Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Mitt siste prosjekt - Selger det jeg har og tar vare på det beste og bygger.


Anbefalte innlegg

Når jeg får en Warmoth hals (tipper Desember for jeg må spare) så blir det en 100% ekte USA strat. Den har USA body og bare Fender USA hardware. Elektronikken er CTS og RS med Fender USA vender. Pickups er Fender Custom shop. Skal ha strat 69 å halsposisjon. Da skal det stå Warmoth Partsocaster på logoen. Den kan jeg love at skal settes opp av proff. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøye meg, for en fet gitar du kunne ha kjøpt for alle disse bygge-kronene, og JØYE meg så mye spilling/øving på nevnte gitar du kunne ha gjort i stedet for å sveve mellom uferdige prosjekter som blir lagt av og på is i en imponerende fart, samt all denne sparingen/ventingen.

Endret av Straymond
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Straymond skrev:

Jøye meg, for en fet gitar du kunne ha kjøpt for alle disse bygge-kronene, og JØYE meg så mye spilling/øving på nevnte gitar du kunne ha gjort i stedet for å sveve mellom uferdige prosjekter som blir lagt av og på is i en imponerende fart, samt all denne sparingen/ventingen.

Nå er jeg fersk her på forumet, men etter å ha skummet gjennom Rottenikkens byggetråder så virker det vel som om byggingen er hoveddelen av hobbyen, og spilling, øving og musikken  kommer i andre rekke. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ingengitarist skrev:

Nå er jeg fersk her på forumet, men etter å ha skummet gjennom Rottenikkens byggetråder så virker det vel som om byggingen er hoveddelen av hobbyen, og spilling, øving og musikken  kommer i andre rekke. 

I alle fall fortelle og planlegge.....

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en oppdatering. Jeg skulle selge halsen min for å kjøpe en bedre men det frarådet jeg meg selv etter en kommentar om hva slags hals jeg (eller gitaren) har. Det er en hals som jeg kjøpte på ebay som er laget i kina og den er meget god visstnok med litt arbeid. Jeg bekolder derfor halsen og setter logo på - ikke "Fender USA", men "Helge Partsocaster".  Gitaren skal settes opp mer av en i Belgia som selger gitarer så jeg får den bra. Det eneste som er dumt er at den store headstcken gjør at den ikke passer i Fender gitarkassa mi, så den bruker jeg til breadcasteren.

Jeg er på leting etter en Strat 69 pickup, bare halsposojon, så hvis noen har så vennligst send en PM. 

Ja det stemmer, jeg syntes det er mer gøy å bygge enn å spille siden jeg ikke kan så mange sanger, har dårlig stemme og ikke er så dyktig. 

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg kan ikke spille etter noter. Bare grep og å jamme blues skalaen

Det gjenstår tre ting - CS strat69 i halsposisjon, logo og profesjonellt oppsett.

 

.Denne logoen smaker av kvalitet, eller hva. Den blir laget nå. Jeg hadde betalt men ved en feil ikke svart på at den skulle lages sånn. Jeg kontaktet og nå blir dekalen laget i Argentina og skal settes på.

Denne har dere ingen innvendinger i mot eller???

Noname.jpg.3152db4aaa3ea0499581cb3b39f8f

Endret av Rottenikken
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det over er jo riktig modellbetegnelse. Andre som lager kropper og setter på en ekte fendderhals får jo feil modellbetegnelse på gitaren sin for der står det Fender og det er partsocaster når man bygger selv. Sånnsett er dette mer riktig.

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.