Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Mitt siste prosjekt - Selger det jeg har og tar vare på det beste og bygger.


Anbefalte innlegg

11 timer siden, Rottenikken skrev:

Jeg har en oppdatering. Jeg skulle selge halsen min for å kjøpe en bedre men det frarådet jeg meg selv etter en kommentar om hva slags hals jeg (eller gitaren) har. Det er en hals som jeg kjøpte på ebay som er laget i kina og den er meget god visstnok med litt arbeid. Jeg bekolder derfor halsen og setter logo på - ikke "Fender USA", men "Helge Partsocaster".  Gitaren skal settes opp mer av en i Belgia som selger gitarer så jeg får den bra. Det eneste som er dumt er at den store headstcken gjør at den ikke passer i Fender gitarkassa mi, så den bruker jeg til breadcasteren.

Jeg er på leting etter en Strat 69 pickup, bare halsposojon, så hvis noen har så vennligst send en PM. 

Ja det stemmer, jeg syntes det er mer gøy å bygge enn å spille siden jeg ikke kan så mange sanger, har dårlig stemme og ikke er så dyktig. 

Er man ikke så dyktig må man øve.

Sånn er det nok.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Rottenikken skrev:

Men jeg kan ikke spille etter noter. Bare grep og å jamme blues skalaen

Kan heller ikke noter. Maneg gitarister som ikke kan det. Øve øve øve

 

.Denne logoen smaker av kvalitet, eller hva. : 

Nei.

Noname.jpg.3152db4aaa3ea0499581cb3b39f8f

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten lurer jeg meg selv eller jeg fikk en kjempeoppgradering i lyden i dag. Jeg strenger opp med nye strenger. Hittil har jeg brukt Fazley fordi de er billige men nå sitter det Fender strenger på. Mye bedre lyd. (Tror jeg. Mener å huske at den aldri har vært så bra som nå. 

Stemmer det at jeg får bedre lyd med Fender enn Fazley strenger? Den låt rått nå. Det er en viss prisforskjell på strengene nemlig... Det er kanskje en grunn til det, eller? 

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kun noen få strengeprodusenter i hele verden, så mange rebrander strenger. Deriblandt Fender (og Gibson), etter det jeg vet. Vet ikke hvem som lager strengene som det står Fender på, men uansett vil det ofte være en klar forbedring med nye strenger hvis det er en stund siden forrige bytte.

Jeg har kun en gang vært borti nye strenger som ikke har vært bra, og det var noe som kaltes S&T som var et billigmerke strenger.no førte da det eksisterte. Tipper strengeprodusenten da hadde skippet et par steg, eller kuttet materialkostnader, for å få det så billig som mulig, etter bestilling.

Endret av Audun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Synes det der ble knalltøft. :) Enkelte mener sikkert at det er "feil" med block inlays på en strat, men jeg har aldri syntes dot inlays har vært noe særlig, så tommel opp fra meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Truckstop Chuckie skrev:

Fin! :) Hvor er halsen fra? 

Den kjøpte jeg på E-bay. Kostet ca 90€ så kvaliteten burde duge. Jeg tror at det er en kinaprodusert men den er god. Jeg unngår lydklipp for jeg husker hvordan det gikk sist gang. Jeg syntes dn låter herlig og ønsker ingen diskusjoner om den er riktig inntonert eller om nøtta ikke er bra etc. Den låter Custom shop pickups.

Endret av Rottenikken
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.