Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kemper Profiler


Anbefalte innlegg

10 minutter siden, CaptainSexy skrev:

Det går som forventet.

Jeg har tittet i krystallkulen, spådd litt i kaffegrut og konferert med de avdøde; du kan trygt donere Kemperen til et svært godt formål, nemlig Fondet for blakke musikanter (som årlig deler ut julegaver til trengende gitarister). Jeg har allerede en verdig trengende i tankene, som pussig nok ikke bor mange meterne unna meg selv. Du kan eventuelt få litt innbo i bytte. Og noen sekker garasjeskrot.  Mvh Sid Fernwilter, Pirayaklubben.

Seriøst svar; synsk som jeg er antar jeg du lett får solgt den. Hvis noen finner veien til Sponvika. :-)

 

Jeg burde kjøpt den selv. Men ser risikoen for å slutte å spille som følge av kjøpet (det er en slags "veis ende", hva utstyr gjelder). 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, space skrev:

Har kobla den opp på stereoen på kontoret/spillerommet/man cave'n nå.

Spiller da gjennom en Denon stereoforsterker og B&W 602. Det låter egentlig bra! Låter det så bra så jeg kan droppe hele gitarkabinettet og powerampen? Tja...

 

Nja... Blir vel ikke helt det samme, selv om det låter bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen år siden anskaffet jeg en Eleven Rack, hovedsakelig til bruk som lydkort, og siden har jeg knapt slått på en røramp. De få gangene jeg har spilt ute har jeg brukt en ZT Club (transistor) og hentet overdrive fra pedaler. Neste skritt er egentlig å få satt opp en heldigital liveløsning som både har monitor- og direkteløsninger. Svaret kan muligens være Kemper men er foreløpig litt avventende. Da utviklingen i markedet har gått mot en sterkere konkurranse om å i det hele tatt overleve har prisen på mer tradisjonelt utstyr (forsterkere, pedaler etc) gått med mens kvaliteten går opp. For å få en Kemper til å bli en komplett løsning behøves jo power amp, fotbrett, expression pedaler, og monitorkabinett. Man sparer jo egentlig hverken plass eller penger vs tradisjonelle løsninger egentlig. Men veldig praktisk de gangene man kan klare seg ved å plugge rett i anlegget og kun velge presets med en MIDI-switch (vil jeg anta). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, skela skrev:

For å få en Kemper til å bli en komplett løsning behøves jo power amp, fotbrett, expression pedaler, og monitorkabinett. Man sparer jo egentlig hverken plass eller penger vs tradisjonelle løsninger egentlig. Men veldig praktisk de gangene man kan klare seg ved å plugge rett i anlegget og kun velge presets med en MIDI-switch (vil jeg anta). 

Du får med poweramp integrert i Kemper'n om du vil det... til litt mer kroner. Du får også aktive monitorkabinett som fungerer veldig godt og kan koples rett i PA som lar deg justere din monitorering selv. Du kan også velge en god "grunnamp" med Kemper'n og bruke ett mer tradisjonelt pedalbrett oppsett... du kan innskrenke og utvide riggen så langt fantasien og pengene lar deg

Jeg mener å ha belegg for å påstå at du kan spare tid, penger, vedlikehold og helse med å gå for en Kemper løsning... men selvsagt, i likhet med mer tradisjonelle oppsett så kan du blåse av akkurat så mye penger du kan forestille deg om du vil det... det er jo bare hva du sammenligner med..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Griffin skrev:

Du får med poweramp integrert i Kemper'n om du vil det... til litt mer kroner. Du får også aktive monitorkabinett som fungerer veldig godt og kan koples rett i PA som lar deg justere din monitorering selv. Du kan også velge en god "grunnamp" med Kemper'n og bruke ett mer tradisjonelt pedalbrett oppsett... du kan innskrenke og utvide riggen så langt fantasien og pengene lar deg

Jeg mener å ha belegg for å påstå at du kan spare tid, penger, vedlikehold og helse med å gå for en Kemper løsning... men selvsagt, i likhet med mer tradisjonelle oppsett så kan du blåse av akkurat så mye penger du kan forestille deg om du vil det... det er jo bare hva du sammenligner med..

Ja vet det. Men fortsatt ser man få turnerende profesjonelle gitarister med en heldigital løsning. Stort sett er det hybrid/kombinasjonsløsninger. 

http://www.musewiki.org/File:2ndlawrack.jpg

(Typisk eksempel, tilfeldig valgt).

 

Slike oppsett vil ofte inkludere større midi-brett, pedalskuffer, trådløs mottaker, strømregulator etc. og fylle opp et 'kjøleskap'. 

Endret av skela
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, skela skrev:

Ja vet det. Men fortsatt ser man få turnerende profesjonelle gitarister med en heldigital løsning. Stort sett er det hybrid/kombinasjonsløsninger. 

http://www.musewiki.org/File:2ndlawrack.jpg

(Typisk eksempel, tilfeldig valgt).

 

Slike oppsett vil ofte inkludere større midi-brett, pedalskuffer, trådløs mottaker, strømregulator etc. og fylle opp et 'kjøleskap'. 

Men nå spiller vel ikke du i Muse heller, så du vil nok klare deg lenge med en power-Kemper, et pedalbrett/midibrett og et kabinett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Slashaxl skrev:

Men nå spiller vel ikke du i Muse heller, så du vil nok klare deg lenge med en power-Kemper, et pedalbrett/midibrett og et kabinett :)

I de sammenhenger jeg spiller for tiden holde det lenge med 1 gitar, en ZT Club (transistor jazzamp) og et pedalbrett med volume pedal, carbon copy, en phaser, en tuner og en wah.. :-)

Endret av skela
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.