Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Første gitarbygg


Anbefalte innlegg

Unnskyld dobbeltpostingen en jeg kom til å tenke på noe siden du må lage ny finish. Hvis du vil ha den naturell blank uten polering så kan du bruke Danish oil i stedet for lakk. Warmoth oljer med Danish oil på sine transperente kropper i stedet for å lakke. Danish oil blir mye blankere enn lakk. Det at Warmoth bruker det sier jo litt om oljen. Warmoth oljer 7 lag. Jeg husker ikke hvor jeg leste dette men...

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Ser ut som det blir matt finish på denne. Tenkte opprinnelig at den skulle være blank men kjøpte matt lakk ved en feiltakelse. Har lagt et par lag med lakk nå og jeg synes det ser ok ut. Da slipper jeg så mye pussing også. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

IMG_1747.thumb.JPG.1d8afbf647a48925b84af1a88e29e14a.JPG

Ny farge er lagt. Prøvde meg på en slags burst. Vet ikke hvor vellykket jeg synes det ble.

IMG_1750.thumb.JPG.1b04101a74af04539114a8b4efcfc78d.JPG

Halsen er også montert. Akkurat det føles som en liten milepæl.  Nesten trist å måtte ta den av igjen med en gang men det gjenstår masse jobb med båndene så av må den.

IMG_1748.thumb.JPG.fd7506bc920d4ea376e864f5982c76a1.JPG

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det ? Et spørsmål. Etter at jeg hadde montert halsen så jeg at den ble liggende litt vel høyt. Dreier seg kanskje om 1 til 1,5 mm. Vil dette gi meg problemer i forhold til strengehøyden der strengene passerer hælen og hadde dere i så fall tatt dere bryet med å frese ned halslommen den millimetern? Finner vel fort ut av dette når jeg får på strengene antar jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.