Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gammel og antikk gitar


eikenotten

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er dessverre ikke helt sikker på hvor eller hvem jeg kan spør om hjelp angående dette. Jeg vil gjerne prøve å finne ut noe mer om en gammel akustisk gitar. Foreldrene mine kjøpte et gammelt hus fra 1993, sammen med huset fulgte med en del gamle møbler og saker som den forrige eieren av huset ikke ville ha med seg, noe av det som ble lagt igjen var en gammel gitar som jeg og søsknene mine har lekt mye når vi vokste opp. Ifølge den tidligere eieren av huset gjenfortalt av mine foreldre så er gitaren muligens nærmere 100 år gammel, jeg har ikke noe som kan støtte den teorien dessverre men jeg kan legge ved bilder av gitaren.

I en periode fra 2012 til 2017 har gitaren stått på utstilling på en kafe til utlån, en dag i 2016 var det en mann som drev med restaurering av samleobjekter som mente på at denne gitaren kan spores helt tilbake til slutten av 1800-tallet til så sent som starten av 1920-tallet. Han insisterte på at foreldrene mine burde finne ut mer om denne gitaren.

Er det noen her som klarer å hjelpe meg med å spore gitarens opphav? Hvem man kontakter for å finne verdi på gitarer? Det eneste som står på gitaren er tallet seksten inni gitaren skrevet forhånd kanskje med en blyant. 

94883708_654251682024531_3297484772414062592_n.jpg

95258706_236416314128759_1160752269369540608_n.jpg

95060197_519338078740153_1990436901806407680_n.jpg

Endret av eikenotten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hør med Asgaut Steinnes. 

Sjekk siden hans "Norske Gitarer" på facebook eller hjemmesiden ved samme navn. 

Jeg sier ikke at den er norsk, men han har også grei kunnskap om ting som kom feks fra Tyskland og oppover her. 

Om han ikke vet, kan han kanskje peke i en retning om ikke annet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Hanspanzer skrev:

Hør med Asgaut Steinnes. 

Sjekk siden hans "Norske Gitarer" på facebook eller hjemmesiden ved samme navn. 

Jeg sier ikke at den er norsk, men han har også grei kunnskap om ting som kom feks fra Tyskland og oppover her. 

Om han ikke vet, kan han kanskje peke i en retning om ikke annet. 

Takk! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen! Flyttet emnet til "Akustiske gitarer", da det ikke så ut som om du hadde en umiddelbar intensjon om å selge gitaren i første omgang. 

Hold oss gjerne oppdatert med hva du finner ut om gitaren, ser veldig fin ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.