Heisann!
      Helt ny her - men er det noen her som kan hjelpe med å finne gitarspillet til "måkene" av Børretzen?

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.